Alkuperäinen julkaisu: 24.2.2020
HR ja sosiaalinen media kuuluvat keskeisesti yhteen tänä päivänä. Jokainen meistä osaa tietysti jo jakaa työpaikkailmoituksia ja muuta sisältöä sekä henkilökohtaisissa että yrityksen sosiaalisen median profiileissa. Olemme myös oppineet avaamaan keskusteluja Linkedinissä omassa profiilissamme.
Sosiaalisen median hyödyntäminen ei ole pelkästään aktiivista julkaisutoimintaa tai aktiivista verkostoitumista verkostoitumisen vuoksi. Voimme myös oppia, taustoittaa tai varmistaa oletuksiamme.
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käydään läpi kuratoimamme 10 parasta käytäntöä sosiaalisen median hyödyntämiseen ”jokaiselle jotain” -periaatteella.
HR ja sosiaalinen media: 10 parasta käytäntöä
#1 Aktiivinen rekrytointien kohdesegmenttien mielipidevaikuttajien ja äänitorvien seuraaminen oppimistarkoituksessa.
#2 Mielipidevaikuttajien ja äänitorvien avaamiin keskusteluihin osallistuminen tietoisuuden ja mieltymyksen rakentamistarkoituksessa.
#3 Rekrytoinnin kohdesegmenttien aktiivisesti käyttämien sosiaalisten medioiden tunnistaminen.
#4 Optimaalisten julkaisuaikojen selvittäminen ja omien julkaisujen ajastaminen niiden mukaan.
#5 Yhteen sosiaaliseen mediaan keskittyminen.
#6 Julkaisusuunnitelman laatiminen ja sen mukaan julkaiseminen.
#7 Vanha kultainen sääntö: Anna, anna, anna, anna ja pyydä vasta sitten.
#8 Julkaise tai ajasta julkaisuja myös vapaa-ajalle.
#9 Pidä kiinni yhdestä punaisesta langasta.
#10 Opi UTM-seurantalinkin avulla, missä viestisi resonoivat eniten.
Kuuntele jakso, niin saat tarkemmat vinkit kutakin poimimaamme parasta käytöntöä kohden.
Katso myös: ”Yleisön kanssa keskustelu sosiaalisessa mediassa (jakso 114)” >>
Katso myös: ”Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa (jakso 113)” >>
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso tietokoneen desktopilla | Soundcloudissa | Suplassa | Stitcher Radiossa | iTunesissa/Apple podcastissa | Spotifyssa | Acast App
Jakson kesto: 19:35 min
Katso tai kuuntele myös: ”7 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2020” >>
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle.
Tässä maanantaisin ilmestyvässä HR-markkinointipodcastissa tarjoillaan liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.
Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisen ajan kasvuyrityksille. Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamisessa hyödynnetään sisältömarkkinointia, vaikuttavaa viestintää sekä sosiaalista mediaa kasvuyrityksen strategisesti ideaaliin kohdeyleisöön vaikuttamiseksi.