Sain kutsun matkailualan yrittäjille järjestettyyn OIVA-seminaariin puhumaan siitä mitä merkitystä hyvällä työnantajamaineella on ja miten sellainen luodaan.Halutun työnantajan maine kehittyy, kun työnantajalupaus lunastetaan arjessa. Ihan yhden yön juttu se ei ole, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa. Houkuttelevat työnantajat tekevät parempaa bisnestä. Great Place to Work Instituutin mukaan vuoden 2012 Parhaat Työpaikat -listan organisaatiot kasvoivat liikevaihdolla mitattuna keskimäärin 14% viimeksi päättyneellä tilikaudella. Menestyvät yritykset kykenevät houkuttelemaan alan parhaimmat tekijät. Menestyvillä organisaatioilla on yleensä riittävät resurssit sitouttaakseen nämä parhaat tekijät heitä kiinnostavin ja motivoivin kannustimin ja mahdollisuuksin. Sitoutuminen (engagement) on tahtotila, jossa molemmat tahtovat toimia toisen parhaaksi. Sitähän kihlauskin tarkoittaa.Sitoutuessaan työhönsä työntekijä hoitaa tehtävänsä tutkitusti laadukkaammin. Hän palvelee asiakkaita paremmin, asiakkaat ovat tyytyväisempiä, ostavat enemmän ja suosittelevat vielä muillekin. Siinä kiteytetysti what the big deal is.