Rakkaudesta kasvuyrityksiin, vaikuttaviin tarinoihin ja
odotukset ylittäviin työntekijäkokemuksiin!
”Ratkoin johtamiskulttuuriin, vetovoimaiseen työnantajakuvaan ja huippuosaajien rekrytointiin liittyviä haasteita työnantajalleni useita vuosia. Sain mahdollisuuden kokea sellaisia onnistumisia ja oivalluksia, joita halusin yrittäjänä jakaa myös muille työnantajille.”
– Susanna Rantanen, perustajaosakas, toimitusjohtaja –
2012
Susanna ja Leo yhtiöittivät Eminen marraskuussa 2012 Susannan ensimmäisestä yrityksestä, Heebosta. Liiketoiminta, jonka piti olla ”pientä sivutoimintaa” tuottikin yhtäkkiä puolet Heebon liikevaihdosta. Rantasista tuli Heebon rinnalla perheyrittäjiä.
2013-2014
Ensimmäiset viralliset vuodet osakeyhtiönä menivät huiskeessa. Susanna teki täyttä päivää Heebossa ja ”iltavuoroa” Eminessä. Lokakuussa 2010 Leon kaveriksi myyntiin ja asiakasprojekteihin saatiin muuan Mustosen Iida. Iida lunasti oman paikkansa Eminessä varsin nopeasti. Markkinoille kehitetty uudenlainen rekrytointimarkkinoinnin palvelukonsepti herätti valtavasti kiinnostusta. Leo ja Iida auttoivat asiakkaita ja Susanna kehitti Eminen palvelukonsepteja Heebo-työnsä ohessa.
2015-2016
Vuoden 2014 loppupuolella Eminen strategiaa alettiin ohjata palvelukehitys-fokuksesta selkeämmin tavoitteelliseen liiketoiminnan kasvattamiseen. Vuosille 2015-2016 suunniteltiin kunnianhimoista liiketoiminnan kasvua. Opimme, että mikään ei ole niin pysyvää kuin muutos. Vaikka mitä suunnitelmia paperille kirjaisi, elämä kulkee kuten se kulkee, ja joskus on vain pakko seurata perässä. Oli tyydyttävä maltilliseen kasvuun.
2017
Uusi vuosi, uudet kujeet. Heebon tarina on päättynyt ja Susanna voi keskittyä Emineen. Susanna alkaa kehittämään erityistä Vaikuttava Työnantajabrändi©️ -konseptia ja metodia modernien kasvuyritysten erityistarpeisiin. Konseptia hiotaan asiakasprojekteissa ja Susanna testaa sitä systemaattisesti myös sekä Eminen omassa markkinoinnissa että oman ”asiantuntijabrändinsä” rakentamisessa.
Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast alkaa kesäkuussa 2017 ja on jo vuoden 2017 loppuun mennessä menestys! Inbound-yhteydenottoja alkaa virrata Emineen.
2018
Vuosi 2018 on käänteentekevä. Vaikuttava Työnantajabrändi -konseptin ja metodin mukaan toimiminen Eminen omassa markkinnoinnissa näyttää vaikuttavuutensa. Inbound-yhteydenottojen määrä kasvaa koko ajan – sekä kaupallisten että avointen hakijoiden. Tähän asti on aina eletty varsin syklistä elämää, mutta vuoden 2018 alusta alkaen kuhinaa ei meinaa saada katki edes kesälomaksi tai jouluksi.
2019-
Tarina jatkuu..