Yhteenveto tuloksista – Duunitorin Kansallinen Rekrytointitutkimus 2021
Duunitorin vuosittain toteuttama Kansallinen Rekrytointitutkimus 2021 on julkaistu. Kyselytutkimuksessa kysyttiin sekä rekrytointiin että työnantajabrändin kehittämiseen liittyviä kokemuksia, näkemyksiä ja tekemistä. Poikkeuksellinen aika on nostanut raporttiin myös...
4 vuotta töissä Eminessä – Mikä saa valitsemaan Eminen työpaikaksi yhä uudelleen?
Päivälleen 4 vuotta sitten, 1.3.2017 oli ensimmäinen työpäiväni Eminessä! Edeltävän vuoden lopulla, opintojeni loppusuoralla olin keskittynyt tiiviisti ensimmäisen oman alan työpaikkani hakemiseen. Olin ollut osallisena useammassa rekrytointiprosessissa, mutta...
#109 – Perehdytys osana työnantajabrändistrategiaa – Case Emine, osa 1
Oletko koskaan ajatellut, että uuden työntekijän perehdytys on erinomainen kokonaisuus työnantajabrändin kivijalaksi? Erityisen vaikuttavaa poikkeuksellisen hyvä perehdytys on kasvuyrityksille, jotka rekrytoivat paljon, ja joissa perehdytyskokemuksia syntyy kaiken...
Siitä syntyi Talent Marketing School | Yrittäjän koronapäiväkirja #3
Lähes 9 kuukautta sitten pystyin kakistamaan ulos tässä blogikirjoituksessa tuntemukseni siitä, kun korona iski tähän yritykseen. Vain muutama päivä tuon tekstin julkaisun jälkeen saimme Business Finlandilta hakemamme koronatuen, aiheena tietysti uuden liiketoiminnan...
Uutisia! Lanseeramme Talent Marketing School:in verkossa vuoden 2021 alkupuolella
Osaajamarkkinoinnin ja -viestinnän osaamisen kehittämiseen keskittyvä Talent Marketing School lanseerataan vuoden 2021 alkupuolella. Vuosijäsenyyksiin perustuva oppimispaikka on tarkoitettu osaajamarkkinoinnin ammattilaisiksi tähtääville. Opetus toteutetaan...
Case Mourad Daifi & Advian – Säännöllinen sparraus kehitystyön tukena
Eminen palvelu: Säännöllinen sparraus Sparraaja: Eminen Susanna Rantanen Sparrattava: Mourad Daifi, Principal Consultant & Partner, Advian Oy Säännölliset sparraukset asiakkaan kanssa Kuukausittaisten sparrausten tarve syntyi asiakkaan aloittaessa uudessa...
Kolme asiaa, joiden kanssa kamppailin työnantajakuvan kehittämisessä
Lopettelin työpisteelläni inhouse-rekrytoijan töitäni eräänä huhtikuisena iltapäivänä, kun työpuhelimeni pärähteli soimaan muutaman minuutin välein. Moni yrityksemme esimies oli koittanut tavoittaa minut rekrytointitarpeiden vuoksi. Juuri, kun ennätin vastata “Haloo”,...
Case HSY – Vaikuttava Työnantajabrändi antoi konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen
Miten HSY lähti edistämään työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuutta? Mitä erityistä arvoa Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi toi HSY:n työnantajakuvan kehittämiseen? “Meillä HSY:llä käynnistyi työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuus, jota ryhdyin vetämään. Olimme...
Uusi syksy nelihenkisenä tiiminä – Eveliina vaihtaa työpaikkaa
Me täällä Eminessä odotamme alkavaa syksyä yhtä aikaa sekä innoissamme että haikeina. Haikeuden tunnelmat johtuvat siitä, että juuri näinä päivinä meidän taitava ja rakas Eveliina on aloittamassa uudessa työssään ekaluokkalaisten opettajana. Eveliinan jäätyä pois...
Miten työnantajakuvan kehittäminen eroaa inhouse-roolissa ja konsulttina?
Miten työnantajakuvan kehittäminen eroaa inhouse-roolissa ja konsulttina? Aloitin täällä Eminessä HR-markkinointikonsulttina marraskuussa, ja tämä on Tulokaskokemuksia -blogisarjani neljäs osa. Nyt puolen vuoden kohdalla olen jo saanut perspektiiviä näiden kahden...