Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92

Eihän talent estä HR-markkinointianne sosiaalisessa mediassa?

Tämä on kysymys, joka meidän jokaisen HR-markkinointia tekevän tulisi kysyä itseltämme säännöllisesti.

Vuoden takaisten algoritmimuutosten seurauksena sosiaalisten medioiden käyttäjien on ollut pakko alkaa maksamaan julkaisujensa näkyvyydestä sosiaalisessa mediassa. Käytännössä some-mainonnan määrä on kasvanut silmiinpistävällä tavalla. Yhä useampi yritys laittaa euroja tiskiin saadakseen sisältönsä some-käyttäjien silmien eteen. 

Yhä useampi some-käyttäjä estää mainonnan. Mikäli teillä on tapana tehdä sosiaalisessa mediassa mainoksia esimerkiksi työpaikkailmoituksillenne, kannattaa sinun kuunnella tämä jakso ja tutustua aiheeseen laajemminkin.

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan mainonnan estämisen trendistä ja erityisesti siitä, mitä HR-markkinoijan tulee asiasta tietää ja miten HR-markkinoija voi pyrkiä estämään sitä, ettei oma talent-yleisö blokkaisi yrityksen markkinoimia rekrytointiviestejä, työnantajakuvaviestejä tai työnantajabrändimarkkinointia.

Mitä mainonnan estäminen tarkoittaa?

Mainonnan estäminen tarkoittaa sitä, että et näe verkossa ja sosiaalisessa mediassa olevia mainoksia lainkaan.

Mainonnan estämisen voidaan kytkeä päälle esimerkiksi Chrome-selaimen asetuksista, jonka jälkeen et näe enää mainoksia liikkuessasi verkossa Chrome-selaimella.

Iltalehti kirjoitti vinkkejä aiheesta >>

Mainonnan estäminen sosiaalisessa mediassa on vielä helpompaa, ja siksi myös ”vaarallisempaa” mainostajille. Se käy helposti klikkaamalla uutisvirrassa näkyvän yksittäisen mainoksen oikeassa yläkulmassa olevaa täppää. Aukeava alasvetovalikko kertoo sinulle, miten voit kieltää kyseisen mainoksen tai jopa estää kyseisen mainostajan.

Miksi mainonnan esto on HR-markkinoijille haastavaa?

Jos talent estää HR-markkinointinne, hän kertoo algoritmille, ettei halua nähdä teidän julkaisujanne. Algoritmi poimii tämän signaalin ja rekisteröi negatiivisia tuntemuksia profiilianne kohtaan. Sosiaaliset mediat eivät halua käyttäjien kokevan mitään negatiivista juuri heidän alustallaan. Negatiivinen mainoskokemus on sellainen kokemus, joita algoritmit pyrkivät estämään. Käytännössä estäminen näkyy meille julkaisijoille mainonnan hinnan kallistumisena ja tavoitettavan yleisön koon pienentymisenä. Toisin sanoen, jos yleisömme estää meidän mainontamme, jatkossa mainonta maksaa meille enemmän, mutta saamme sillä vähemmän.

Kuuntele jakso

 

Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa

Jakson kesto: 45:29 min

Jakson sisältö

  • Mitä mainonnan estäminen tarkoittaa?
  • Mitä mainonnan käsite ylipäätään tänä päivänä tarkoittaa?
  • Some-mainonnan muodot
  • Miksi HR-markkinoijan on tärkeää ymmärtää, mitä mainonnan estäminen tarkoittaa?
  • Sisällön relevanssin parantaminen on paras keino mainonnan estämisen estämiseen
  • Yhteenveto Audience Projectin mainonnan estäminen mobiililaitteissa -raportista

Jaksossa mainitut linkit

HR-markkinointi ja Facebookissa uutisvirtamuutos, (osa 1) >>

HR-markkinointi Facebookissa (algoritmimuutosten jälkeen, osa 2) >>

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcast

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle. Se ilmestyy joka maanantai. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti ja markkinoinnin metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisia ja sosiaalisia markkinoinnin keinoja hyödyntäen. Se on kehitetty erityisesti modernien kasvuyritysten skaalautumistarpeita ajatellen.

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine

Article image with title: Say hello to Instagram SEO - How to be better discovered on Instagram, written by Susanna Rantanen. With a graphic image of a young man creating content with lots of Instagram likes pouring on his content.
10/06/2024

Say hello to Instagram SEO

Saattaisit pitää myös näistä
These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine