Varian Finland ja työnantajakuvan kehittäminen
- Vaikuttava Työnantajabrändi -strategiavalmennus & työnantajabrändistrategian valmiiksi saattaminen asiakkaalle.
- Strategisen ajattelun sparraaminen
- Strategian mukainen sisältösuunnitelma ja sisältöinventaarin opastaminen.
- Sisältömarkkinointiyhteistyön käynnistäminen: käytettävien sosiaalisten medioiden muokkaaminen työnantajakuvan rakentamiseen, laskeutumissivun avaamisessa sparraaminen, Google-analytiikan ja laskeutumissivua koskevan Tag Managerin käyttöönotossa opastaminen, kuukausiraporttipohjan suunnittelu strategisten tavoitteiden pohjalta, kuukausittaisen raportin koostaminen & havaintojen tekeminen asiakkaalle.
- Suunnittelun sisällön tuottamisessa opastaminen.
- Julkaisujen suunnittelu & viimeistely, ja julkaisutyön ohjaaminen.
- Kuukausittaiset sparraukset osaamisen kasvattamiseksi ja työnantajabrändistrategian jalkauttamiseksi.
Viikoittainen työnantajakuvan kehittäminen toi esille strategisen suunnittelun merkityksen ja arvon
Mitä osaamista siirtävä työnantajakuvan kehittäminen tarkoittaa?
- Asiakkaan kanssa yhdessä tekeminen.
- Asiakkaan puolesta tekeminen.
- Asiakkaan opettaminen tekemään itse.
Osaamista siirtävä yhteistyömalli on siksi tyypillinen, että Eminen Vaikuttava Työnantajabrändi -metodin mukainen työnantajakuvan kehittäminen on pitkäjänteistä ja säännöllistä sisältö- ja julkaisumarkkinointityötä. Monikaan yritys ei ole tottunut kehittämään työnantajakuvaansa pitkäjänteisesti. Siksi osaamisen siirtäminen, asiakasyrityksen työnantajakuvatiimin rakentamisen tukeminen sekä pitkäjänteisen työnantajakuvan kehittämisen rutiinien ja systeemien oppiminen ovat keskeisessä roolissa Eminen ja asiakkaan välisessä yhteistyössä.
Käytännössä asiakas ja Emine muodostavat yhteisen työnantajakuvan kehittämisen tiimin, jossa tiimin jäsenillä on kullakin oma vastuualueensa. Eminen asiantuntijat sekä opastavat, ohjaavat ja sparraavat että osallistuvat sovitussa roolissa myös itse asiakkaan työnantajakuvan kehittämisen viikoittain toistuviin tehtäviin.
Asiakkaat arvostavat osaamista siirtävää mallia, sillä ennen pitkää työnantajakuvan kehittämisen rutiinit halutaan useimmiten siirtää kokonaan asiakasyritykseen. Olemme kehittäneet tätä silmällä pitäen 6-12 kuukauden kestoisia yhteistyömalleja, joiden aikana tehdään sekä strategia, sen toimeenpanemisen suunnitelma, rakennetaan asiakasyritykseen toimivat jatkuvan työnantajakuvan kehittämisen rutiinit ja systeemit, ja tehdään työtä yhdessä osaamista siirtäen.
Lue myös
Case OP: Miten OP:n teknologiaorganisaatiossa kehitetään työnantajakuvaa >>
Case HSY: Vaikuttava Työnantajabrändi antoi konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen >>