Case HSY – Vaikuttava Työnantajabrändi antoi konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen

Miten HSY lähti edistämään työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuutta?

Mitä erityistä arvoa Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi toi HSY:n työnantajakuvan kehittämiseen?

“Meillä HSY:llä käynnistyi työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuus, jota ryhdyin vetämään. Olimme pohtineet omia vahvuuksiamme työnantajana ja toisaalta pyrkineet tunnistamaan niitä tekijöitä, joiden kanssa emme voi kilpailla.

Koimme HSY:llä haasteelliseksi kohdesegmentoinnin, sillä meillä työskentelee monien eri alojen ammattilaisia – esimerkiksi putkiasentajia, Sortti-asemien asiakaspalvelijoita ja ympäristöalan tohtorikoulutettavia . Emme voineet rakentaa työnantajakuvaa syvällisesti ihan kaikille yleisöille.

Löysin Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn podcastin, ja päätin osallistua Vaikuttava Työnantajabrändi -valmennukseen.“

HSY ryhtyi kehittämään työnantajakuvaa Eminen Vaikuttava Työnantajabrändi -konseptilla

Vaikuttava Työnantajabrändi -valmennuksesta konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen

“https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn valmennus oli tosi hyvä lähtölaukaus työnantajakuvan rakentamiseen omin voimin: se antoi meille konkreettiset työkalut, ei vain ylätason tavoitteita. Vaikuttavan Työnantajabrändin konsepti ja elementit olivat selkeitä. Viestinnän ammattilaisena erityisesti kattoteema-ajattelu oli helppoa omaksua.

Ilman tätä valmennusta olisimme varmaankin vain määritelleet työnantajalupauksen, joka olisi ollut lopulta meidän kohderyhmälle liian suppea sisältö. Saimme myös paljon hyviä ideoita ja ajatuksia realististen tavoitteiden sekä mittareiden rakentamiseen”, Ponkala kertoo.

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn lisäsparrauksesta vahvistusta omille ajatuksille

“Valmennuksen pohjalta jatkoimme kohdesegmentointia ja kanavavalintoja. Hankimme HSY:n sisältä kohderyhmäymmärrystä, ja määrittelimme viestinnän kattoteemat.

Kun olimme jo kynnyksellä valmiina aloittamaan systemaattisen työnantajakuvan rakentamisen, pyysimme vielä https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn pariksi tunniksi tsekkaamaan tekemämme suunnitelmat ennen kuin laitettaisiin suurempaa vaihdetta silmään. Erityisesti kaipasimme vahvistusta työnantajakuvan tavoitteisiin ja mittaamiseen.

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg antoi konkreettisia muutosehdotuksia ja vahvistusta meille alkavaan työhön. Useasti konsultoinnit saattavat jäädä höttöisiksi, mutta https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg osasi selittää asiat käytännönläheisesti.

Nyt ollaan päästy tosi mukavasti käyntiin. Teemme parhaillaan sisältösuunnittelua, ja systemaattinen työnantajakuvan rakentaminen on käynnistymässä. Tämä on pitkäjänteistä työtä ja sitä on mukava tehdä, kun perustyökalupakki on kasassa.”

HSY työnantajana >>

Tutustu Vaikuttava Työnantajabrändi -metodiin >>

Kuuntele podcastista: ”Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?” >>

Ota yhteyttä ja kysy lisää! 

 

 

 

 

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos

#emineblogs blog header Social Media Marketing in 2024 - Do's and Don'ts [Infographic]by Susanna Rantanen
11/01/2024

Social Media Marketing in 2024 – Do’s and Don’ts [Infographic]

Saattaisit pitää myös näistä
Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos