Case HSY – Vaikuttava Työnantajabrändi antoi konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen

Miten HSY lähti edistämään työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuutta?

Mitä erityistä arvoa Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi toi HSY:n työnantajakuvan kehittämiseen?

“Meillä HSY:llä käynnistyi työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuus, jota ryhdyin vetämään. Olimme pohtineet omia vahvuuksiamme työnantajana ja toisaalta pyrkineet tunnistamaan niitä tekijöitä, joiden kanssa emme voi kilpailla.

Koimme HSY:llä haasteelliseksi kohdesegmentoinnin, sillä meillä työskentelee monien eri alojen ammattilaisia – esimerkiksi putkiasentajia, Sortti-asemien asiakaspalvelijoita ja ympäristöalan tohtorikoulutettavia . Emme voineet rakentaa työnantajakuvaa syvällisesti ihan kaikille yleisöille.

Löysin Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn podcastin, ja päätin osallistua Vaikuttava Työnantajabrändi -valmennukseen.“

HSY ryhtyi kehittämään työnantajakuvaa Eminen Vaikuttava Työnantajabrändi -konseptilla

Vaikuttava Työnantajabrändi -valmennuksesta konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen

“https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn valmennus oli tosi hyvä lähtölaukaus työnantajakuvan rakentamiseen omin voimin: se antoi meille konkreettiset työkalut, ei vain ylätason tavoitteita. Vaikuttavan Työnantajabrändin konsepti ja elementit olivat selkeitä. Viestinnän ammattilaisena erityisesti kattoteema-ajattelu oli helppoa omaksua.

Ilman tätä valmennusta olisimme varmaankin vain määritelleet työnantajalupauksen, joka olisi ollut lopulta meidän kohderyhmälle liian suppea sisältö. Saimme myös paljon hyviä ideoita ja ajatuksia realististen tavoitteiden sekä mittareiden rakentamiseen”, Ponkala kertoo.

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn lisäsparrauksesta vahvistusta omille ajatuksille

“Valmennuksen pohjalta jatkoimme kohdesegmentointia ja kanavavalintoja. Hankimme HSY:n sisältä kohderyhmäymmärrystä, ja määrittelimme viestinnän kattoteemat.

Kun olimme jo kynnyksellä valmiina aloittamaan systemaattisen työnantajakuvan rakentamisen, pyysimme vielä https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn pariksi tunniksi tsekkaamaan tekemämme suunnitelmat ennen kuin laitettaisiin suurempaa vaihdetta silmään. Erityisesti kaipasimme vahvistusta työnantajakuvan tavoitteisiin ja mittaamiseen.

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg antoi konkreettisia muutosehdotuksia ja vahvistusta meille alkavaan työhön. Useasti konsultoinnit saattavat jäädä höttöisiksi, mutta https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg osasi selittää asiat käytännönläheisesti.

Nyt ollaan päästy tosi mukavasti käyntiin. Teemme parhaillaan sisältösuunnittelua, ja systemaattinen työnantajakuvan rakentaminen on käynnistymässä. Tämä on pitkäjänteistä työtä ja sitä on mukava tehdä, kun perustyökalupakki on kasassa.”

HSY työnantajana >>

Tutustu Vaikuttava Työnantajabrändi -metodiin >>

Kuuntele podcastista: ”Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?” >>

Ota yhteyttä ja kysy lisää! 

 

 

 

 

#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri