EVRY on kasvava pohjoismainen yritys, jolla on 10 000 työntekijää sekä toimintaa 50 paikkakunnalla. Suomessa EVRYllä työskentelee yli 100 työntekijää Vantaan, Tampereen ja Jyväskylän toimipisteissä. EVRYn liiketoiminta painottuu yritysten toiminnanohjaukseen (ERP) ja liiketoimintatiedon hallintaan (BI). EVRYllä on erityisosaamista muun muassa teollisuuden ja rakennusalan, kaupan ja palvelualan, rahoitusalan sekä graafisen alan tietojärjestelmistä. (Lähde: https://www.evry.com/fi)
EVRY Finland käynnisti kanssamme keskustelut työnantajakuvan kehittämiseen liittyen alkuvuodesta 2016. Yritys oli yhtiörakenteiden muutosten myötä solmukohdassa ja etsi oikeanlaista tapaa puhutella talent-kohdeyleisöjä, kertoa itsestään työnantajana ja tuoda esille yhtiön Suomessa tarjoamia työ- ja uramahdollisuuksia.
Pitkä historia rakennusalan tietojärjestelmien toimittajana Jydacomin ja alkujaan Jyväsdatan ajoilta antaa vankkaa pohjaa EVRYn tavoitteille digitalisoida oma toimialansa.
Lähdimme yhdessä luomaan pohjaa Evryn työnantajakuvalle jatkuvan sisältömarkkinoinnin keinoin. Vuoden kestänyt yhteistyömalli keskittyi opastamaan Evryn asiantuntijoita bisneksen, asiantuntemuksen ja uramahdollisuuksien markkinoinnissa sisällöntuotannon ja tarinankerronnan keinoin.
Koska erityisesti Jyväskylässä kehitettävät Jydacom-tuotteet olivat kovaa vauhtia uudistumassa ja rekrytoinnit erityisesti Jyväskylään olivat kriittisiä, päädyimme luomaan EVRY Jydacomille omat urasivut.
Työ käynnistyi urasivujen kehittämisellä ja piti sisällään:
- Kartoittavat tiedonkeruut
- Urasivuston suunnittelu
- Urasivuille tulevan sisällöntuotanto (tekstit, kuvat) ja
- Sisällön koostaminen yhdessä asiakkaan osoittaman teknisen toteuttajan kanssa.
Urasivujen lisäksi opastimme EVRY Finlandia avamaan oma sosiaalisen median toimintansa Facebookissa, valmensimme johtoa sosiaalisen median käyttöön ottoon ja teimme vuoden kestäneen yhteistyön ajan aktiivista sisällöntuottamista ja julkaisutoimintaa asiakkaan puolesta sosiaalisessa mediassa. Jatkuva yhteistyö mahdollisti asiakkaalle sparrauskumppanin myös muunlaisiin HR-markkinoinnin tarpeisiin, kuten rekryviestinnässä ja rekrymarkkinointikampanjoiden tukemisessa.
EVRYn eräs peruspilari on välittäminen. Tämä näkyy myös potentiaalisista työntekijöistä huolehtimisena, sillä ratkaisut tehdään aina heitä silmällä pitäen. Yksi esimerkki yrityskulttuurin ja työntekijäkokemusten tarinallistamisesta on EVRY:lle toteuttamamme feature-artikkeli, johon haastattelimme työntekijöitä ja muodostimme niiden pohjalta journalistisen tarinan.
Kaiken kaikkiaan viikoittainen, jatkuva yhteistyö siirsi säännöllisesti Eminen osaamista asiakkaan puolelle. Lisäksi se paransi meidän ymmärrystämme asiakkaan liiketoiminnastaan ja haasteista, ja antoi meille tilaisuuden kiinnittää asiakkaan huomiota myös sellaisiin viestinnällisiin tarpeisiin, joita asiakas ei välttämättä itse olisi tullut huomanneeksi. Kokonaisvaltaisena kumppanina yhteistyö on hedelmällistä. Kertynyt tieto auttaa kaikenlaisessa tekemisessä: urasivut ovat ajan tasalla, sisältöjä markkinoidaan järkevästi ristiin, sisällöntuotanto on mutkattomampaa ja julkaisutyön optimointi toimii paremmin.
Tutustu EVRY Jydacomin urasivuihin: http://urat.jydacom.fi/
Kurkkaa Facebookiin: https://www.facebook.com/EVRYFinland/