Rekrytointitarve: Drupal-kehittäjät
Rekrytointikampanjan sisältö:
- Profilointi, ilmoitus & artikkeli
- Kohdennettu rekrytointimarkkinoinnin kampanja verkossa ja sosiaalisessa mediassa (noin 60 kanavaa ja syötettä)
- Maksulliset mediat: Stack Overflow Careers, Facebook
- Sisällön julkaisu, jakelu, kampanjoiden suunnittelu ja ylläpito, viikottaiset nostot
Tulos:
- Druid palkkasi kaksi kovaa tekijää, joista toinen on edennyt CTO:ksi ja toinen on frontin kulmakiviä.
”Meillä on kivaa ja ollaan parhaita -viesti ei toimi rekrytoinnissa”
”Meillä on kivaa ja ollaan parhaita -viesti ei vaan toimi enää. Kaikki väittävät samaa, eikä kukaan erotu sillä joukosta. Meillä oli ajatus siitä, mitä pitää tehdä eri tavalla, mutta ei aikaa sen toteuttamiseen.
Emineläiset tajusivat mikä se meidän juttu on ja osasivat laittaa sen paperille, ja vielä törkeän hyvin! Itse asiassa, emme olisi itse osanneet kertoa meidän kulttuurista paremmin! Sen lisäksi he huolehtivat vielä viestin levittämisestä oikeisiin mestoihin.
Tämän seurauksena saimme pari todella kovaa rekryä, joista toinen on nyt meidän frontin kulmakiviä ja toinen meidän CTO. Hakemuksista jäi puuttumaan se perinteinen huttu. Tämä case meni ihan nappiin. ”
Mika Suominen, co-founder, hallituksen puheenjohtaja, Druid Oy