Asiakasyritys: Descom (nykyään sulautunut Solteqiin)
Projekti: Verkkokauppaosaajien rekrytointimarkkinoinnin kampanja
Toimenpiteet:
- Yrityskulttuurin profilointi ja rekrytointitarpeen kartoitus
- Sisällöntuotanto (ilmoitusteksti, feature artikkeli)
- Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus verkossa ja sosiaalisessa mediassa
- Kohdennettu sisällön jakelu sosiaalisessa mediassa
- Kohdennettu mainonta Facebookissa
“Olen tehnyt rekrymarkkinointia itse, koska tykkään sitä tehdä. Keskellä kiireistä kevättä jouduin kuitenkin toteamaan, että minulla ei ole aikaa rakentaa kunnon kampanjaa, jolla etsitään meille kokeneita osaajia. Kampanja piti käynnistää heti ja tuloksia odotettiin nopeasti. Eminen Iida ryntäsi apuun. Hän pääsi muutaman haastattelun avulla hienosti sisälle yrityskulttuuriimme ja kirjoitti hyvän hakuilmoituksen sekä blogiartikkelin hakua tukemaan. Käsin eri somekanaviin jaetut linkit herättivät paljon kiinnostusta ja tuottivat meille hyviä työhakemuksia. En ole aiemmin uskonut, että työnantajakuvan rakentamisessa voi ulkopuolinen taho auttaa näin hyvin, mutta olin mielelläni väärässä. Ostin aikaa, helppoutta ja tuloksia – sain niitä kaikkia.”
Minna Liminka, henkilöstöjohtaja, Descom Oy
Tulokset:
- Descom sai työnhakijoilta spontaania kiitosta hyvin yrityksen kulttuuria avaavista hakuilmoituksista ja blogiartikkeleista
- Hakijamäärätavoite ylitettiin ja hakijat olivat sitä, mitä lähdettiin etsimäänkin
- Descom sai kampanjoiden myötä joukkoihinsa hienosti Descomin kulttuuriin soljahtavia ammattilaisia