
Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021
Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on...
Employer Branding -trendi vuodelle 2021 – Mikrohetki osaajamarkkinoinnissa
Millainen Employer Branding -trendi on mikrohetki ja mitkä ovat osaajamarkkinoinnin onnistumisen edellytyksiä vuonna 2021? Miksi sinun kannattaisi osaajamarkkinoinnin tekijänä oppia ymmärtämään kohdeyleisösi mikrohetkiä? Mikrohetki, micro-moment on markkinoinnin...
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? – Podcast #98
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? Jaksaako, viitsiikö ja pystyykö tehtävän kannalta ideaalin tyyppinen työnhakija lukemaan läpi sen tyyppisen ilmoituksen, jonka juuri kirjoititte ja julkaisitte? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Tiedätkö sinä, mitä asiantuntija haluaa tietää yrityksestänne työpaikkana? Välitämmekö heillä tällä hetkellä sellaista tietoa, joka voittaa heidän huomionsa, herättää heidän kiinnostuksensa ja saa heidät sitoutumaan meihin potentiaalisena tulevaisuuden... Miltä näyttää modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media, ja miten sosiaalista mediaa kannattaa tänä päivänä HR-tarpeissa käyttää? Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media Koostin oheiseen infograafiin omat suositukseni niistä sosiaalisen median... Julkaisukalenteri HR-markkinoijan some-työkaluna. Meidän HR-markkinoijien on vielä haastavaa saada yritysjohdolta riittävästi markkinointibudjettia HR-tarpeiden tukemiseen. HR koetaan tukifunktiona, jonka budjetti halutaan pitää mahdollisimman minimaalisena, ja siitä... Työnantajamaine on tärkeässä osassa työnantajabrändin rakentumisessa. Työnantajamaine syntyy kaikille yrityksille ilman yrityksen tietoista työtä asian eteen. Se on yksilöllinen kokemus ja jokaisella kokijalla voi olla erilainen mielikuva yrityksestä. Työnantajabrändi... Tässä Vaikuttava työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna avaa sinulle tarkemmin aiemmin bloggaamansa 24 sisältöideaa HR-markkinointiin. Tämän jakson kuuntelemiseen kannattaa varata kynä ja paperia, tai kuunnella jakso vaikka pariin kertaan, jotta ideat... Tämän jakson aiheena on HR-sisältömarkkinointi ja miten se eroaa bloggaamisesta. HR-sisältömarkkinointi on yksi HR-markkinoinnin ja työnantajakuvan rakentamisen keino. Markkinoinnissa on jo pidempään sekä puhuttu että tehty sisältömarkkinointia.... Kirjoita parempia uratarinoita! Uratarina on rekrytointi-ilmoituksen ohella kenties pitkäikäisimpiä HR-markkinoinnin keinoja. Erityisesti isojen organisaatioiden urasivujen pääasiallinen sisältö koostuu työntekijöiden uratarinoista. Nykymuodossaan uratarinat ovat... Miten työnantajabrändiä kehitetään modernilla tavalla? Miten talent-yleisöön vaikutetaan paremmin työnantajina? Tässä podcastin jaksossa Susanna Rantanen kertoo sinulle, mitä moderni työnantajabrändäys tarkoittaa ja miten sinä HR-ammattilaisena voit kehittää... Moderni työnantajabrändi puhuttelee talentia tekemällä hänestä tarinan sankarin. Meille on yrityksinä ja työnantajina luontevaa keskittyä puhumaan itsestämme ja omasta erinomaisuudestamme. Tämä näkyy lähes poikkeuksetta yritysten verkkosivuilta välittyvissä... Moderni työnantajabrändi siirtyy fiilistelystä talent-kohdeyleisön ammatti-identiteettiin vaikuttamiseen. Haluttua työnhakijaa kohdellaan kuin asiakaspalvelustaan tunnetut organisaatiot kohtelevat asiakkaitaan: nostamalla talentin ja yrityksen väliset kohtaamiset sekä...Mitä talentit haluavat tietää yrityksestä työpaikkana? Podcast jakso 11
Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media (infograafi)
Julkaisukalenteri HR-markkinoijan some-työkaluna – Podcast-jakso 7
Työnantajamaine leviää – Tunnekokemukset muotoilevat työnantajabrändiä nuorten osaajien silmissä
24 sisältöideaa HR-markkinoinnin tekijöille – podcast jakso 6
Mitä HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa ja miten se eroaa bloggaamisesta – Podcast jakso 5
Kirjoita vaikuttavampia uratarinoita – Podcast jakso 3
Moderni tapa rakentaa työnantajabrändi – Podcast jakso 1
Moderni työnantajabrändi – 5 tapaa aloittaa jo tänään, osa 2/2
Moderni työnantajabrändi – 5 tapaa aloittaa jo tänään, osa 1/2
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Bisnesstrategia ja yrityskulttuuri – Podcast jakso 65
Bisnestrategia ja yrityskulttuuri ovat kuin yin ja yang. Kumpikin voi kokea pärjäävänsä ilman toista ihan muikeasti, mutta ne, jotka ovat saaneet kokea strategian ja kulttuurin yhteisen sinfonian eivät enää muuta hyväksykään. Yrityskulttuurin kehittäminen...
10 kiinnostavaa Instagram-ominaisuutta vuodelta 2018 – Podcast jakso 64
Instagram ja työnantajabrändi? Kyllä! Instagram on nykyään erinomainen sosiaalinen media työnantajabrändin kehittämiseen. Instagramin luonteesta johtuen se sopii kuitenkin paremmin mieltymyksen kasvattamiseen kuin tietoisuuden rakentamiseen. Jos muistatte, mieltymys...
Mitä on vaikuttajamarkkinointi ja miksi se HR:ää kiinnostaisi? – Podcast jakso 63
Mitä vaikuttajamarkkinointi on? Indieplace kirjoittaa näin: ”Vaikuttajamarkkinointi on moderni puskaradio. Lähes aina klikatessasi itsesi sosiaalisen median kanaviin, olet tekemisissä vaikuttajien kanssa. Katsot sitten vlogia YouTubesta, pinnailet sisustusideoita...
Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62
Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...
Sosiaalinen media vuonna 2018 (toimialaraportti)- Podcast jakso 61
Miten sosiaalinen media vastaa B2B-markkinoinnin tarpeisiin? Onko sosiaalinen media hyödyllisempi kulutttajamarkkinointia tekeville yrityksille? Mihin yritysten sosiaalisen median panostukset menevät pääasiassa? Social Media Examiner teki vuotuisen selvityksensä...
Rekrytointimarkkinoinnin strategia – Podcast jakso 60
Onko teillä suunnitteilla rekrytointimarkkinoinnin strategia? Pohditteko, mitä sen pitäisi sisältää ja miten rekrytointimarkkinoinnin strategia tehdään? Vaikuttava rekrytointimarkkinointi vaikuttaa yksittäisen rekrytointiprosessin lisäksi myös seuraaviin...
Blogi HR-sisältömarkkinoinnin työkalupakissa – Podcast jakso 59
Löytyykö yrityksenne verkkosivuilta blogi? Tai kenties sellaisesta on ollut puhetta, mutta ette ole varmoja riittääkö aikanne ja löytyykö organisaatiosta riittävää osaamista blogisisällön tuottamiseen. Olen itse blogannut aktiivisesti vuodesta 2006 ja yrittäjänä...
Rekryvideot ja muut videot HR-markkinoinnin työkalupakissa – Podcast jakso 58
Rekryvideot ovat kovasti yleistymässä yritysten HR-markkinoinnin paletissa. Rekryvideoiden lisäksi olemme nähneet myös ns. tunnelmavideoita. Ehkä kaikkein positiivisimmin yllättänyt, myös viraaliksi yltänyt tunnelmavideo oli Tikkurilan 150-vuotisjuhlan kunniaksi...
Kivakuvat ja muut valokuvat HR-markkinoinnissa – Podcast jakso 57
Valokuvat ovat yksi keskeinen HR-markkinoinnin sisältömuoto ja viestinnän väline. "Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa," on sanontana varsin oiva. Se kiteyttää hyvin tämän jakson ydinviestin valokuvan roolista HR-markkinoinnissa. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56
Mitä inbound rekrytointi oikeasti tarkoittaa? Miten inbound rekrytointi eroaa "tavallisesta" rekrytoinnista? Minkälaisille yrityksille inbound rekrytointi sopii parhaiten? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna avaa inbound rekrytoinnin...
Poissa feedistä, poissa mielestä
Olemme tilanteessa, jossa informaatiota, materiaalia ja sisältöjä tulee tuutin täydeltä. Sosiaalisen median presenssiä täytyy kynsin hampain ylläpitää, netissä tulee näkyvä ja asiantuntijana erottua, jotta hartaasti rakennettu näkyvyys ja tavoittavuus ei romahda....
Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2016?
Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2016, ja mitä meidän työnantajien tulee siitä ajatella? Tämän päivän Kauppalehden takakannessa analysoitiin sosiaalista mediaa yhdysvaltalaisesta näkökulmasta. "Twitter jää kuin nalli kalliolle", toteaa toimittaja Senja Larsen....
Periscope pelinavaajana rekrykampanjassa
Katsoin aamulla livenä Periscope-lähetyksen SomeWorksin some-osaajahausta. Videolla kyseisen yrityksen toimitusjohtaja Daniel Levi (@DanskuLevi) jutteli reilun sadan ihmisen (164 seurasi livelähetystä, jälkilähetystä muutaman tunnin päästä katsellut yli 40) yleisölle...
Miksi Facebook-näkyvyys sukeltaa, ja pääsenkö enää pintaan?
Facebook-sivujen ylläpitäjiä ahdistaa. Kun näkyvyys sukeltaa, onko tarjolla regulaattoria tai edes snorkkelia? Voiko tälle tehdä mitään, ja miksi meitä kiusataan? No, pari juttua tulee äkkiseltään mieleen. Miksi sivujen ilmainen näkyvyys vain vähenee? Facebook on...
7 askelta Pinterest-tilin luomiseen
Kun minä olin lapsi, minulla oli ilmoitustaulu. Sellainen korkista tehty puukehyksinen ilmoitustaulu. Kiinnitin siihen kuvia nastoilla. Nykyajan nuorilla ei varmaan ole korkista tehtyjä ilmoitustauluja. Nykyajan nuorilla, sinulla, minulla ja oikeastaan ihan kenellä...
Näin @RantanenSusanna käyttää Twitteriä
Myönnettävä se on. Tunnen vetoa Twitteriin. 140 merkkiin mahtuu juuri sopivasti asiaa, ja mikä parhainta, 140 tarkoittaa myös sitä, että yhteen feed-näkymään mahtuu monenlaista asiaa kerrallaan vilkaistavaksi. Twitter on kuin excel. Mitä enemmän sitä käytät, sitä...
Näin rakennat työnantajabrändiä Facebookissa
Sosiaalinen media on nimensä veroisesti sosiaalinen. Tämä tarkoittaa siis sitä, että brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa edellyttää dialogia kohdeyleisön kanssa. Dialogin rakentamiseksi työnantajabrändilläsi täytyy olla kiinnostavaa kerrottavaa, mutta myös...
Näin luot yrityksesi Facebook urasivun
Täällä HR-puolella ei käydä vielä debaattia siitä, kannattaako Facebookissa olla enää läsnä. Valtaosa yrityksistä ei ole edes päässyt vielä Facebookiin työnantajana. Meidän kokemuksemme mukaan Facebookissa kannattaa olla edelleen läsnä ainakin työnantajana, ja sinne...
“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree
Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...
Sisältömarkkinointi on uusi musta: nollabudjetin vinkit
Haluatko tietää, miten minä olen rakentanut kahden pienyrityksen brändit verkossa nollabudjetilla? Henkilökohtaiset verkostomme ja vaikutuspiirimme ovat ihan hyvää luokkaa yritykselle ja tiimille, jonka koko on muutama henkilö, ikä 2 vuotta ja markkinointibudjetti...
Törmäsin LinkedIn:ssä keskusteluun*), jossa eräs jäsen kyseli mitä eroa on yritysbrändillä ja työnantajabrändillä. Keskustelu aiheen ympärillä oli kiinnostava ja inspiroiva. Työnantajabrändäys on aiheena verrattain tuore ja koska se kuuluu HR:n kentälle, ei se... Työnantajamielikuvan kehittäminen aloitetaan useimmiten väärästä päästä; miettimällä jotain kampanjaa, jolla halutaan luoda näkyvyyttä mediassa. Työnantajabrändi syntyy kuitenkin työntekijöiden ja työnhakijoiden kokemuksista ja kohtaamisista yrityksen kanssa.... Suhtaudun intohimoisesti yrityskulttuurien tunnistamiseen, työnantajakilpailuvalttien kiteyttämiseen ja viestimiseen ja talentteja houkuttelevien työnantajakuvien kehittämiseen. Kiinnitän huomiota työyhteisöihin, joissa omanlaisen kulttuurin rakentamiseen on selvästi...Onko yritysbrändillä ja työnantajabrändillä eroa?
Aamiaiseminaari: Organisaatiokulttuurin mittaaminen ja kulttuurin merkitys
Mistä tietää työnantajan onnistuneen yrityskulttuurin luomisessa?
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Työvoimapula on suhteellista.
Kiinnitin huomioni perjantain Kauppalehden juttuun (10.2.2012 sivut 1-2), jossa pohdittiin rekrytoinnin haasteita sekä IT-alalla että ylipäätään. Puhuttiin taantumasta ja työvoimapulasta ja vaikeudesta löytää osaajia, kun haluttua kokemusta ei Suomesta löydy. Jotenkin...