Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

Alkuperäinen julkaisu 11.11.2019 Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat nykyään julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen...

#126 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? | Eminen podcast

Alkuperäinen julkaisu: 3.2.2020 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? "Ei meitä seuraa kuin omat työntekijämme!" Onko Instagram ylipäätään hyvä media työnantajakuvan rakentamiseen? Kuka sitä edes käyttää? Kun minulta kysytään suosituksia sosiaalisista...

Kolme asiaa, joiden kanssa kamppailin työnantajakuvan kehittämisessä

Lopettelin työpisteelläni inhouse-rekrytoijan töitäni eräänä huhtikuisena iltapäivänä, kun työpuhelimeni pärähteli soimaan muutaman minuutin välein. Moni yrityksemme esimies oli koittanut tavoittaa minut rekrytointitarpeiden vuoksi. Juuri, kun ennätin vastata “Haloo”,...

Työnantajamaine leviää – Tunnekokemukset muotoilevat työnantajabrändiä nuorten osaajien silmissä

Työnantajamaine leviää – Tunnekokemukset muotoilevat työnantajabrändiä nuorten osaajien silmissä

Työnantajamaine on tärkeässä osassa työnantajabrändin rakentumisessa. Työnantajamaine syntyy kaikille yrityksille ilman yrityksen tietoista työtä asian eteen. Se on yksilöllinen kokemus ja jokaisella kokijalla voi olla erilainen mielikuva yrityksestä. Työnantajabrändi...

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Rekrytointimarkkinoinnin strategia – Podcast jakso 60

Rekrytointimarkkinoinnin strategia – Podcast jakso 60

Onko teillä suunnitteilla rekrytointimarkkinoinnin strategia? Pohditteko, mitä sen pitäisi sisältää ja miten rekrytointimarkkinoinnin strategia tehdään? Vaikuttava rekrytointimarkkinointi vaikuttaa yksittäisen rekrytointiprosessin lisäksi myös seuraaviin...

Periscope pelinavaajana rekrykampanjassa

Periscope pelinavaajana rekrykampanjassa

Katsoin aamulla livenä Periscope-lähetyksen SomeWorksin some-osaajahausta. Videolla kyseisen yrityksen toimitusjohtaja Daniel Levi (@DanskuLevi) jutteli reilun sadan ihmisen (164 seurasi livelähetystä, jälkilähetystä muutaman tunnin päästä katsellut yli 40) yleisölle...

7 askelta Pinterest-tilin luomiseen

7 askelta Pinterest-tilin luomiseen

Kun minä olin lapsi, minulla oli ilmoitustaulu. Sellainen korkista tehty puukehyksinen ilmoitustaulu. Kiinnitin siihen kuvia nastoilla. Nykyajan nuorilla ei varmaan ole korkista tehtyjä ilmoitustauluja. Nykyajan nuorilla, sinulla, minulla ja oikeastaan ihan kenellä...

Näin @RantanenSusanna käyttää Twitteriä

Näin @RantanenSusanna käyttää Twitteriä

Myönnettävä se on. Tunnen vetoa Twitteriin. 140 merkkiin mahtuu juuri sopivasti asiaa, ja mikä parhainta, 140 tarkoittaa myös sitä, että yhteen feed-näkymään mahtuu monenlaista asiaa kerrallaan vilkaistavaksi. Twitter on kuin excel. Mitä enemmän sitä käytät, sitä...

Näin rakennat työnantajabrändiä Facebookissa

Näin rakennat työnantajabrändiä Facebookissa

Sosiaalinen media on nimensä veroisesti sosiaalinen. Tämä tarkoittaa siis sitä, että brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa edellyttää dialogia kohdeyleisön kanssa. Dialogin rakentamiseksi työnantajabrändilläsi täytyy olla kiinnostavaa kerrottavaa, mutta myös...

Näin luot yrityksesi Facebook urasivun

Näin luot yrityksesi Facebook urasivun

Täällä HR-puolella ei käydä vielä debaattia siitä, kannattaako Facebookissa olla enää läsnä. Valtaosa yrityksistä ei ole edes päässyt vielä Facebookiin työnantajana. Meidän kokemuksemme mukaan Facebookissa kannattaa olla edelleen läsnä ainakin työnantajana, ja sinne...

“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...

Sisältömarkkinointi on uusi musta: nollabudjetin vinkit

Sisältömarkkinointi on uusi musta: nollabudjetin vinkit

Haluatko tietää, miten minä olen rakentanut kahden pienyrityksen brändit verkossa nollabudjetilla? Henkilökohtaiset verkostomme ja vaikutuspiirimme ovat ihan hyvää luokkaa yritykselle ja tiimille, jonka koko on muutama henkilö, ikä 2 vuotta ja markkinointibudjetti...

Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn

Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn

  Avoimen haun rekrytointia on perinteisesti toteutettu ohjelmistokehityksestä tutulla vesiputousmallilla, joka rekrytoinnissa etenee jotakuinkin näin; mietitään hakuprofiili, avataan haku, odotetaan työhakemuksia hakuaika, käydään hakemukset läpi hakuajan...

Sosiaalinen media: What’s innit for me?

Sosiaalinen media: What’s innit for me?

Meillä käy Linkedin:ssä vilkas keskustelu Skyhoodin toteuttaman pian julkaistavan Kansallisen rekrytointitutkimuksen (2013) tuloksista. Noin 45% rekrytointipäättäjistä uskoo, että mobiilin kautta tehtävä työnhaku yleistyy tuntuvasti seuraavan viiden vuoden aikana. Yli...

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Työvoimapula on suhteellista.

Kiinnitin huomioni perjantain Kauppalehden juttuun (10.2.2012 sivut 1-2), jossa pohdittiin rekrytoinnin haasteita sekä IT-alalla että ylipäätään. Puhuttiin taantumasta ja työvoimapulasta ja vaikeudesta löytää osaajia, kun haluttua kokemusta ei Suomesta löydy. Jotenkin...