Digitaalinen transformaatio käynnistyi jo reippaasti yli 20 vuotta sitten kotitietokoneiden yleistyessä. Konkreettisempi sysäys digitaaliseen maailmaan tapahtui kenties vasta sosiaalisten medioiden yleistyessä. Siitä alkaen jokainen Internetiin pääsevä on pystynyt...
#110 – Perehdytys ja useat palautekeskustelut – Case Emine, osa 2
Perehdytys ja useat palautekeskustelut – joita meillä Eminessä kutsutaan muuten kannustuskeskusteluiksi – ovat mielestämme kriittisiä sekä hyvien tulokaskokemusten muodostumiseksi että tulokkaan tuottavaksi saamisen nopeuttamiseksi. Tässä Vaikuttava...
#109 – Perehdytys osana työnantajabrändistrategiaa – Case Emine, osa 1
Oletko koskaan ajatellut, että uuden työntekijän perehdytys on erinomainen kokonaisuus työnantajabrändin kivijalaksi? Erityisen vaikuttavaa poikkeuksellisen hyvä perehdytys on kasvuyrityksille, jotka rekrytoivat paljon, ja joissa perehdytyskokemuksia syntyy kaiken...
#108 – Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää, osa 2
Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää kuin mihin organisaatioissa on kenties totuttu. Intrassa jälkikäteen julkaistut tiedotteet muutoksen välietapeista eivät kerta kaikkiaan riitä. Kvartaaleittain pidettävät johdon katsaukset eivät myöskään...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Mitä talentit haluavat tietää työnantajayrityksistä? Tämä lienee se kysymys, mitä me työnantajat ja työnantajabrändäyksen ammattilaiset pohdimme suunnitellessamme ja toteuttaessamme työnantajakuvallisia toimenpiteitä. Dowlingin vuonna 1994 piirtämä vuokaavio kiteyttää... Vetovoimainen työnantajamaine on jokaisen kasvavan asiantuntijayrityksen murheen kryyni. Miten vetovoimaisuus varmistetaan, erityisesti silloin, kun kehittymisen nälkäisille asiantuntijoille ei ole tarjota selkeää urapolkua? Ollako asiasta hiljaa vai tehdäkö... Me täällä Eminessä puhumme paljon modernista työnantajabrändin rakentamisesta. Mitä sillä tarkoitetaan ja miten se eroaa perinteiseksi kutsumastamme työnantajabrändin rakentamisesta? Tiesitkö, että työnantajabrändin rakentamisen historia ei itse asiassa... Poimi tästä 24 sisältöideaa HR-sisältömarkkinointiin. HR-sisältömarkkinointi on moderni tapa rakentaa työnantajabrändiä. HR-sisältömarkkinoinnin tavoitteena on vedota ja vaikuttaa haluamaanne talent-yleisöön tarjoamalla inspiraatiota, informaatiota ja virikkeitä... Mitä HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa ja miten se eroaa bloggaamisesta? HR-sisältömarkkinointi ja sisältömarkkinointi tarkoittavat muutoin samaa, mutta HR-sisältömarkkinoinnissa kohderyhmä on asiakkaiden sijaan yrityksen sisäinen ja ulkoinen talent-yleisö.... Tuntuuko siltä, että sisällöntuotantosi jumiutuu aina samoihin kuva- tai linkkipostauksiin? Ehkä kohderyhmäsi kaipaa jo vaihtelua tai toivoisit itsekin pientä silmäkarkkia kuorrutukseksi sisältökakun päälle. Koska netin ja somen maailma on niin vahvasti visuaalinen,... Emmeköhän me ole jo valmiita porukalla nyökkäämään ajatukselle, että kuvapankkikuvat on jo niin nähty. Passé. Erityisesti työnantajakuvan tarinallistamisessa ja työntekijäkokemusten yhteydessä niiden sijoittelu on huonoin mahdollinen. Kyse on uskottavuudesta,... Sisältötulvan moninkertaistuessa meidän on varmistettava, että blogikirjoituksemme ovat yleisömme kannalta sekä kiinnostavia että helppolukuisia. Että ne avataan, niitä luetaan, niitä kommentoidaan, niistä tykätään ja niitä jaetaan eteenpäin. Jos yleisö ei koe... Uratarinat ovat tyypillisesti niin kuivia ja monotonisia tuotoksia, että niiden kirjoittajat tulisi pidättää virastaan. Uskokaa minua, kukaan ei enää lue niitä samasta muotista valettuja, ikiaikaisia uratarinoita. Meille tarjotaan joka sekunti miljoona kertaa... Employer branding, työnantajabrändin kehittäminen on meille kaikille tuttu termi, eikö vaan? Työntekijäkokemusten tarinallistaminen ei niinkään. Meidän mielestämme brändääminen sopii kuitenkin sanana todella huonosti human-to-human-markkinointiin eli siihen...Millä tiedolla yritys vakuuttaa paatuneenkin talentin?
Näin tarinallistat osaamispolut – Uratarina infograafiksi puettuna
Mitä moderni työnantajabrändin rakentaminen tarkoittaa?
24 sisältöideaa HR-sisältömarkkinointiin työnantajabrändin rakennusaineksiksi
Mitä HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa ja miten se eroaa bloggaamisesta?
Väriä HR-viestintään ilmaisilla työkaluilla
Stoppi sisältöpulalle – 3 helppoa tapaa somesisältöihin
Miten Varmistan, että Blogiteksti Toimii Verkossa (infograafi)
Näin öljyät kuivanrapsakat uratarinat ja erottaudut kilpailijoista
Mitä työntekijäkokemusten tarinallistaminen tarkoittaa?
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
HR-markkinointi ja Facebookin uutisvirtamuutos 2018 – Podcast jakso 36
Mitä Facebookin uutisvirtamuutos tarkoittaa? Miten se vaikuttaa siihen, miten HR käyttää Facebookia jatkossa? Mitä tiedämme muutoksesta nyt ja mitä emme vielä tiedä? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcastin jaksossa Susanna aloittaa käsittelemään...
Modernin kasvuyrityksen 4 uutta HR-roolia – Podcast jakso 35
Minkälaista HR-osaamista merkittävää kasvua hakeva yritys tarvitsee? Miksi hallinnollinen HR-rooli ei riitä kasvuyritykselle? Miksi hallinnollisen HR:n ammattilainen ei todennäköisesti edes nauti ja motivoidu niistä HR-tehtävistä, joita merkittävää kasvua...
6 asiaa, joista työnantajakuvan kehittäminen alkaa – Podcast jakso 34
Onko teillä tarkoitus käynnistää tänä vuonna työnantajakuvan kehittäminen? Olet varmaan jo huomannut, että työnantajamielikuvaan ja työnantajabrändiin vaikuttava kokonaisuus onkin todella laaja. Mistä työnantajakuvan kehittäminen kannattaa aloittaa? Mikä pitää...
Megatrendi digitalisaatio ja työnantajabrändi – Podcast jakso 33
Miten megatrendi digitalisaatio vaikuttaa rekrytointiin ja työnantajabrändi-työhön? Miten digitalisaatio on muuttanut kuluttajakäyttäytymistä ja ostokäyttäytymistä? Miten tämä näkyy tavoittelemiemme osaajien työnhakukäyttäytymisessä? Minkälaisiin muutoksiin...
Megatrendit, työnantajabrändi ja työn murros – Podcast jakso 32
Mitä työn murros tarkoittaa? Miten työn murros vaikuttaa työnantajabrändin rakentamiseen? Miten kasvuyritysten tulisi huomioida työn tulevaisuus? Tämä Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcastin jakso jatkaa työnantajabrändin ydintä ja alkuperäistä roolia tarkastelevaa...
Mitä “employer branding” oikeastaan on? – Podcast jakso 31
Mitä “employer branding” oikeastaan on? Mitä eroa on työnantajabrändillä ja työnantajabrändäyksellä? Mitä etua vahvasta työnantajabrändistä on? Employer branding, eli työnantajabrändäys on rekrytoinnille se, mitä markkinointi on myynnille Työnantajabrändi...
8 syytä, miksi rekryprosessi kannattaa toteuttaa rekryprojektina – Podcast jakso 30
Mitä rekrytointiprojekti tarkoittaa? Mitä eroa on rekryprosessilla ja rekryprojektilla? Miksi rekrytointiprosessi kannattaa muuntaa rekrytointiprojektiksi? Tämä jakso jatkaa viime viikolla aloittamaani aihetta, nimittäin projektisuunniteltu rekrytointiprosessi. Viime...
Projektisuunniteltu rekrytointiprosessi – Podcast jakso 29
Miten rekrytointiprosessi projektisuunnitellaan ja aikataulutetaan järkevästi? Mitä rekrytointiprosessin projektisuunnittelu tarkoittaa? Miksi rekrytointiprosessi ylipäätään kannattaa projektisuunnitella? Mitä vaikutusta kalenterivuoden tapahtumilla on...
Rakenna työnantajabrändiä kuukausimaksulla (4 syytä, miksi) – Podcast jakso 28
Miksi ihmeessä työnantajabrändiä kannattaa rakentaa kuukausimaksulla? Millä summalla työnantajabrändiä rakennetaan kuukausittain? Mitä toimenpiteitä kuukausittainen työ pitää sisällään? Koska voin odottaa tuloksia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa...
Mitä työnantajabrändistrategia sisältää? Podcast jakso 27
Mikä työnantajabrändistrategia on? Mitä työnantajabrändistrategia pitää sisällään? Miksi työnantajabrändistrategia on tarpellinen? Työnantajabrändistrategia on HR-strategian alla oleva strategia. Kaikilla yrityksillä ei tarvitse olla työnantajabrändistrategiaa,...
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Ei tuloksia
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.