![Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä – tee se näin [podcast #112]](https://emine.fi/wp-content/uploads/2022/04/Blog_header_112_Email_marketing_as_a_new_asset_in_your_employer_branding_strategy__-_Building_a_modern_magnetic_employer_brand_podcast_with_Susanna_Rantanen-1080x675.png)
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä – tee se näin [podcast #112]
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä on tehokas tapa saada osaajat tavoitettua. Se on myös yksi tehokkaimmista markkinoinnin keinoista. Silti sitä ei juurikaan hyödynnetä osaajamarkkinoinnissa, paitsi automatisoitujen “Kiitos...
Markkinointi sosiaalisessa mediassa muuttuu vuonna 2022 – mitä se tarkoittaa? [podcast #111]
Oletko huomannut, että yrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa on muuttunut haastavammaksi? Yleisön tavoittaminen yrityksen julkaisuilla ja heidän sitoutumisensa sosiaalisen median julkaisuihin on muuttunut vaikeammaksi lähes kaikilla suurilla sosiaalisen...
Miksi yrityksen markkinointi ei ole työnantajabrändin asiantuntija? [podcast #110]
Yrityksen markkinointitiimi ei ole työnantajabrändin asiantuntija. He ovat asiantuntijoita markkinoimaan tuotteita ja palveluita asiakkaille. Voi olla, että he eivät ole brändimarkkinoinnin asiantuntijoita lainkaan, jos yrityksen markkinointi...
Psykografinen segmentointi työnantajabrändäyksessä [podcast #109]
Mitä psykografinen segmentointi työnantajabrändäyksessä tarkoittaa? Tyypillisesti ryhmittelemme ja profiloimme osaajakohdeyleisön roolien, työvaatimusten, koulutuksen ja kokemusvuosien mukaan. Tätä kutsutaan demografiseksi segmentoinniksi. Demografinen...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Esittelyssä: Blogimarkkinointi Julkaisuvuosi: 2011 Kirjoittajat: Katleena Kortesuo ja Jarkko Kurvinen Kustantaja: Talentum Sivut: 188 Tässä ja seuraavissa kahdessa podcast-jaksossa esittelen yhteensä kolme kirjaa, joita suosittelen lämpimästi Vaikuttavamman... Onko yritysblogi suunnitelmissasi? Vai pohditko, miten yrityksen blogia kannattaa pyörittää, jotta kollegat innostuvat ja työhön kuluvasta ajasta on jotain hyötyä? Bloggaaminen on edelleen erinomainen tapa saada yritykselle näkyvyyttä ja nimeä oman asiansa... Twitter-algoritmi uudistui vuoden 2017 lopulla. Mikäli Twitteriä käyttää tavoitteelliseen markkinointiin, on tärkeää tiedostaa minkä tyyppisiä julkaisuja kannattaa suosia saadakseen Twitter-algoritmista parhaan orgaanisen hyödyn. Tässä Vaikuttava... GIF, eli Graphic Interchange Format, on mediatiedosto, joka sisältää lyhyen, toisteisen animoidun elementin. Se on ikäänkuin valokuva, jossa on liikettä. Sekä GIF:it että emojit ovat nykyajan savumerkkejä. Niiden avulla sosiaalisessa mediassa välitettävä... Mitä globaali State of Instagram Marketing 2018 -raportti kertoo Instagramin käytöstä ja käyttäjistä? Mihin suuntaan Instagram-markkinointi on raportin mukaan menossa? Miten yritykset käyttävät Instagramia vuonna 2018? Mitä tavoitteita Instagram-markkinoinnille voi... Miten megatrendi digitalisaatio vaikuttaa rekrytointiin ja työnantajabrändi-työhön? Miten digitalisaatio on muuttanut kuluttajakäyttäytymistä ja ostokäyttäytymistä? Miten tämä näkyy tavoittelemiemme osaajien työnhakukäyttäytymisessä? Minkälaisiin muutoksiin... Mitä työn murros tarkoittaa? Miten työn murros vaikuttaa työnantajabrändin rakentamiseen? Miten kasvuyritysten tulisi huomioida työn tulevaisuus? Tämä Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcastin jakso jatkaa työnantajabrändin ydintä ja alkuperäistä roolia tarkastelevaa... Mitä "employer branding" oikeastaan on? Mitä eroa on työnantajabrändillä ja työnantajabrändäyksellä? Mitä etua vahvasta työnantajabrändistä on? Employer branding, eli työnantajabrändäys on rekrytoinnille se, mitä markkinointi on myynnille Työnantajabrändi on nyt kuuma... Eminen blogivuosi 2017 - Vaikuttava Työnantajabrändi pohjaa kokemuksiin ja tarinoihin. Esittelimme kuluneen vuoden aikana Vaikuttavan Työnantajabrändin konseptin ja blogimme tarjosi eväiksi modernien kasvuyritysten matkalle sitä kohti runsaasti ajatuksia, näkemyksiä,... Miksi ihmeessä työnantajabrändiä kannattaa rakentaa kuukausimaksulla? Millä summalla työnantajabrändiä rakennetaan kuukausittain? Mitä toimenpiteitä kuukausittainen työ pitää sisällään? Koska voin odottaa tuloksia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa...Podcastissa esittelyssä: Blogimarkkinointi-kirja – Jakso 45
Yritysblogi ja säännöllinen bloggaaminen – Eminen vinkit
#43 Neljä julkaisutyyppiä, joita Twitter-algoritmi rakastaa | Eminen podcast
Mausta sisältösi ja viestisi somessa GIF-mediatiedostoilla
Keskeisimmät Instagram trendit vuonna 2018 – Podcast jakso 41
Megatrendi digitalisaatio ja työnantajabrändi – Podcast jakso 33
Megatrendit, työnantajabrändi ja työn murros – Podcast jakso 32
Mitä ”employer branding” oikeastaan on? – Podcast jakso 31
Eminen blogivuosi 2017 – Vaikuttava Työnantajabrändi pohjaa kokemuksiin ja tarinoihin
Rakenna työnantajabrändiä kuukausimaksulla (4 syytä, miksi) – Podcast jakso 28
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa – Podcast #96
HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa? Mitä on tapahtumassa? Sosiaalisten medioiden keskinäiset valtasuhteet ovat muuttuneet kuluneiden 12 kuukauden aikana merkittävästi. Suurin muutos on suunnassa, jota kohti voimat ovat kääntyneet. Ne yritykset, jotka...
Deloitte Human Capital Trends 2019 – Podcast #94
Mitä Deloitte Human Capital Trends 2019 -tutkimusraportti kertoo meille maailman menosta ja henkilöstön johtamisen pääasiallisista huomion kohteista vuonna 2019? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään Deloitte Human Capital Trends 2019...
Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92
Eihän talent estä HR-markkinointianne sosiaalisessa mediassa? Tämä on kysymys, joka meidän jokaisen HR-markkinointia tekevän tulisi kysyä itseltämme säännöllisesti. Vuoden takaisten algoritmimuutosten seurauksena sosiaalisten medioiden käyttäjien on ollut pakko alkaa...
Brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa – Podcast jakso #84
Miten rakennat brändin sosiaalisessa mediassa? Kaikki lähteää valinnoista, eli strategiasta. Susanna kiteyttää tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastissa Eminen konseptin mukaiset vinkit brändin rakentamiseen. Jakson kesto 2
Henkilöbrändi vai asiantuntijabrändi? Podcast jakso #83
Henkilöbrändi vai asiantuntijabrändi? Miten ne eroavat toisistaan? Vai eroavatko mitenkään? Miksi henkilöbrändi ärsyttää meitä aiheena? Onko tällä lopulta mitään merkitystä? Kerroin tämän podcastin jaksossa 81, miten minä olen rakentanut oman...
Miten asiantuntijabrändi rakennetaan somessa? Susannan tarina – Podcast #81
Miten asiantuntijabrändi rakennetaan? Miksi joillain ihmisillä on "brändi" ja toisilla ei? Mitä he tekevät eri tavalla? Mitä hyötyä asiantuntijabrändistä on? Miten pienen yrityksen asiantuntijabrändi rakennetaan? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa...
Sosiaalisessa mediassa vaikuttava yritys – Podcast jakso 76
Sosiaalisessa mediassa vaikuttavuutta vuonna 2019 hakeva yritys joutuu muuttamaan somen käyttötapojaan. Susanna nostaa esille 3 asiaa, joissa on muututtava vaikuttaakseen. Kesto: 38:14 min
6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75
Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2019? Mitä odotuksia yleisöllä on? Mitkä sosiaalisen median trendit korostuvat vuonna 2019? Miten nämä vaikuttavat siihen, miten modernien kasvuyritysten kannattaa rakentaa suhteitaan tavoittelemiensa talent-yleisöjen kanssa?...
Miten työnantajabrändin kehittäminen muuttuu? – Podcast #73
Työnantajabrändin kehittäminen ei ole enää samanlaista kuin 20 vuotta sitten. Markkinointiviestinnän keinot ovat monipuolistuneet ja yhä useampi kokee osaavansa tehdä itse. Mitä useampi pyrkii vaikuttamaan, sitä haastavampaa pelkästään huomion voittamisesta tulee....
Miksi työnantajabrändin kehittäminen muuttuu – Podcast #72
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa 72 puhutaan siitä, miksi työnantajabrändin kehittäminen muuttuu. Jakson kesto: 55:03 min.
3 syytä hyödyntää Facebook-mainontaa rekrytoinnissa
Facebook-mainontaa voisi huoletta kuvata vaikkapa rekrytointimarkkinoinnin työkalupakin sveitsiläiseksi linkkuveitseksi. Sellaiseksi vekottimeksi, josta löytyy terä, pora ja apu melkein mihin tahansa pulmaan. Jaa että mistä moinen metafora? Jos ei ole...
Onko Snapchatistä työkaluksi työnantajabrändin rakentamiseen?
Snapchat on mobiilisovellus, joka kaikessa yksinkertaisuudessaan mahdollistaa lyhyiden videoiden, valokuvien ja tekstien julkaisun joko seuraajalistalle tai yksittäisille seuraajille. Verbi "snappaaminen" tarkoittanee sitä, että julkaiset nopeita otoksia...
Poissa feedistä, poissa mielestä
Olemme tilanteessa, jossa informaatiota, materiaalia ja sisältöjä tulee tuutin täydeltä. Sosiaalisen median presenssiä täytyy kynsin hampain ylläpitää, netissä tulee näkyvä ja asiantuntijana erottua, jotta hartaasti rakennettu näkyvyys ja tavoittavuus ei romahda....
Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2016?
Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2016, ja mitä meidän työnantajien tulee siitä ajatella? Tämän päivän Kauppalehden takakannessa analysoitiin sosiaalista mediaa yhdysvaltalaisesta näkökulmasta. "Twitter jää kuin nalli kalliolle", toteaa toimittaja Senja Larsen....
Periscope pelinavaajana rekrykampanjassa
Katsoin aamulla livenä Periscope-lähetyksen SomeWorksin some-osaajahausta. Videolla kyseisen yrityksen toimitusjohtaja Daniel Levi (@DanskuLevi) jutteli reilun sadan ihmisen (164 seurasi livelähetystä, jälkilähetystä muutaman tunnin päästä katsellut yli 40) yleisölle...
Miksi Facebook-näkyvyys sukeltaa, ja pääsenkö enää pintaan?
Facebook-sivujen ylläpitäjiä ahdistaa. Kun näkyvyys sukeltaa, onko tarjolla regulaattoria tai edes snorkkelia? Voiko tälle tehdä mitään, ja miksi meitä kiusataan? No, pari juttua tulee äkkiseltään mieleen. Miksi sivujen ilmainen näkyvyys vain vähenee? Facebook on...
7 askelta Pinterest-tilin luomiseen
Kun minä olin lapsi, minulla oli ilmoitustaulu. Sellainen korkista tehty puukehyksinen ilmoitustaulu. Kiinnitin siihen kuvia nastoilla. Nykyajan nuorilla ei varmaan ole korkista tehtyjä ilmoitustauluja. Nykyajan nuorilla, sinulla, minulla ja oikeastaan ihan kenellä...
Näin @RantanenSusanna käyttää Twitteriä
Myönnettävä se on. Tunnen vetoa Twitteriin. 140 merkkiin mahtuu juuri sopivasti asiaa, ja mikä parhainta, 140 tarkoittaa myös sitä, että yhteen feed-näkymään mahtuu monenlaista asiaa kerrallaan vilkaistavaksi. Twitter on kuin excel. Mitä enemmän sitä käytät, sitä...
Näin rakennat työnantajabrändiä Facebookissa
Sosiaalinen media on nimensä veroisesti sosiaalinen. Tämä tarkoittaa siis sitä, että brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa edellyttää dialogia kohdeyleisön kanssa. Dialogin rakentamiseksi työnantajabrändilläsi täytyy olla kiinnostavaa kerrottavaa, mutta myös...
Näin luot yrityksesi Facebook urasivun
Täällä HR-puolella ei käydä vielä debaattia siitä, kannattaako Facebookissa olla enää läsnä. Valtaosa yrityksistä ei ole edes päässyt vielä Facebookiin työnantajana. Meidän kokemuksemme mukaan Facebookissa kannattaa olla edelleen läsnä ainakin työnantajana, ja sinne...
Törmäsin LinkedIn:ssä keskusteluun*), jossa eräs jäsen kyseli mitä eroa on yritysbrändillä ja työnantajabrändillä. Keskustelu aiheen ympärillä oli kiinnostava ja inspiroiva. Työnantajabrändäys on aiheena verrattain tuore ja koska se kuuluu HR:n kentälle, ei se... Työnantajamielikuvan kehittäminen aloitetaan useimmiten väärästä päästä; miettimällä jotain kampanjaa, jolla halutaan luoda näkyvyyttä mediassa. Työnantajabrändi syntyy kuitenkin työntekijöiden ja työnhakijoiden kokemuksista ja kohtaamisista yrityksen kanssa.... Suhtaudun intohimoisesti yrityskulttuurien tunnistamiseen, työnantajakilpailuvalttien kiteyttämiseen ja viestimiseen ja talentteja houkuttelevien työnantajakuvien kehittämiseen. Kiinnitän huomiota työyhteisöihin, joissa omanlaisen kulttuurin rakentamiseen on selvästi...Onko yritysbrändillä ja työnantajabrändillä eroa?
Aamiaiseminaari: Organisaatiokulttuurin mittaaminen ja kulttuurin merkitys
Mistä tietää työnantajan onnistuneen yrityskulttuurin luomisessa?
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Sosiaalinen rekrytointi ei ole yhtä kuin rekrytointi sosiaalisessa mediassa
Sosiaalinen rekrytointi on paljon laajempi käsite kuin rekrytointi sosiaalisessa mediassa. Siitä puhutaan paljon, mutta sen konteksti ymmärretään väärin. Sosiaalisella rekrytoinnilla tarkoitetaan ennemminkin sosiaalisten yhteisöjen rakentamista ja ruokkimista...
Haussa työharjoittelija B2B-myyntiin!
Oletko myyntiurasta kiinnostunut, todennäköisesti AMK-opiskelija vailla harjoittelupaikkaa kevääksi (5-6 kk)? Tarjoamme myyntitiimissämme harjoittelupaikan toisellekin myyntitaitojen kehittämisestä motivoituneelle, todennäköisesti B2B-uralle suuntaavalle...
Osaamispulaan ei auta palkkahuutokauppa vaan toimialan yhteenlyöttäytyminen
Jos alalla ei ole riittävästi osaamista, onko ihan oikeasti järkevintä (lue pitkäkatseisinta) keskittyä varastaamaan osaajia kilpailijoilta? Tästä asiasta olemme jutelleen hiljattain useamman tahon kanssa. Kaikki he edustavat teknologia-alaa, jossa osaajapula on...
Näin erotut positiivisesti työnhakijoidesi asiakaspalvelulla
Meillä Heebon puolella on ollut tapana kohdella työnhakija-asiakkaitamme kuin kukkia kämmenellä. Syy siihen on täysin luonnollinen: työnhakijat ovat asiakkaitamme siinä missä työnantajatkin. En tiedä muista, mutta me emme ainakaan tohdi kohdella asiakkaita...
Työvoimapula on suhteellista.
Kiinnitin huomioni perjantain Kauppalehden juttuun (10.2.2012 sivut 1-2), jossa pohdittiin rekrytoinnin haasteita sekä IT-alalla että ylipäätään. Puhuttiin taantumasta ja työvoimapulasta ja vaikeudesta löytää osaajia, kun haluttua kokemusta ei Suomesta löydy. Jotenkin...