
Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91
Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa - tuntuuko vieraalta ajatukselta? Mitä se edes tarkoittaa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa kerron sinulle rekrytoija, miten sinä voit hyödyntää sosiaalista mediaa omaa rekrytoijabrändiäsi...
Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021
Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on...
Employer Branding -trendi vuodelle 2021 – Mikrohetki osaajamarkkinoinnissa
Millainen Employer Branding -trendi on mikrohetki ja mitkä ovat osaajamarkkinoinnin onnistumisen edellytyksiä vuonna 2021? Miksi sinun kannattaisi osaajamarkkinoinnin tekijänä oppia ymmärtämään kohdeyleisösi mikrohetkiä? Mikrohetki, micro-moment on markkinoinnin...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Miten yritys voi tukea asiantuntijaosaamisen kehittymistä ilman, että työntekijöitä tarvitsee lähettää yhdellekään kurssille, koulutukseen tai seminaariin? Tämä koskee erityisesti sekä pieniä että syystä tai toisesta vähävaraisia yrityksiä, mutta sopii kuunneltavaksi... Mietityttääkö sinua työnantajabrändi ja erityisesti sen kehittämiseen liittyvät tavoitteet ja mittarit? Miten työnantajakuvan kehittämistä kannattaisi mitata ja minkälaisia tavoitteita tähän kehitystyöhön tulisi asettaa? Mitä eroa on Key Performance... Talent on tarinan sankari. Mitä se tarkoittaa ja miten sinä voit tätä tietoa HR-markkinoijana hyödyntää? Tyypillinen yritysviestintä keskittyy kertojansa ihmeellisyyteen ja puuduttaa yleisönsä Kautta aikojen yritysten viestintä sekä asiakkaille että työnhakijoille on... Minkälainen sisältö kasvattaa urasivutrafiikkia? Miksi meidän kannattaa tuottaa sisältöä, joka kasvattaa urasivujemme trafiikkia? Viime viikolla lupasin paljastaa teille, mitä kaikki talentit haluaisivat tietää, mutta kukaan ei rohkene kertoa. Jotta tämä tieto... Emine nyyhkiä tirautti pienen puron Vilhonvuorenkadulle syyskuun 2017 alussa, kun Iida Mustonen siirtyi asiakkaallemme Rakettitieteelle jatkamaan myyntityötään. Iida ehti työskennellä Eminessä neljän vuoden ajan, joten hän on ollut merkityksellinen henkilö Eminen... Mitä urasivukävijä näkee ja kokee urasivuillanne? Jokainen rekrytointikampanja tuottaa jonkinlaisen piikin urasivuillenne. Mitä urasivuille saapuva näkee? Minkälainen käsitys hänelle syntyy muutaman sekunnin silmäyksellä siitä, mitä muita erityisempää juuri teillä on... Eminen HR-sisältömarkkinointi on yksi niistä syistä, jonka seurauksena minä löysin unelmieni työpaikan ja työkaverit. Minun tarinani on siis hyvä esimerkki HR-sisältömarkkinoinnin tehosta. HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa laadukkaiden sisältöjen avulla vaikuttamista... Kuuntele jakso Soundcloudissa Jakson kesto: 14:41 min Mikä on työnantajalupaus? Työnantajalupaus on yrityksen talent-yleisölle ja työmarkkinoille suunnattu lupaus siitä, mitä erityistä yritys tarjoaa työntekijälle. Sen sisar on brändilupaus, joka... Kaipaatko vinkkejä innostamaan tiimiäsi tuottamaan sisältöä yrityksen Instagram-viestintään? Useimmat modernit työnantajayritykset ovat aktivoituneet hyödyntämään Instagramia viestinnässään. Instagram onkin toimiva media työnantajakuvan rakentamisessa, kun sitä... HR-markkinoinnin tyypillisin keino, eli työpaikkailmoitus tavoittaa vain pienen osan potentiaalisesta ja tavoittelemastamme kohdeyleisöstämme. Miten moderni HR-ammattilainen hyödyntää sosiaalista mediaa? Mitä keinoja HR-markkinoinnin työkalupakista pitäisi löytyä?...Asiantuntijaosaamisen kehittäminen ja vaikuttavampi työnantajabrändi – Podcast jakso 25
Työnantajabrändi, tavoitteet ja mittarit – Podcast jakso 23
Talent on tarinan sankari – mitä se tarkoittaa? Podcast jakso 22
Urasivutrafiikkia kasvattava sisältö – Podcast jakso 21
4 vuotta eminaattorina – Iida ja Emine kirjoittivat toisilleen hienoja tarinoita
Miten urasivukävijä konvertoidaan työnhakijaksi tai rekryliidiksi? Podcast jakso 20
Miksi HR-sisältömarkkinointi on hyvä tapa tavoittaa ideaalit osaajat?
Mikä on työnantajalupaus ja pitääkö sellainen olla? Podcast jakso 16
3 ideaa – Miten innostaa tiimi mukaan yrityksen Instagram-viestintään?
HR Somessa: HR-markkinoinnin työkalupakki – Podcast jakso 13
Tapsaa synnyttämässä
Olemme loppukeväästä asti tehneet Cybercom Finlandille rekrytointimarkkinointia ja kimppakyydin määränpää on vasta vuoden lopussa. Cybercom tulee rekrytoimaan kymmenia osaajia tämän vuoden aikana ja pääsimme mukaan tälle matkalle lupauksella suunnitella ja toteuttaa...
HR-markkinoinnin ostamisesta – mitä maksaa ja mitä kaikkea voi tehdä?
Me Eminessä ideoimme ja toteutamme asiakkaillemme erilaisia HR-markkinoinnin kampanjoita, joiden tavoitteena on kehittää työnantajamielikuvaa, rakentaa sosiaalisen rekrytoinnin verkostoa ja/tai tukea käynnissä olevaa rekrytointia. HR-markkinoinnin lisäksi tuemme myös...
Joko olet tehnyt rekrytointivideon?
Oletko miettinyt miten rekrytointiviestisi pääsee läpi verkon ja sosiaalisen median tietotulvan? Sosiaalisen median myötä meidät on nimittäin valloittanut informaatioähky. Tietoa on saatavilla niin paljon, ettei kaikkea ehdi millään edes vilkaista. Pelkkää tekstiä...
Sosiaalisessa mediassa vaikuttava yritys – Podcast jakso 76
Sosiaalisessa mediassa vaikuttavuutta vuonna 2019 hakeva yritys joutuu muuttamaan somen käyttötapojaan. Susanna nostaa esille 3 asiaa, joissa on muututtava vaikuttaakseen. Kesto: 38:14 min
6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75
Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2019? Mitä odotuksia yleisöllä on? Mitkä sosiaalisen median trendit korostuvat vuonna 2019? Miten nämä vaikuttavat siihen, miten modernien kasvuyritysten kannattaa rakentaa suhteitaan tavoittelemiensa talent-yleisöjen kanssa?...
Miten työnantajabrändin kehittäminen muuttuu? – Podcast #73
Työnantajabrändin kehittäminen ei ole enää samanlaista kuin 20 vuotta sitten. Markkinointiviestinnän keinot ovat monipuolistuneet ja yhä useampi kokee osaavansa tehdä itse. Mitä useampi pyrkii vaikuttamaan, sitä haastavampaa pelkästään huomion voittamisesta tulee....
Miksi työnantajabrändin kehittäminen muuttuu – Podcast #72
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa 72 puhutaan siitä, miksi työnantajabrändin kehittäminen muuttuu. Jakson kesto: 55:03 min.
Word of mouth ja Vaikuttava Työnantajabrändi – Podcast jakso 71
Word of mouth, tutummin puskaradio tai kuulopuhe, voi olla suosittelun muodossa käänteentekevä yrityksen maineelle ja työnantajabrändille. Forbes on siteerannut artikkelissaan tutkimusyhtiö Nielsenin tekemää Global Trust in Advertising -kyselytutkimusta. Sen...
5 Talent-yleisöön vaikuttamisen trendiä vuonna 2019 – Podcast jakso 70
Vuosi 2018 jää historiaan sosiaalisten medioiden myllerryksen vuotena. Nämä myllerrykset laittoivat monen yrityksen some-markkinoinnin pelimerkit uuteen järjestykseen. Uuteen vuoteen siirtyessä on tärkeää arvioida, miten hyvin vaikutimme haluamiimme talent-yleisöihin...
Mikä on Employee Value Proposition, EVP ja mihin niitä tarvitaan? – Podcast #69
Mikä on Employee Value Proposition? Mihin niitä tarvitaan vai tarvitaanko ylipäätään enää mihinkään? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan siitä, mitä haasteita perinteinen employee value proposition -fokus saattaa aiheuttaa yrityksen...
Liiketoiminnan transformaatio ja yrityskulttuuri – Podcast jakso 68
Tiesitkö, että liiketoiminnan transformaatio tarvitsee tietynlaisen yrityskulttuurin, joka optimoi transformaatiossa onnistumista? Mikä tahansa yrityskulttuuri ei sitä tee. Moni yrityskulttuuri jopa estää transformaation onnistumista. Tai tekee siitä ainakin todella...
Yrityskulttuurin muuttaminen, osa 2 – Podcast jakso 67
Yrityskulttuurin muuttaminen on hyvinkin erilainen tapahtumasarja, mitä olemassa olevan yrityskulttuurin kehittäminen ja syventäminen. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa jatketaan viime jakson teemaa: Miten yrityskulttuuria muutetaan. Muutoksen...
Yrityskulttuurin muuttaminen, osa 1 – Podcast jakso 66
Yrityskulttuurin muuttaminen tulee eteen usein nopeasti kasvavissa ja skaalautuvissa kasvuyrityksissä. Se on muuten ihan eri asia kuin olemassa olevan yrityskulttuurin kehittäminen. Muutostarpeen tulisi syntyä strategisista syistä. Yrityskulttuurin muuttaminen...
Miten moderni työnantaja rakentaa työnantajakuvaa Instagramissa?
Miten moderni työnantaja rakentaa työnantajakuvaa Instagramissa? Visuaalinen viestintä on yksi vanhimmista viestinnän muodoista. Historian kirjoista tutut luolamaalaukset ja hieroglyfit ovat kenties visuaalisen viestinnän ensimmäisiä esimerkkejä. Sanonta "kuva kertoo...
Instagram-työkaluvinkki – The Grids App desktopille
Mikäli olet aktiivinen Instagram-käyttäjä, olet kenties kaivannut desktopille parempaa Instagram-työkalua mitä Instagramin oma desktop-versio meille tarjoaa. The Grids App on koneelle asennettava Instagram-ohjelma, jota voisi kenties verrata jollain...
Kolme tapaa tuottaa kirjallista sisältöä sosiaaliseen mediaan
Elämme bloggaamisen ja sisällöntuotannon kulta-aikaa. Informaation valtaamassa maailmassa tuottamamme sisällön todellisella sisällöllä on suuri merkitys. Yleisön huomion saaminen on yhä vaikeampaa. Voimme tuottaa sisältöä erilaisissa formaateissa: tekstinä,...
Instasta yrityskulttuuriin – Eminen blogin luetuimmat vuonna 2016
Eminen blogivuonna 2016 taklattiin yrityskulttuurin ajankohtaisia ilmiöitä, HR-markkinoinnin keinoja, työnantajakuvan kehittämistä ja työntekijäkokemusten tarinallistamista monesta eri vinkkelistä. Jos joku näistä helmistä sattui menemään ohi, näin vuoden alkajaisiksi...
Stoppi sisältöpulalle – 3 helppoa tapaa somesisältöihin
Emmeköhän me ole jo valmiita porukalla nyökkäämään ajatukselle, että kuvapankkikuvat on jo niin nähty. Passé. Erityisesti työnantajakuvan tarinallistamisessa ja työntekijäkokemusten yhteydessä niiden sijoittelu on huonoin mahdollinen. Kyse on uskottavuudesta,...
Mikä editorial-kalenteri on ja mihin HR sitä tarvitsee?
Editorial-kalenteri on sisältömarkkinoinnin suunnittelua ja toteuttamista tukeva kuukausikalenteri. Internet on pullollaan erilaisia kalenteriversioita, mutta ihan simppeli excel sopii hyvin vasta-alkajalle. Taitojen kehittyessä ja tarpeiden...
Missä somekinkereissä oma HR-kohdeyleisösi viihtyy?
Jos eri sosiaalisten medioiden luonteita oikein tarkastelee huomaa, että some on kuin monipuolinen tapahtumakalenteri! Joukkoon mahtuu populaarikulttuuria, valmennustapahtumaa, muotinäytöstä, perhejuhlaa, pikadeittausta ja seminaaria. Sosiaalisen median...
Level up – näin nostat tasoasi Instagramissa
Sinulla on käytössäsi yrityksesi Instagram. Olet jo julkaissut useita kuukausia kuvia ja lyhyitä videopätkiä ja mietit, tässäkö se on. Onko tämä nyt sitä hypeä, mitä Instagramista puhutaan? Saatat olla jämähtänyt tasolle ”kuhan postailen”. Äläkä käsitä väärin, se ei...
3 syytä hyödyntää Facebook-mainontaa rekrytoinnissa
Facebook-mainontaa voisi huoletta kuvata vaikkapa rekrytointimarkkinoinnin työkalupakin sveitsiläiseksi linkkuveitseksi. Sellaiseksi vekottimeksi, josta löytyy terä, pora ja apu melkein mihin tahansa pulmaan. Jaa että mistä moinen metafora? Jos ei ole...
Onko Snapchatistä työkaluksi työnantajabrändin rakentamiseen?
Snapchat on mobiilisovellus, joka kaikessa yksinkertaisuudessaan mahdollistaa lyhyiden videoiden, valokuvien ja tekstien julkaisun joko seuraajalistalle tai yksittäisille seuraajille. Verbi "snappaaminen" tarkoittanee sitä, että julkaiset nopeita otoksia...
Kirjoitin hiljattain hakuilmoituksia, ja haastattelin esimiehiä saadakseni hyvän käsityksen tehtävistä ja yrityksestä työnantajana. Kaikki kertoivat heillä olevan hauskaa töissä. Pureuduin asiaan syvemmin kysellen faktoja ja kokemuksia monelta eri kantilta, ja kaiken... Houkutteleva työnantajamaine vaikuttaa keskeisesti yrityksen menestykseen. Hyvä työnantajamaine on myös strateginen valinta. Varsin harva toimitusjohtaja tätä hiffaa. Hyvä maine on kuin kärpäspaperi, joka houkuttelee puoleensa sekä parhaat tekijät että... Luin hiljattain Ville Tolvasen kirjoituksen mission kytköksestä yritysviestintään ja brändiin. Villen ja kirjoituksessa viitatun yritysjohtajan mukaan liian usein puhutaan liiketoiminnan termeistä ja perusajatuksista ilman, että ymmärretään niiden kytköksiä toisiinsa.... Yesterday was a magnificent day. I've met with Jenn Lim, the chief happiness officer (funny coincidence) at Delivering Happiness, in a breakfast seminar I was involved with. Delivering Happiness is a movement, these days also a business, which can quite rightly be... Markkinoinnin guru Lee Clow kertoo Kauppalehden jutussa (19.8.2013) miten markkinointiala elää historiansa suurinta murrosta ja nykytilaa voi kuvata parhaiten sanalla "hämmennys". Jotakuinkin samanlainen tilanne on rekrytointialalla ja rekrytointiin väkivahvasti... Zappos-aamiaisseminaari työkulttuurista ja johtamisesta Aika ja paikka: 5.9.2013 klo 8.30-11, Rake-sali, Helsinki Järjestäjä: Human@Work ja Boardman2020-ryhmä Syksyn insproivin tilaisuus saada uutta näkökulmaa työkulttuuriin ja johtamiseen.Jenn Lim on Zappoksen... Mikään ei vaikuta niin konkreettisesti yrityksen liiketoiminnan menestymiseen ja johtamisen mielekkyyteen kuin henkilövalinta. Kun kerran olet tehnyt erinomaisen valinnan, kokenut yhteistyön helppouden (flown) ja nähnyt, miten hienoja asioita "vaan tapahtuu", tulet... We hosted a breakfast seminar this morning with the lovely folks at Feedback Dialog. In our presentation we introduced the concept of employee experience defining employer brand and gave few inspiring examples on how the code of culture can be cracked into chewable... Last week I posted about employee experience defining employer brand as heads up for my track at #truHelsinki. Today we had a great conversation about the topic (any many other interesting topics) and as a recap, I wanted to summarise our thoughts: 1) Experience does... I'm going to #truHelsinki next week. Like last year, I wanted to kick off my personal track with a blog posting. Give something to munch about before, during and after. It worked last year. Once a dog learns a trick, it'll repeat it in the hope of a reward. Thus, I'm...Puh pah pelistä pois
Hyvä maine houkuttaa
Missio, visio ja arvot työnantajakuvan rakentamisessa
Lessons learned about culture
Päivän pohdinta: Tavaran pitää olla kunnossa
Emine tapahtumassa: Zappos-aamiaisseminaari 5.9.2013
Laidallinen sähläystä vai timmi tiimi?
Developing & marketing employee experience
#truHelsinki: Significant points for great experience
Employee experience defines employer brand
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Laidallinen sähläystä vai timmi tiimi?
Mikään ei vaikuta niin konkreettisesti yrityksen liiketoiminnan menestymiseen ja johtamisen mielekkyyteen kuin henkilövalinta. Kun kerran olet tehnyt erinomaisen valinnan, kokenut yhteistyön helppouden (flown) ja nähnyt, miten hienoja asioita "vaan tapahtuu", tulet...
GooodJob: 3 reasons why you should hire employee referrals
Our friends @GooodJob have listed 3 reasons why employee referrals make great recruits. In short: 1. Referrals are 15% less likely to resign than non-referred employees 2. Referrals are more likely to be a better cultural fit for your company 3. Referrals are often...
Sosiaalinen media: What’s innit for me?
Meillä käy Linkedin:ssä vilkas keskustelu Skyhoodin toteuttaman pian julkaistavan Kansallisen rekrytointitutkimuksen (2013) tuloksista. Noin 45% rekrytointipäättäjistä uskoo, että mobiilin kautta tehtävä työnhaku yleistyy tuntuvasti seuraavan viiden vuoden aikana. Yli...
Työpaikkailmoitukset ovat ravintoarvoluetteloita
Tänään on perjantai. Seisot todennäköisesti työpäivän päätteeksi ruokakaupassa makeishyllyn edessä ja puntaroit mitä ostaisit viikonlopuksi. Maistelet kielenkärjelläsi makuja ja tartut tällä kertaa siihen violettiin Milkan toffeesuklaalevyyn. Miksi? Sen violetti väri...
Tiedote: Emine lanseeraa GooodJobin Suomessa
Euroopan arvostetuimmassa HR Tech Start Up -kilpailussa kolmen parhaan joukkoon loppuvuonna sijoittunut GooodJob on rantautumassa Suomeen Employee Experience Agency Eminen toimesta. GooodJobin kehittämä työkalu toimii pilvipalveluna ja tekee avointen työpaikkojen...
Joko olet tehnyt rekrytointivideon?
Oletko miettinyt miten rekrytointiviestisi pääsee läpi verkon ja sosiaalisen median tietotulvan? Sosiaalisen median myötä meidät on nimittäin valloittanut informaatioähky. Tietoa on saatavilla niin paljon, ettei kaikkea ehdi millään edes vilkaista. Pelkkää tekstiä...
Sosiaalinen rekrytointi ei ole yhtä kuin rekrytointi sosiaalisessa mediassa
Sosiaalinen rekrytointi on paljon laajempi käsite kuin rekrytointi sosiaalisessa mediassa. Siitä puhutaan paljon, mutta sen konteksti ymmärretään väärin. Sosiaalisella rekrytoinnilla tarkoitetaan ennemminkin sosiaalisten yhteisöjen rakentamista ja ruokkimista...
Haussa työharjoittelija B2B-myyntiin!
Oletko myyntiurasta kiinnostunut, todennäköisesti AMK-opiskelija vailla harjoittelupaikkaa kevääksi (5-6 kk)? Tarjoamme myyntitiimissämme harjoittelupaikan toisellekin myyntitaitojen kehittämisestä motivoituneelle, todennäköisesti B2B-uralle suuntaavalle...
Osaamispulaan ei auta palkkahuutokauppa vaan toimialan yhteenlyöttäytyminen
Jos alalla ei ole riittävästi osaamista, onko ihan oikeasti järkevintä (lue pitkäkatseisinta) keskittyä varastaamaan osaajia kilpailijoilta? Tästä asiasta olemme jutelleen hiljattain useamman tahon kanssa. Kaikki he edustavat teknologia-alaa, jossa osaajapula on...
Näin erotut positiivisesti työnhakijoidesi asiakaspalvelulla
Meillä Heebon puolella on ollut tapana kohdella työnhakija-asiakkaitamme kuin kukkia kämmenellä. Syy siihen on täysin luonnollinen: työnhakijat ovat asiakkaitamme siinä missä työnantajatkin. En tiedä muista, mutta me emme ainakaan tohdi kohdella asiakkaita...