Blogit

Puoliso työkaverina – Minkälaista on tehdä töitä yhdessä?

Puoliso työkaverina – Minkälaista on tehdä töitä yhdessä?

Minulla on puoliso työkaverina. Lähipiirissämme on muitakin yrittäjiä, jotka työskentelevät puolisoidensa kanssa. Perheyrittäminen ei ole tosiasiassa kovinkaan harvinaista. Meiltä kysytään aina silloin tällöin, miltä tuntuu työskennellä oman kumppanin kanssa? ...

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – tuntuuko vieraalta ajatukselta? Mitä se edes tarkoittaa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa kerron sinulle rekrytoija, miten sinä voit hyödyntää sosiaalista mediaa omaa rekrytoijabrändiäsi...

Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi?

Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi on kysymys, jota moni kasvuyrittäjä ja kasvuyrityksen palkkaava esimies pohtii. Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun uuden työntekijän rekrytointiin kohdistuneet odotukset eivät tule lunastetuiksi riittävän...

Näin työnantajakuva ja työnantajabrändi eroavat toisistaan

Työnantajakuva ja työnantajabrändi. Nyt pinnalla olevat termit, jotka käsitetään samaksi.  Työnantajakuva ei kuitenkaan ole sama asia kuin työnantajabrändi. Eikä employer brand ole sama asia kuin työnantajakuva. Mutta mitä eroa näillä on? Ja mistä tiedän, kumpaan...

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

5 ensiaskelta Instagramiin

Kännyköihin tuli kuvanottomahdollisuus jo aika varhain. Vanhalla Nokiallakin sai rakeisen tihrun napattua ja lähetettyä multimediaviestinä kaverille. Tämä oli kuitenkin vielä kaukana sosiaalisesta jakamisesta ja kuvien muodostamasta yhteisöllisyydestä, ruokakuvista ja...

7 askelta Pinterest-tilin luomiseen

Kun minä olin lapsi, minulla oli ilmoitustaulu. Sellainen korkista tehty puukehyksinen ilmoitustaulu. Kiinnitin siihen kuvia nastoilla. Nykyajan nuorilla ei varmaan ole korkista tehtyjä ilmoitustauluja. Nykyajan nuorilla, sinulla, minulla ja oikeastaan ihan kenellä...

Näin @RantanenSusanna käyttää Twitteriä

Myönnettävä se on. Tunnen vetoa Twitteriin. 140 merkkiin mahtuu juuri sopivasti asiaa, ja mikä parhainta, 140 tarkoittaa myös sitä, että yhteen feed-näkymään mahtuu monenlaista asiaa kerrallaan vilkaistavaksi. Twitter on kuin excel. Mitä enemmän sitä käytät, sitä...

Näin rakennat työnantajabrändiä Facebookissa

Sosiaalinen media on nimensä veroisesti sosiaalinen. Tämä tarkoittaa siis sitä, että brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa edellyttää dialogia kohdeyleisön kanssa. Dialogin rakentamiseksi työnantajabrändilläsi täytyy olla kiinnostavaa kerrottavaa, mutta myös...

Näin luot yrityksesi Facebook urasivun

Täällä HR-puolella ei käydä vielä debaattia siitä, kannattaako Facebookissa olla enää läsnä. Valtaosa yrityksistä ei ole edes päässyt vielä Facebookiin työnantajana. Meidän kokemuksemme mukaan Facebookissa kannattaa olla edelleen läsnä ainakin työnantajana, ja sinne...

“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...

Sisältömarkkinointi on uusi musta: nollabudjetin vinkit

Haluatko tietää, miten minä olen rakentanut kahden pienyrityksen brändit verkossa nollabudjetilla? Henkilökohtaiset verkostomme ja vaikutuspiirimme ovat ihan hyvää luokkaa yritykselle ja tiimille, jonka koko on muutama henkilö, ikä 2 vuotta ja markkinointibudjetti...

Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn

  Avoimen haun rekrytointia on perinteisesti toteutettu ohjelmistokehityksestä tutulla vesiputousmallilla, joka rekrytoinnissa etenee jotakuinkin näin; mietitään hakuprofiili, avataan haku, odotetaan työhakemuksia hakuaika, käydään hakemukset läpi hakuajan...

Recruitment Hacking – rekrytointimarkkinointia nollabudjetilla

Jos työskentelet start upissa tai markkinointihommissa, olet todennäköisesti kuullut growth hackingista. Growth hacking on lähtenyt siitä, kun aloittavilla yrityksillä ei ole ollut rahaa eikä osaamista tuotteidensa markkinointiin. Rekrytoinnin näkövinkkelistä ongelma...

Miksi “@lassilatikanoja’s tweets are protected”?

Aina silloin tällöin edelleen kuulen sosiaaliseen mediaan menemisen pakosta. “Kai meidän täytyy mennä, kun siellä muutkin ovat.” Ilman mitään sen perustellumpaa tarvetta tai tavoitetta. Ei. Ei sinne todellakaan tarvitse mennä. Ei varsinkaan puhtaasta...

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Haussa työharjoittelija B2B-myyntiin!

Oletko myyntiurasta kiinnostunut, todennäköisesti AMK-opiskelija vailla harjoittelupaikkaa kevääksi (5-6 kk)? Tarjoamme myyntitiimissämme harjoittelupaikan toisellekin myyntitaitojen kehittämisestä motivoituneelle, todennäköisesti B2B-uralle suuntaavalle...

Näin erotut positiivisesti työnhakijoidesi asiakaspalvelulla

Meillä Heebon puolella on ollut tapana kohdella työnhakija-asiakkaitamme kuin kukkia kämmenellä. Syy siihen on täysin luonnollinen: työnhakijat ovat asiakkaitamme siinä missä työnantajatkin. En tiedä muista, mutta me emme ainakaan tohdi kohdella asiakkaita huonosti....

Työvoimapula on suhteellista.

Kiinnitin huomioni perjantain Kauppalehden juttuun (10.2.2012 sivut 1-2), jossa pohdittiin rekrytoinnin haasteita sekä IT-alalla että ylipäätään. Puhuttiin taantumasta ja työvoimapulasta ja vaikeudesta löytää osaajia, kun haluttua kokemusta ei Suomesta löydy. Jotenkin...