
Hakukoneoptimoitu Instagram osaajamarkkinoinnissa
Hakukoneoptimoitu Instagram, eli Instagram-profiilin ja julkaisujen hakukoneoptimointi on yksi tuoreimpia Instagram-uudistuksia. Instagram-sisältöjen ja profiilin hakukoneoptimointi on tärkeää siksi, että myös Instagramista on tullut käyttäjilleen hakukone ja...
Tiesitkö, että Facebook yrityssivu muuttuu? Näin Facebook Page muuttuu
Facebook yrityssivu on käymässä läpi muutosta, josta myös meidän työnantajakuvan kehittäjien ja rekrytointimarkkinointia Facebookissa tekevien on syytä tietää. Meta tiedotti viime vuoden helmikuussa Facebook-alustaa koskevista tulevista muutoksista. Yrityssivuja...
Tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet kasvuyrityksessä
Tiedätkö sinä, mitkä ovat yrityksellenne ne olennaisimmat ja tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet? Erityisesti kasvuyrityksissä on erityisen tärkeää helpottaa rekrytointiin liittyviä ponnisteluja ja kertyviä kustannuksia tavoitteellisella HR-markkinoinnilla, eli...
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)
Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei ole riittänyt enää vuosiin avittamaan...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa on yhä tärkeämpää osaajapulasta kärsiville kasvuyrityksille. Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia radikaalisti. Jokainen meistä voi olla oma mediansa ja rakentaa omaa yleisöä sosiaalisessa mediassa. Tämä on... Perehdytys ja useat palautekeskustelut - joita meillä Eminessä kutsutaan muuten kannustuskeskusteluiksi - ovat mielestämme kriittisiä sekä hyvien tulokaskokemusten muodostumiseksi että tulokkaan tuottavaksi saamisen nopeuttamiseksi. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi... Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää kuin mihin organisaatioissa on kenties totuttu. Intrassa jälkikäteen julkaistut tiedotteet muutoksen välietapeista eivät kerta kaikkiaan riitä. Kvartaaleittain pidettävät johdon katsaukset eivät myöskään... Työnantajabrändi, employer branding on nyt aktiivisesti HR-osaajien huulilla. Mutta mikä on Vaikuttavan Työnantajabrändin tarina? Eräs vuonna 2011 tehty "luova kokeilu" oli heti jymymenestys ja siivitti tien vuosia myöhemmin Vaikuttava Työnantajabrändi -ajattelulle.... Employer branding on entistä kriittisempää kasvuyrityksille. Miksikö? Siksi, että osaajapula on tutkimusten mukaan korkeimmillaan. Se tarkoittaa sitä, että kasvuyritysten on todella vaikeaa löytää ja palkata tarvitsemansa määrä osaajia. Ja se taas tekee... Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi on kysymys, jota moni kasvuyrittäjä ja kasvuyrityksen palkkaava esimies pohtii. Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun uuden työntekijän rekrytointiin kohdistuneet odotukset eivät tule lunastetuiksi riittävän... Työnantajakuva ja työnantajabrändi. Nyt pinnalla olevat termit, jotka käsitetään samaksi. Työnantajakuva ei kuitenkaan ole sama asia kuin työnantajabrändi. Eikä employer brand ole sama asia kuin työnantajakuva. Mutta mitä eroa näillä on? Ja mistä tiedän, kumpaan... Mikä ihmeen vaikuttava työnantajabrändi? Miten vaikuttava työnantajabrändi eroaa työnantajakuvan rakentamisesta? Vai eroaako se? Onko tämä taas joku markkinointihypetys vai onko tässä oikeasti jotain, joka vaikuttaa? Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?... Henkilöbrändi vai asiantuntijabrändi? Miten ne eroavat toisistaan? Vai eroavatko mitenkään? Miksi henkilöbrändi ärsyttää meitä aiheena? Onko tällä lopulta mitään merkitystä? Kerroin tämän podcastin jaksossa 81, miten minä olen rakentanut oman... Rekrytointikampanja ja työnantajabrändin rakentaminen. Kaksi eri asiaa. Vaan tuntuvat menevän suloisesti sekaisin. Mikä rekrytointikampanja on? Rekrytointikampanja on lyhytkestoista, mainostavaa markkinointia, jolla pyritään yleisön nopeaan konversioon....#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa
#110 – Perehdytys ja useat palautekeskustelut – Case Emine, osa 2
#108 – Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää, osa 2
Vaikuttavan työnantajabrändin tarina – mistä kaikki lähti? Podcast #104
Employer branding on entistä kriittisempää kasvuyrityksille – Podcast #99
Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi?
Näin työnantajakuva ja työnantajabrändi eroavat toisistaan
Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?
Henkilöbrändi vai asiantuntijabrändi? Podcast jakso #83
Miten rekrytointikampanja ja työnantajabrändin rakentaminen eroavat toisistaan?
Onko Snapchatistä työkaluksi työnantajabrändin rakentamiseen?
Snapchat on mobiilisovellus, joka kaikessa yksinkertaisuudessaan mahdollistaa lyhyiden videoiden, valokuvien ja tekstien julkaisun joko seuraajalistalle tai yksittäisille seuraajille. Verbi "snappaaminen" tarkoittanee sitä, että julkaiset nopeita otoksia...
Kieliasu ja viestintätyyli viimeistelevät timanttiset urasivut
Blogissamme on jo aiemmin annettu vinkkejä urasivujen suunnitteluun ja siihen, minkälainen on hyvä urasivu. Urasivujen suunnittelu- ja sisällöntuottovaiheissa ei pidä myöskään unohtaa huolellista kieliasua, sillä kieli välittää tietoa, kirkastaa työnantajakuvaa ja...
Case GE: What’s the matter with Ozzie – korporaatio vastaan startup
Moni teknologia-alan osaajia työllistävä työnantaja miettii kuumeisesti miten nousta esille kaikkien mediaseksikkäiden pelifirmojen ja startupien joukosta. Työnantajakuvan kehittäminen puhuttaa lähes kaikkia asiakkaitamme. IT-alan osaajajoukko on suhteellisen suppea,...
Are you using Simon Sinek’s carrots and tricks?
"Great leaders are able to inspire people to act. Those who are able to inspire, give people a sense of purpose or belonging that has little to do with any external incentive or benefit. Those who truly lead are able to create a following of people who act, not...
Nyt loppui osaajapulasta itkeminen!
Tuntuuko sinusta siltä, että monella taholla huudellaan, että ”osaajia ei ole saatavilla” tai ”sopivia talentteja ei löydy”? Kun näiden yritysten rekrytointi-ilmoituksia katsoo, käy nopeasti selväksi, etteivät nämä yritykset ole tehneet kaikkea vaadittavaa...
7 huomioitavaa asiaa urasivujen suunnitteluun
Urasivu-teemaan tutustuttaessa huomaa, miten sosiaalinen media syöksi www:n vallastaan muutamaksi vuodeksi. Aihepiiristä on viimeksi globaalisti bloggailtu enemmän muutama vuosi sitten. Sen jälkeen olemme kelluneen somen pehmeillä laineilla. Mutta. Verkkosivut...
”Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree
Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...
Making sense of the epic Fjord job advert
Let's put this straight first. This is not picking on anyone. Based on their website, Fjord seems like a [media]sexy workplace. However, if you read a recent job advert we bumped into, there's a little chance they'll find such a magical person who matches all the 78 -...
Hyvä kello kauas kuuluu
Seed Jobsin blogissa annetaan vinkkejä erinomaisen hakijakokemuksen tuottamiseen. Juttu keskittyy vaiheeseen, jossa potentiaalinen työnhakija etsii tietoa syystä tai toisesta kiinnostavaksi kokemastaan yrityksestä. Urasivut voivat vaikuttaa vahvasti työnhakijan...
Pari syytä, miksi työpaikkoja ja jogurttipurkkeja pitää markkinoida eri tavoin
Jos olet tavannut minut työn merkeissä, olet varmaan kuullut palopuheitani tästä aiheesta aiemminkin. Työpaikkojen (tehtävät tai työyhteisöt) markkinointi eroaa jogurttipurkkien markkinoinnista paristakin syystä ja siksi samat keinot eivät yksinkertaisesti toimi....
Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi? – Podcast jakso 89
Alkuperäinen julkaisupäivä 15.4.2019 Mikä ihmeen vaikuttava työnantajabrändi? Viime aikoina tätä on alettu kysymään yhä useammin. Ja se on hyvä asia! Se kertoo ainakin osan yleisöstämme kiinnittäneen huomiota siihen, että nyt on kyse jostain muusta kuin yleisestä...
HR-markkinointi osaamisalueena – Podcast #101
Alkuperäinen julkaisupäivä 12.8.2019 HR-markkinointi osaamisalueena on kovassa kasvussa. Se kuuluu erityisesti kasvuyrityksissä vähän pakostakin vähintään rekrytoinnista vastaavan HR:n toimenkuvaan. Markkinointi ei taida kuitenkaan olla tyypilliselle HR-uralle...
Kukista osaajapula, muunnu talent-magneetiksi – Podcast #95
Osaajapula on nyt suurimmillaan. Mitä moderni kasvuyritys voi tehdä nitistääkseen osaajapulan omalla kohdallaan ja vetääkseen puoleensa menestymisensä kannalta kriittisiä parhaita osaajia? Poimi vinkit jakson kuvaussivulta ja kuuntele jakso syventyäksesi asiaan. Jakson kesto 50:03 min.
#145 Tarinankerronta työhaastattelussa | Eminen podcast
Tarinankerronta työhaastattelussa? "Mitä ihmettä?", ajattelet varmaan! Kun käytän sanaa tarina, en tarkoita satuja vaan tosiasioiden esittämistä tarinallisessa muodossa. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhun siitä, miten kysymykseen: "Kerro...
#142 PR ja työnantajakuvan kehittäminen | Eminen podcast
PR eli Public Relations tarkoittaa tiedotus- ja suhdetoimintaa. Se on yksi yritysviestinnän keino. Kun yritys hyödyntää "peeärrää", se käyttää viestintää vaikuttaakseen yleisönsä ja sidosryhmiensä mielikuviin, käsityksiin ja asenteisiin, ja ylläpitääkseen omaa...
#139 Sosiaalisen median käyttäminen B2B-yrityksen asialla | Eminen podcast
Puhutaanko sellaisesta arkipäiväistyneestä aiheesta kuin sosiaalisen median käyttäminen? Jostain syystä olen saanut viime aikoina Linkedinissä hurjan määrän InMaileja, joissa minulle myydään erilaisia ohjelmistokehittämisen palveluita. Aloin jo pohtimaan, mitä...
#134 Mitä kaikkea yritysten alumnitoiminta voi olla? | Eminen podcast
Mitä kaikkea yritysten alumnitoiminta voi olla? Mitä kannattaa pohtia ja selvittää ennen yrityksen alumnitoiminnan käynnistämistä? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa jatketaan viime jakson yritysalumni-teemaa ja haetaan inspiraatiota...
#132 Tarinat ja esimerkit HR-markkinoinnissa | Eminen podcast
Tarinat ja esimerkit ovat suuressa roolissa, kun haluamme esiintyä uskottavasti ja vaikuttaa yleisöömme. Käsittelin tarinankerrontaa markkinointiviestinnässä tämän podcastin jaksossa 105. Kirjoitin tuolloin: "Tarinoilla on ihmiskunnan historiassa sangen pitkä...
#120 Mistä työntekijäkokemus syntyy? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Työntekijäkokemus on meille täällä Eminessä kaiken ajattelumme ytimessä. Yrityksemme nimikin on alusta alkaen ollut Employee Experience Agency. Työntekijäkokemus on siksi tärkeää, että emme usko työnantajabrändeihin, joissa yrityksen todelliset...
#118 Sosiaalisen median trendit HR-markkinoinnissa vuonna 2020
Tulevan vuoden sosiaalisen median trendit ovat taas ajankohtainen puheenaihe. Vaikuttavan työnantajabrändin rakentajat hyödyntävät sosiaalista mediaa monipuolisesti työssään. Voidaksemme hyödyntää sosiaalista mediaa meille optimaalisesti, on meidän tietysti pysyttävä...
Vaikuttavampi työnantajabrändi Facebookissa – 4 helppoa teknistä vinkkiä
Vaikuttavampi työnantajabrändi Facebookissa on pohjimmiltaan talent-yleisön kannalta relevanttia viestintää ja vuorovaikutusta heidän kanssaan. Tässä artikkelissa jaan kanssasi neljä helppoa ja yleishyödyllistä teknistä käyttövinkkiä, joiden avulla lisäät...
Dynamic Creative – näin rekrytoija hyötyy Facebookin uudesta työkalusta
Dynamic Creative – mikä se on ja miten se toimii? Yksi kuluvan syksyn sosiaalisen median kuumista perunoista on Facebookin uusi työkalu, joka vyöryy markkinoijien käyttöön lähitulevaisuudessa. Jotkut ovat jo saaneet yllätyksekseen Dynamic Creativen käyttöönsä, kuten...
Kuinka kasvattaa yritysprofiilin Instagram-näkyvyyttä?
Kuinka kasvattaa yrityksen Instagram-näkyvyyttä Instagramin algoritmeja hyödyntäen? Koska teemme tavoitteellista HR-sisältömarkkinointia, kannattaa meidän tavoitella sisällöillemme parasta mahdollista näkyvyyttä sekä yleisöä. Sisältöjen keräämää yleisöä ja...
Rekrytointiviestintä Facebookissa – 5 vinkkiä, miten teet sen vaikuttavammin
Rekrytointiviestintä Facebookissa on modernille HR:lle loistava mahdollisuus suoraan talent-yleisöön vaikuttamiseen ja vuorovaikutukseen yritykselle strategisesti ideaalien ammattilaisten kanssa. Se on käytännössä ainoa foorumi, jossa on mahdollista tavoittaa...
Miten HR saa rahaa HR-markkinointiin sosiaalisessa mediassa – podcast jakso 15
Kuuntele jakso Soundcloudissa Onko sinulla paineita käyttää sosiaalista mediaa työssäsi, mutta et oikein tiedä, miten? Koetko haasteita ajan kanssa? On niin paljon muutakin tekemistä, eikä kaikkeen vaan riitä aika ja ajatukset. Kollegoita tai johtoa on...
Mainostaminen Facebookissa – miksi, miten, milloin ja milloin ei?
Mainostaminen Facebookissa ja sisältömarkkinointi ovat nouseva trendi, jotka modernin HR:n kannattaa valjastaa ammatilliseen repertuaariinsa. Facebook-mainonta on usein markkinoinnin ja/tai viestinnän vetovastuulla, mutta myös HR:n kannattaa olla tekemisessä mukana....
Miten moderni kasvuyrittäjä hyödyntää sosiaalista mediaa – Podcast jakso 14
Tässä jaksossa jatketaan keskustelua siitä, miten moderni kasvuyrittäjä voi hyödyntää sosiaalista mediaa Eminen Susanna Rantasen esimerkin kautta. Susanna kertoo tässä jaksossa omasta sosiaalisen median käytöstään yrittäjänä, HR-asiantuntijana, vaikuttajana sekä...
Näkyvyys Facebookissa – 5 vinkkiä, joilla tehdä vaikuttavampi Facebook-yritysprofiili
Näkyvyys Facebookissa, erityisesti ilman mainosbudjettia, on haastavaa, mutta ei mahdotonta. Julkaisujen parempi näkyvyys ja aktiivinen yleisösuhde ovat saavutettavissa sosiaalisella käytöksellä, eli sillä, miten toimit Facebookissa. Tavoitteena on tehdä vaikuttavampi...
3 ideaa – Miten innostaa tiimi mukaan yrityksen Instagram-viestintään?
Kaipaatko vinkkejä innostamaan tiimiäsi tuottamaan sisältöä yrityksen Instagram-viestintään? Useimmat modernit työnantajayritykset ovat aktivoituneet hyödyntämään Instagramia viestinnässään. Instagram onkin toimiva media työnantajakuvan rakentamisessa, kun sitä...
Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?
Sosiaalista mediaa rekrytoinneissa ja työnantajakuvan luomisessa hyödyntävän yrityksen kannattaa aivan ehdottomasti olla myös hyvän mielen sosiaalisessa mediassa, Instagramissa. Visuaaliseen ilmaisuun erikoistunut kanava avaa rekrytoivalle HR:lle monia...
Organisaatiokulttuuria ja sen yhteyttä yrityksen liiketoimintaan on tutkittu pieteetillä vuosikymmeniä. Sen aikana on ehditty tehdä yli 150 erilaista määritelmää kulttuurista. Voidaan siis todeta, että tutkittuja löydöksiä, näkemyksiä ja mielipiteitä asiasta on... Sanoma-konserni julkisti viime viikolla Suomen toimintojen toimitusjohtajavaihdoksen. Kustannussäästöjen strategiaa johtanut Pekka Soini on saanut työnsä päätökseen ja strategia muuttuu kasvustrategiaksi. Pia Kalsta on palkattu yrityksen toimitusjohtajaksi johtamaan... Tulin keksineeksi termin ja ajatuksen sen taakse kohdattuani riittävästi sellaisia yritysten edustajia, jotka eivät kyllä mieti yhtään, minkälaista mielikuvaa viestivät käyttäytymisellään sekä itsestään että edustamastaan yrityksestä. Kokemukset ovat olleet... (Kuvakaappaus Iltalehdestä linkitetystä jutusta) En voinut uskoa eilen silmiäni lukiessani eilen Iltalehdestä jutun Tullin pääjohtajan vaimon rekrytointiin liittyen. Tullin pääjohtaja se siinä julkisesti mediassa suorastaan solvaa Tullin henkilöstöpäällikköä... #hulluus #mielikuvituksellisuus #kapinallisuus #kaikkiruokaisuus [käyttäjien suhteen] Näin tietää Kauppalehti (printti 8.9.2014) kertoa Rovion arvot. Wow, sanon minä! Kerrankin jotain ainutlaatuista, yhtiölle uniikkia, mieleenpainuvaa, ajatuksia herättävää,... Seed Jobsin blogissa annetaan vinkkejä erinomaisen hakijakokemuksen tuottamiseen. Juttu keskittyy vaiheeseen, jossa potentiaalinen työnhakija etsii tietoa syystä tai toisesta kiinnostavaksi kokemastaan yrityksestä. Urasivut voivat vaikuttaa vahvasti työnhakijan... Yritys- eli organisaatiokulttuurista puhutaan Suomessa nyt enemmän kuin koskaan. GPTW® -tutkimuksessa Suomessa menestyneet yritykset kuten Vincit ja Solita näyttävät etulinjassa esimerkkiä innovatiivista tavoista, joilla yrityskulttuuria voidaan viestiä. Näiden... Fast Company on pureutunut siihen, mikä saa yrityksen joko menestymään tai epäonnistumaan. Lydia Dishman listasi hiljattain blogikirjoituksessaan muutamia strategisia tekijöitä, jotka näyttäisivät olevan yhteistä kaikille Great Place to Work® Instituutin listaamille... Koneen toimitusjohtaja vaihtuu. Kapteenin hattu siirtyy vuodesta 2009 Koneen talousjohtajana toimineelle Henrik Ehrnroothille. Mielenkiinnolla seuraamme, jatkuuko Koneen voittoisa taival. Alahuhta tiedetään henkilökuntaa ja hyvää työyhteisöä arvostavana johtajana. Se... Asiakaskokemuksesta puhutaan nykyään todella paljon. Googlaamalla "asiakaskokemus" löytyy 41200 tulosta. Termi on huulillamme ja hyvä niin. Asiakaskokemuksesta puhuttaessa korostetaan, että kyse on jostain paljon laajemmasta käsitteestä kuin asiakaspalvelu tai...Mitä yrityskulttuuri tarkoittaa?
Miten Sanoman toimarimuutoksen täytyy muuttaa organisaatiokulttuuria
Mikä on kohtaamisen strategia?
#Tulligate Minkälainen esimies haukkuu alaisensa mediassa?
Ovatko roviolaiset hulluja?
Hyvä kello kauas kuuluu
Kolmen K:n taktiikka yrityskulttuurin tunnistamiseen
Arvojen merkitys rekrytoinnissa
Mitä tapahtuu Koneen henkilöstötyytyväisyydelle?
Kohtaamisten välittämistä kokemuksista
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Periscope pelinavaajana rekrykampanjassa
Katsoin aamulla livenä Periscope-lähetyksen SomeWorksin some-osaajahausta. Videolla kyseisen yrityksen toimitusjohtaja Daniel Levi (@DanskuLevi) jutteli reilun sadan ihmisen (164 seurasi livelähetystä, jälkilähetystä muutaman tunnin päästä katsellut yli 40) yleisölle...
Haamurekrytoinnin vaarat
Olipa kerran päivittäistavarakauppa, joka mainosti paikallislehdessä tarjousjauhelihaa. Asiakkaat tulivat kaupoille, tietysti aikeenaan ostaa tarjouksessa olevaa jauhelihaa. Osa tuli läheltä, olisi tullut muutenkin, joten kaupassa käynnistä ei varsinaisesti syntynyt...
Nyt loppui osaajapulasta itkeminen!
Tuntuuko sinusta siltä, että monella taholla huudellaan, että ”osaajia ei ole saatavilla” tai ”sopivia talentteja ei löydy”? Kun näiden yritysten rekrytointi-ilmoituksia katsoo, käy nopeasti selväksi, etteivät nämä yritykset ole tehneet kaikkea vaadittavaa...
”Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree
Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...
Case Second Nature Security ”Valkohattuhakkeri”
Asiakasyritys: Second Nature Security (2NS) on suomalainen tietoturvan tarkastamiseen, varmentamiseen, kehittämiseen ja kouluttamiseen keskittyvä tietoturvan asiantuntijayritys. 2NS:n osaamisen kärki on ennen kaikkea sovellus- ja ohjelmistokehityksen...
Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn
Avoimen haun rekrytointia on perinteisesti toteutettu ohjelmistokehityksestä tutulla vesiputousmallilla, joka rekrytoinnissa etenee jotakuinkin näin; mietitään hakuprofiili, avataan haku, odotetaan työhakemuksia hakuaika, käydään hakemukset läpi hakuajan...
Making sense of the epic Fjord job advert
Let's put this straight first. This is not picking on anyone. Based on their website, Fjord seems like a [media]sexy workplace. However, if you read a recent job advert we bumped into, there's a little chance they'll find such a magical person who matches all the 78 -...
7 askelta hakijahävikin taklaamiseen
Harva rekrytoija hoksaa miten paljon hakijakatoa labyrinttimäiset verkkosivut ja kilometrien mittaiset aikakatkaisulla varustetut hakulomakkeet voivat pahimmillaan aiheuttaa. Oletko koskaan kokeillut itse kauanko yrityksesi hakemusprosessi kestää? Hakemuksen...
”Näköalapaikka, kivat työkaverit ja tehtävää vastaava palkka”
Kirjoitin taannoin hakijapulasta ja siitä, mistä se voi johtua. Yksi asioista oli viestin sisältö. Puhutteleeko hakuilmoitukseni juuri niitä henkilöitä, joita haluan kutsua haastatteluun? Erottuuko se positiivisesti ilmoituksista, joilla haetaan vastaaviin tehtäviin?...
Arvojen merkitys rekrytoinnissa
Fast Company on pureutunut siihen, mikä saa yrityksen joko menestymään tai epäonnistumaan. Lydia Dishman listasi hiljattain blogikirjoituksessaan muutamia strategisia tekijöitä, jotka näyttäisivät olevan yhteistä kaikille Great Place to Work® Instituutin listaamille...