Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat nykyään julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei riitä enää avittamaan...

Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet – Podcast #80

Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet on tärkeä määrittää työn alkaessa.  Mitä tavoitteita työnantajabrändille voidaan asettaa? Mikä on tavoitteen ja mittarin ero? Mikä on Key Performance Indikaattori? Viime jaksossa käsitellyn kohdeyleisön määrittämisen...

#138 Kuratoitu sisältö ja sen hyödyntäminen | Eminen podcast

Tiedätkö, mitä kuratoitu sisältö on? Osaatko hyödyntää sisällön kuratointia nimenomaan työnantajabrändin rakentamisessa? Yksi yleisimmistä syistä, miksi yritykset epäonnistuvat sosiaalisen median hyödyntämisestä on julkaistava sisällön puute. Oman sisällön tuottaminen...

”Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

”Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...

Tapsaa synnyttämässä

Tapsaa synnyttämässä

Olemme loppukeväästä asti tehneet Cybercom Finlandille rekrytointimarkkinointia ja kimppakyydin määränpää on vasta vuoden lopussa. Cybercom tulee rekrytoimaan kymmenia osaajia tämän vuoden aikana ja pääsimme mukaan tälle matkalle lupauksella suunnitella ja toteuttaa...

Someringit Instagramissa – Podcast jakso #103

Someringit Instagramissa – Podcast jakso #103

Oletko huomannut someringit Instagramissa? Mikä ylipäätään on somerinki? Miten somerinki toimii? Mitä hyötyä someringistä voisi olla HR-markkinoinnissa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan someringeistä, (englanniksi social media pods),...

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Sosiaalista mediaa rekrytoinneissa ja työnantajakuvan luomisessa hyödyntävän yrityksen kannattaa aivan ehdottomasti olla myös hyvän mielen sosiaalisessa mediassa, Instagramissa. Visuaaliseen ilmaisuun erikoistunut kanava avaa rekrytoivalle HR:lle monia...

Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media (infograafi)

Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media (infograafi)

Miltä näyttää modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media, ja miten sosiaalista mediaa kannattaa tänä päivänä HR-tarpeissa käyttää?   Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media Koostin oheiseen infograafiin omat suositukseni niistä sosiaalisen median...

Mitä taidokas Instagram-käyttö on?

Mitä taidokas Instagram-käyttö on?

Eräs Twitterin käyttäjä kysyi edelliseen Instagram-artikkeliimme liittyen onko esimerkkejä yrityksistä, jotka käyttävät Instagramia taidokkaasti. Kysymys on erinomainen! Se laittaa nimittäin pohtimaan, mitä taidokas Instagramin käyttö on?  Mitä taidokas...

Mitä yrityskulttuuri tarkoittaa?

Mitä yrityskulttuuri tarkoittaa?

Organisaatiokulttuuria ja sen yhteyttä yrityksen liiketoimintaan on tutkittu pieteetillä vuosikymmeniä. Sen aikana on ehditty tehdä yli 150 erilaista määritelmää kulttuurista. Voidaan siis todeta, että tutkittuja löydöksiä, näkemyksiä ja mielipiteitä asiasta on...

Mikä on kohtaamisen strategia?

Mikä on kohtaamisen strategia?

Tulin keksineeksi termin ja ajatuksen sen taakse kohdattuani riittävästi sellaisia yritysten edustajia, jotka eivät kyllä mieti yhtään, minkälaista mielikuvaa viestivät käyttäytymisellään sekä itsestään että edustamastaan yrityksestä. Kokemukset ovat olleet...

Ovatko roviolaiset hulluja?

Ovatko roviolaiset hulluja?

#hulluus #mielikuvituksellisuus #kapinallisuus #kaikkiruokaisuus [käyttäjien suhteen] Näin tietää Kauppalehti (printti 8.9.2014) kertoa Rovion arvot. Wow, sanon minä! Kerrankin jotain ainutlaatuista, yhtiölle uniikkia, mieleenpainuvaa, ajatuksia herättävää,...

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn

Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn

  Avoimen haun rekrytointia on perinteisesti toteutettu ohjelmistokehityksestä tutulla vesiputousmallilla, joka rekrytoinnissa etenee jotakuinkin näin; mietitään hakuprofiili, avataan haku, odotetaan työhakemuksia hakuaika, käydään hakemukset läpi hakuajan...

Making sense of the epic Fjord job advert

Making sense of the epic Fjord job advert

Let's put this straight first. This is not picking on anyone. Based on their website, Fjord seems like a [media]sexy workplace. However, if you read a recent job advert we bumped into, there's a little chance they'll find such a magical person who matches all the 78 -...

7 askelta hakijahävikin taklaamiseen

7 askelta hakijahävikin taklaamiseen

  Harva rekrytoija hoksaa miten paljon hakijakatoa labyrinttimäiset verkkosivut ja kilometrien mittaiset aikakatkaisulla varustetut hakulomakkeet voivat pahimmillaan aiheuttaa. Oletko koskaan kokeillut itse kauanko yrityksesi hakemusprosessi kestää? Hakemuksen...

Arvojen merkitys rekrytoinnissa

Arvojen merkitys rekrytoinnissa

Fast Company on pureutunut siihen, mikä saa yrityksen joko menestymään tai epäonnistumaan. Lydia Dishman listasi hiljattain blogikirjoituksessaan muutamia strategisia tekijöitä, jotka näyttäisivät olevan yhteistä kaikille Great Place to Work® Instituutin listaamille...

Ratkaisevat rekrytointikriteerit

Ratkaisevat rekrytointikriteerit

Kysymys kuuluu:  Mistä tiedät, kuka on paras ehdokas tehtävään? Vastaus kuuluu: Vain aika näyttää. Rekrytointiprosessin tehtävänä on auttaa minimoimaan valinnan riskit sekä ennustaa todennäköistä lopputulosta. Oikean valinnan tekemiseksi riskien minimointi ja...

Työnhakijapula?

Työnhakijapula?

  Julkaisin hakuilmoituksen jo kaksi viikkoa sitten, mutta hakemuksia ei tipu. Kerroin hakuilmoituksessa selvästi, mitä hommaan kuuluu. Ja listasin siihen myös kulttuurisetelit, kivat työkaverit ja alan näköalapaikan. Ja onhan se ilmoitus meidän www-sivuilla,...

Vältä virherekryt ja määritä hakukriteerit oikein

Vältä virherekryt ja määritä hakukriteerit oikein

  Otsikko on huijaava, sillä hakukriteerienkään oikein määrittäminen ei takaa etukäteen, etteikö rekry voisi olla virherekry. Ainoa tapa välttää virherekrytointi on olla palkkaamatta. Ellei omista kristallipalloa, tulevaisuudesta on vaikea sanoa mitään...

Toistojen merkitys rekrytointimarkkinoinnissa

Toistojen merkitys rekrytointimarkkinoinnissa

Asiakkaamme Kilosoft rekrytoi java-osaajia viime vuoden loppupuolella. Toteutimme heille rekrytointimarkkinoinnin kampanjan sosiaalisessa mediassa ja tämä Leon Linkedin-tililtä yhtenä päivänä kampanjan aikana kuvakaapattu graafi näyttää hyvin, mitä toistomarkkinointi...