Blogit

#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa on yhä tärkeämpää osaajapulasta kärsiville kasvuyrityksille. Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia radikaalisti. Jokainen meistä voi olla oma mediansa ja rakentaa omaa yleisöä sosiaalisessa mediassa. Tämä on...

#112 – Eettinen vaikuttaminen vs. manipuloiva vaikuttaminen

Kun ihminen viestii, hän pyrkii vaikuttamaan toiseen osapuoleen. Hän pyrkii vaikuttamaan viestin saajan ajatteluun ja toimintaan joko välittömästi tai pidemmällä aikajaksolla. Markkinoinnin tarkoituksena on aina yrityksen valitsemaan yleisöön vaikuttaminen. Oletko...

Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen

Rekrytointitoimialan kehittäminen on ollut mielessäni tiiviisti viimeiset pari viikkoa. Olin nimittäin finaalissa ehdolla Vuoden Rekrytointitoimialan kehittäjä -palkinnon saajaksi.  Palkinto jaettiin viime torstaina pidetyssä Rekrygaalassa kollegalleni Juho...

“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...

Rekrytointimarkkinoinnin strategia – Podcast jakso 60

Rekrytointimarkkinoinnin strategia – Podcast jakso 60

Onko teillä suunnitteilla rekrytointimarkkinoinnin strategia? Pohditteko, mitä sen pitäisi sisältää ja miten rekrytointimarkkinoinnin strategia tehdään? Vaikuttava rekrytointimarkkinointi vaikuttaa yksittäisen rekrytointiprosessin lisäksi myös seuraaviin...

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Sosiaalista mediaa rekrytoinneissa ja työnantajakuvan luomisessa hyödyntävän yrityksen kannattaa aivan ehdottomasti olla myös hyvän mielen sosiaalisessa mediassa, Instagramissa. Visuaaliseen ilmaisuun erikoistunut kanava avaa rekrytoivalle HR:lle monia...

Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media (infograafi)

Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media (infograafi)

Miltä näyttää modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media, ja miten sosiaalista mediaa kannattaa tänä päivänä HR-tarpeissa käyttää?   Modernin HR-ammattilaisen sosiaalinen media Koostin oheiseen infograafiin omat suositukseni niistä sosiaalisen median...

Mitä taidokas Instagram-käyttö on?

Mitä taidokas Instagram-käyttö on?

Eräs Twitterin käyttäjä kysyi edelliseen Instagram-artikkeliimme liittyen onko esimerkkejä yrityksistä, jotka käyttävät Instagramia taidokkaasti. Kysymys on erinomainen! Se laittaa nimittäin pohtimaan, mitä taidokas Instagramin käyttö on?  Mitä taidokas...

Miten moderni työnantaja rakentaa työnantajakuvaa Instagramissa?

Miten moderni työnantaja rakentaa työnantajakuvaa Instagramissa?

Miten moderni työnantaja rakentaa työnantajakuvaa Instagramissa? Visuaalinen viestintä on yksi vanhimmista viestinnän muodoista. Historian kirjoista tutut luolamaalaukset ja hieroglyfit ovat kenties visuaalisen viestinnän ensimmäisiä esimerkkejä. Sanonta “kuva...

Instagram-työkaluvinkki – The Grids App desktopille

Instagram-työkaluvinkki – The Grids App desktopille

Mikäli olet aktiivinen Instagram-käyttäjä, olet kenties kaivannut desktopille parempaa Instagram-työkalua mitä Instagramin oma desktop-versio meille tarjoaa. The Grids App on koneelle asennettava Instagram-ohjelma, jota voisi kenties verrata jollain...

Miksi piittaisin yrityskulttuurista?

Miksi piittaisin yrityskulttuurista?

Sinun ei tarvitsekaan piitata, mutta luettuasi tämän, toivon, että kiinnostuit edes hitusen. Me Eminessä yrityskulttuurista puhuttaessa puhumme kulttuurin kokonaisuudesta, jossa huomioidaan sekä esimiesten tavat ja tyylit johtaa (johtamiskulttuuri) että yrityksen...

Mitä yrityskulttuuri tarkoittaa?

Mitä yrityskulttuuri tarkoittaa?

Organisaatiokulttuuria ja sen yhteyttä yrityksen liiketoimintaan on tutkittu pieteetillä vuosikymmeniä. Sen aikana on ehditty tehdä yli 150 erilaista määritelmää kulttuurista. Voidaan siis todeta, että tutkittuja löydöksiä, näkemyksiä ja mielipiteitä asiasta on...

Mikä on kohtaamisen strategia?

Mikä on kohtaamisen strategia?

Tulin keksineeksi termin ja ajatuksen sen taakse kohdattuani riittävästi sellaisia yritysten edustajia, jotka eivät kyllä mieti yhtään, minkälaista mielikuvaa viestivät käyttäytymisellään sekä itsestään että edustamastaan yrityksestä. Kokemukset ovat olleet välillä...

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Nyt loppui osaajapulasta itkeminen!

Nyt loppui osaajapulasta itkeminen!

  Tuntuuko sinusta siltä, että monella taholla huudellaan, että ”osaajia ei ole saatavilla” tai ”sopivia talentteja ei löydy”? Kun näiden yritysten rekrytointi-ilmoituksia katsoo, käy nopeasti selväksi, etteivät nämä yritykset ole tehneet kaikkea vaadittavaa...

“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree

Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla...

Case Second Nature Security “Valkohattuhakkeri”

Case Second Nature Security “Valkohattuhakkeri”

Asiakasyritys: Second Nature Security (2NS) on suomalainen tietoturvan tarkastamiseen, varmentamiseen, kehittämiseen ja kouluttamiseen keskittyvä tietoturvan asiantuntijayritys. 2NS:n osaamisen kärki on ennen kaikkea sovellus- ja ohjelmistokehityksen...

Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn

Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn

  Avoimen haun rekrytointia on perinteisesti toteutettu ohjelmistokehityksestä tutulla vesiputousmallilla, joka rekrytoinnissa etenee jotakuinkin näin; mietitään hakuprofiili, avataan haku, odotetaan työhakemuksia hakuaika, käydään hakemukset läpi hakuajan...

Making sense of the epic Fjord job advert

Making sense of the epic Fjord job advert

Let’s put this straight first. This is not picking on anyone. Based on their website, Fjord seems like a [media]sexy workplace. However, if you read a recent job advert we bumped into, there’s a little chance they’ll find such a magical person who...

7 askelta hakijahävikin taklaamiseen

7 askelta hakijahävikin taklaamiseen

  Harva rekrytoija hoksaa miten paljon hakijakatoa labyrinttimäiset verkkosivut ja kilometrien mittaiset aikakatkaisulla varustetut hakulomakkeet voivat pahimmillaan aiheuttaa. Oletko koskaan kokeillut itse kauanko yrityksesi hakemusprosessi kestää? Hakemuksen...

Arvojen merkitys rekrytoinnissa

Arvojen merkitys rekrytoinnissa

Fast Company on pureutunut siihen, mikä saa yrityksen joko menestymään tai epäonnistumaan. Lydia Dishman listasi hiljattain blogikirjoituksessaan muutamia strategisia tekijöitä, jotka näyttäisivät olevan yhteistä kaikille Great Place to Work® Instituutin listaamille...

Ratkaisevat rekrytointikriteerit

Ratkaisevat rekrytointikriteerit

Kysymys kuuluu:  Mistä tiedät, kuka on paras ehdokas tehtävään? Vastaus kuuluu: Vain aika näyttää. Rekrytointiprosessin tehtävänä on auttaa minimoimaan valinnan riskit sekä ennustaa todennäköistä lopputulosta. Oikean valinnan tekemiseksi riskien minimointi ja...

Työnhakijapula?

Työnhakijapula?

  Julkaisin hakuilmoituksen jo kaksi viikkoa sitten, mutta hakemuksia ei tipu. Kerroin hakuilmoituksessa selvästi, mitä hommaan kuuluu. Ja listasin siihen myös kulttuurisetelit, kivat työkaverit ja alan näköalapaikan. Ja onhan se ilmoitus meidän www-sivuilla,...