Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi

#117 Työnantajabrändin budjetti

Työnantajabrändin budjetti puhuttaa. Erityisesti näin loppuvuonna, kun useimmissa yrityksissä budjetoidaan seuraavaa tilikautta. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään työnantajabrändin rakentamisen kustannuksia ja niiden budjetointia....

Kohderyhmän määritys ja työnantajabrändi – Podcast #79

Kohderyhmän määritys on toinen tärkeimmistä määritettävistä asioista, joista työnantajabrändin rakentamisen tulisi käynnistyä. Kohderyhmän määrittäminen tai kohdeyleisön segmentointi ei tarkoita markkinoinnin suunnittelussa samaa mitä rekrytointiprofiilin...

Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?

Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?

Mikä ihmeen vaikuttava työnantajabrändi?  Miten vaikuttava työnantajabrändi eroaa työnantajakuvan rakentamisesta? Vai eroaako se? Onko tämä taas joku markkinointihypetys vai onko tässä oikeasti jotain, joka vaikuttaa? Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?...

Keskeisimmät Instagram trendit vuonna 2018 – Podcast jakso 41

Keskeisimmät Instagram trendit vuonna 2018 – Podcast jakso 41

Mitä globaali State of Instagram Marketing 2018 -raportti kertoo Instagramin käytöstä ja käyttäjistä? Mihin suuntaan Instagram-markkinointi on raportin mukaan menossa? Miten yritykset käyttävät Instagramia vuonna 2018? Mitä tavoitteita Instagram-markkinoinnille voi...

Instagram B2B-markkinoinnin alustana – Podcast jakso 40

Instagram B2B-markkinoinnin alustana – Podcast jakso 40

Toimiiko Instagram-markkinointi myös B2B-yrityksille? Miten pienten ja keskisuurten yritysten kannattaa toteuttaa Instagram-markkinointia? Mitä kaikkea Instagram oikeastaan tarjoaakaan B2B-markkinoinnin alustana? Mistä tietää, onko Instagramiin käytetystä ajasta...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 3

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 3

Instagram-suunnitelma - Case Eminelandin ensimmäistä toteutuskuukautta on seurattu tässä blogisarjassa. Lue aikaisemmista sarjassa ilmestyneistä blogiteksteistä, mistä Eminen Instagram-tilin testi-casessa oikein on ollut kysymys: OSA 1 - Millainen...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 2

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 2

Instagram-suunnitelma - Case Emineland on ollut käynnissä kaksi viikkoa! Testi-casen tarkoituksena oli tehdä yksityiskohtainen Instagram-julkaisusuunnitelma ja -kalenteri ja toteuttaa se Eminen omalla Instagram-tilillä. Lue tarkemmin, mitä suunnitelma piti...

Yrityskulttuuri: Töissä ei saa olla hauskaa

Yrityskulttuuri: Töissä ei saa olla hauskaa

Olin teini-iässä kesätöissä paikallisessa puutarhassa. Nuorena saadut työkokemukset jäävät mieleen. Tämä erityisesti. Vielä 25 vuoden jälkeenkin jaksan käyttää tätä esimerkkiä puhuessani johtamisesta, yrityskulttuurista ja työntekijäkokemuksista. Tapahtui eräänä...

5 vinkkiä yrityskulttuurin kehittämiseen

5 vinkkiä yrityskulttuurin kehittämiseen

Jo vuosi sitten Deloitten Human Capital Trends -tutkimus nosti yrityskulttuurin yritysjohdon TOP 3 -listaan akuuteimmista bisneshaasteista. Vuosi sitten 54 % yrityspäättäjistä oli tätä mieltä. Juuri julkaistun vuoden 2016 tutkimusraportin mukaan jo 86 %...

Kurkistuksia Googlen johtamiskulttuuriin

Kurkistuksia Googlen johtamiskulttuuriin

  Tämä englannin kielinen videoklippi on Ventures Podcast, jossa haastatellaan Lazlo Bockia Googlen kulttuurista.  *** Suhtaudun intohimoisesti vahvan yrityskulttuurin kehittämiseen ja strategiakytkökseen, ja sen lisäksi että opiskelen organisaatiokulttuurin...

Korvaa organisaatiograafi kulttuurilla

Korvaa organisaatiograafi kulttuurilla

Tiedättekö miksi yrityksillä tuppaa olemaan tiukka struktuuri, kontrolli ja organisaatiograafit? Siksi, että on niin paljon helpompaa piirtää sääntöjä, toimintaohjeistuksia ja päätösvaltaviivoja kuin kuvata yrityksen missiota, visiota, arvomaailmaa,...

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Positiivinen hakijakokemus määrittää työnantajakuvaa ja toimii tulevien rekrytointien kivijalkana, kun hyvä maine kasvaa. Itse aktivoiduin työnhaussa viime keväänä tilanteessa, jossa sekä toimenkuvani että toimintaympäristöni muuttuivat merkittävästi...

Rekry – Sosiaalisen median & sisältömarkkinoinnin asiantuntija

Rekry – Sosiaalisen median & sisältömarkkinoinnin asiantuntija

Huom! Tämä artikkeli on avattu yleisön pyynnöstä liittyen meidän Timon kirjoittamaan blogiartikkeliin Työpaikkailmoitus, joka vakuuttaa kokeneen konkarin. Tämä tehtävä ei ole tällä hetkellä avoinna. Avoimet hakemukset Emineen otamme ilolla kuitenkin vastaan...

Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin

Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin

Kirjoitimme Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin. Työpaikan valinta on työelämän suurimpia päätöksiä. Niin myös uuden työkaverin ja työntekijän valinta.  Olemme otettuja, että olet pohtinut juuri meitä mahdollisena työpaikkanasi ja...

What is it like to work at Emine?

What is it like to work at Emine?

(Please note, this vacancy is no longer open: I opened a vacancy yesterday for a digitally native project coordinator for our team.) *** As the co-founder and chairwoman of the board, I wanted to dot down few lines about what it will be like working at Emine from the...

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen, ei universaali profiili. Yhden yrityksen strategisesti ideaali ammattilainen ei ole toiselle lainkaan ideaali, vaikka hän olisikin sangen kyvykäs ja pätevä ammattilainen. Huippuammattilaisilla on...

Työpaikkailmoitus, josta tuli roskaposti – Podcast jakso 4

Työpaikkailmoitus, josta tuli roskaposti – Podcast jakso 4

Työpaikkailmoitus, josta tulikin roskaposti!  Printtimainonnan aikana yhteen mainokseen kannatti niputtaa säästösyistä mahdollisimman monta avointa työpaikkaa. Kohdennetun digimarkkinoinnin aikana useamman avoimen tehtävän niputtaminen samaan viestiin...

Case Druid – nappiin mennyt kampanja ja onnistunut rekrytointi

Case Druid – nappiin mennyt kampanja ja onnistunut rekrytointi

Rekrytointitarve: Drupal-kehittäjät Rekrytointikampanjan sisältö:  Profilointi, ilmoitus & artikkeli Kohdennettu rekrytointimarkkinoinnin kampanja verkossa ja sosiaalisessa mediassa (noin 60 kanavaa ja syötettä) Maksulliset mediat: Stack Overflow Careers,...