Blogit

#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat nykyään julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei riitä enää avittamaan...

#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa on yhä tärkeämpää osaajapulasta kärsiville kasvuyrityksille. Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia radikaalisti. Jokainen meistä voi olla oma mediansa ja rakentaa omaa yleisöä sosiaalisessa mediassa. Tämä on...

#112 – Eettinen vaikuttaminen vs. manipuloiva vaikuttaminen

Kun ihminen viestii, hän pyrkii vaikuttamaan toiseen osapuoleen. Hän pyrkii vaikuttamaan viestin saajan ajatteluun ja toimintaan joko välittömästi tai pidemmällä aikajaksolla. Markkinoinnin tarkoituksena on aina yrityksen valitsemaan yleisöön vaikuttaminen. Oletko...

HR-markkinointi Facebookissa vuonna 2018 – Podcast jakso 37

HR-markkinointi Facebookissa vuonna 2018 – Podcast jakso 37

Miten Facebookin uutisvirtamuutos vaikuttaa HR-markkinointiin? Miten yritysten kannattaa käyttää Facebookia jatkossa? Minkälaisesta käytöstä kannattaa luopua? Podcastin viime jaksossa käsittelimme Facebookin historian suurinta muutosta, uutisvirtamuutosta. Se tulee...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 3

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 3

Instagram-suunnitelma – Case Eminelandin ensimmäistä toteutuskuukautta on seurattu tässä blogisarjassa. Lue aikaisemmista sarjassa ilmestyneistä blogiteksteistä, mistä Eminen Instagram-tilin testi-casessa oikein on ollut kysymys: OSA 1 – Millainen...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 2

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 2

Instagram-suunnitelma – Case Emineland on ollut käynnissä kaksi viikkoa! Testi-casen tarkoituksena oli tehdä yksityiskohtainen Instagram-julkaisusuunnitelma ja -kalenteri ja toteuttaa se Eminen omalla Instagram-tilillä. Lue tarkemmin, mitä suunnitelma piti...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 1

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 1

Instagram-suunnitelma voi olla osa yrityksen sosiaalisen median julkaisusuunnitelmaa tai ns. editorial-kalenteria. Suunnitelman ja kalenterin käyttö ohjaa käyttämään sosiaaliseen mediaan uppoavan työajan pelkästään hyödylliseen tekemiseen, josta syntyy oikeita...

Loma-ajan some-sisällöt – 4 vinkkiä jouhevaan tekemiseen

Loma-ajan some-sisällöt – 4 vinkkiä jouhevaan tekemiseen

Loma-ajan some-sisällöt on hyvä suunnitella, ja mahdollisuuksien mukaan toteuttaa, jo etukäteen. Oli vastuullasi sitten aktiivinen rekrytointiviestintä tai ajattomampi työnantajakuvan rakentaminen, on joulunaika oivallinen sauma viestiä sosiaalisessa mediassa, koska...

Instagram-päivitykset – Mitä tapahtui loppuvuonna 2017?

Instagram-päivitykset – Mitä tapahtui loppuvuonna 2017?

Instagram-päivitykset ovat olleet tänä vuonna mittavia ja sovellus on saanut runsaasti uusia ominaisuuksia. Yritystileihin ja Instagramin hyödynnettävyyteen HR:n työkaluna nämä uudet ominaisuudet ovat myös tuoneet helppoutta ja hyötyä. Valitsin tähän mielestäni HR:n...

Mainonta Instagramissa –  Kuinka saada hyviä tuloksia?

Mainonta Instagramissa – Kuinka saada hyviä tuloksia?

Mainonta Instagramissa on jatkuvasti suositumpaa. Se tarkoittaa, että kilpailu kasvaa – ja niin myös klikkihinnat. Nyt jos koskaan on hyvä hetki hyödyntää mainontaa Instagramissa niin työnantajakuvamarkkinoinnissa kuin rekrytointimarkkinoinnissakin. Instagram on...

Mikä sytyttää modernin nykyihmisen motivaation? 3 teesiä nuoren ammattilaisen näkökulmasta

Mikä sytyttää modernin nykyihmisen motivaation? 3 teesiä nuoren ammattilaisen näkökulmasta

Tein opinnäytetyönäni ammattikorkeakoulussa tutkimuksen luovuuden ja motivaation muodostumisesta työympäristössä. Aiheen aikaisempi tutkiminen on saanut minut pohdiskelemaan aihetta oman motivaationi syntymisen kautta uusissa työtehtävissä. Mikä sytyttää modernin...

Neljällä yksinkertaisella konstilla parempaan aloituskokemukseen: tulokkaan vinkit

Neljällä yksinkertaisella konstilla parempaan aloituskokemukseen: tulokkaan vinkit

Uuden työn aloittaminen on tosi jännittävää. Jos jokin seikka voi tehdä siitä vielä jännittävämpää, uskallan nimetä uuden työn aloittamisen untuvikkona. Miten minut otetaan vastaan? Millaisia uudet työkaverit ovat? Miten esimieheni kohtelee minua?  Ensimmäiset päivät,...

Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin

Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin

Kirjoitimme Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin. Työpaikan valinta on työelämän suurimpia päätöksiä. Niin myös uuden työkaverin ja työntekijän valinta.  Olemme otettuja, että olet pohtinut juuri meitä mahdollisena työpaikkanasi ja...

What is it like to work at Emine?

What is it like to work at Emine?

(Please note, this vacancy is no longer open: I opened a vacancy yesterday for a digitally native project coordinator for our team.) *** As the co-founder and chairwoman of the board, I wanted to dot down few lines about what it will be like working at Emine from the...

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus on nähdäkseni polku, jonka työnhakija kulkee rekrytoinnin aikana läpi. Se on verrattavissa sosiaaliseen mediaan liittyvään kuluttajan polkuun, eli buyer’s journey  -käsitteeseen. Siinä missä kyseinen käsite on teoreettinen ostoprosessi, on...

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Positiivinen hakijakokemus määrittää työnantajakuvaa ja toimii tulevien rekrytointien kivijalkana, kun hyvä maine kasvaa. Itse aktivoiduin työnhaussa viime keväänä tilanteessa, jossa sekä toimenkuvani että toimintaympäristöni muuttuivat merkittävästi...

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen, ei universaali profiili. Yhden yrityksen strategisesti ideaali ammattilainen ei ole toiselle lainkaan ideaali, vaikka hän olisikin sangen kyvykäs ja pätevä ammattilainen. Huippuammattilaisilla on...

Työpaikkailmoitus, josta tuli roskaposti – Podcast jakso 4

Työpaikkailmoitus, josta tuli roskaposti – Podcast jakso 4

Työpaikkailmoitus, josta tulikin roskaposti!  Printtimainonnan aikana yhteen mainokseen kannatti niputtaa säästösyistä mahdollisimman monta avointa työpaikkaa. Kohdennetun digimarkkinoinnin aikana useamman avoimen tehtävän niputtaminen samaan viestiin...