Blogit

#126 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? | Eminen podcast

Miten employer branding onnistuu Instagramissa? “Ei meitä seuraa kuin omat työntekijämme!” Onko Instagram ylipäätään hyvä media työnantajakuvan rakentamiseen? Kuka sitä edes käyttää? Kun minulta kysytään suosituksia sosiaalisista medioista työnantajakuvan...

Instagram B2B-markkinoinnin alustana – Podcast jakso 40

Instagram B2B-markkinoinnin alustana – Podcast jakso 40

Toimiiko Instagram-markkinointi myös B2B-yrityksille? Miten pienten ja keskisuurten yritysten kannattaa toteuttaa Instagram-markkinointia? Mitä kaikkea Instagram oikeastaan tarjoaakaan B2B-markkinoinnin alustana? Mistä tietää, onko Instagramiin käytetystä ajasta...

HR-markkinointi Facebookissa vuonna 2018 – Podcast jakso 37

HR-markkinointi Facebookissa vuonna 2018 – Podcast jakso 37

Miten Facebookin uutisvirtamuutos vaikuttaa HR-markkinointiin? Miten yritysten kannattaa käyttää Facebookia jatkossa? Minkälaisesta käytöstä kannattaa luopua? Podcastin viime jaksossa käsittelimme Facebookin historian suurinta muutosta, uutisvirtamuutosta. Se tulee...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 3

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 3

Instagram-suunnitelma – Case Eminelandin ensimmäistä toteutuskuukautta on seurattu tässä blogisarjassa. Lue aikaisemmista sarjassa ilmestyneistä blogiteksteistä, mistä Eminen Instagram-tilin testi-casessa oikein on ollut kysymys: OSA 1 – Millainen...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 2

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 2

Instagram-suunnitelma – Case Emineland on ollut käynnissä kaksi viikkoa! Testi-casen tarkoituksena oli tehdä yksityiskohtainen Instagram-julkaisusuunnitelma ja -kalenteri ja toteuttaa se Eminen omalla Instagram-tilillä. Lue tarkemmin, mitä suunnitelma piti...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 1

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 1

Instagram-suunnitelma voi olla osa yrityksen sosiaalisen median julkaisusuunnitelmaa tai ns. editorial-kalenteria. Suunnitelman ja kalenterin käyttö ohjaa käyttämään sosiaaliseen mediaan uppoavan työajan pelkästään hyödylliseen tekemiseen, josta syntyy oikeita...

Minkälainen on luotaantyöntävä työnantajakuva? Työnhakijan näkökulma.

Minkälainen on luotaantyöntävä työnantajakuva? Työnhakijan näkökulma.

Minkälainen on luotaantyöntävä työnantajakuva? Olin vielä hiljattain aktiivinen työnhakija ja tulin kohdanneeksi monenlaisia työnantajia työnhakuprosessini aikana. Kun yritys ei ole tuttu, työnhakija muodostaa mielikuvansa yrityksestä sen perusteella, mitä hän näkee,...

Mikä sytyttää modernin nykyihmisen motivaation? 3 teesiä nuoren ammattilaisen näkökulmasta

Mikä sytyttää modernin nykyihmisen motivaation? 3 teesiä nuoren ammattilaisen näkökulmasta

Tein opinnäytetyönäni ammattikorkeakoulussa tutkimuksen luovuuden ja motivaation muodostumisesta työympäristössä. Aiheen aikaisempi tutkiminen on saanut minut pohdiskelemaan aihetta oman motivaationi syntymisen kautta uusissa työtehtävissä. Mikä sytyttää modernin...

Neljällä yksinkertaisella konstilla parempaan aloituskokemukseen: tulokkaan vinkit

Neljällä yksinkertaisella konstilla parempaan aloituskokemukseen: tulokkaan vinkit

Uuden työn aloittaminen on tosi jännittävää. Jos jokin seikka voi tehdä siitä vielä jännittävämpää, uskallan nimetä uuden työn aloittamisen untuvikkona. Miten minut otetaan vastaan? Millaisia uudet työkaverit ovat? Miten esimieheni kohtelee minua?  Ensimmäiset päivät,...

Rekry – Sosiaalisen median & sisältömarkkinoinnin asiantuntija

Rekry – Sosiaalisen median & sisältömarkkinoinnin asiantuntija

Huom! Tämä artikkeli on avattu yleisön pyynnöstä liittyen meidän Timon kirjoittamaan blogiartikkeliin Työpaikkailmoitus, joka vakuuttaa kokeneen konkarin. Tämä tehtävä ei ole tällä hetkellä avoinna. Avoimet hakemukset Emineen otamme ilolla kuitenkin vastaan...

Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin

Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin

Kirjoitimme Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin. Työpaikan valinta on työelämän suurimpia päätöksiä. Niin myös uuden työkaverin ja työntekijän valinta.  Olemme otettuja, että olet pohtinut juuri meitä mahdollisena työpaikkanasi ja...

What is it like to work at Emine?

What is it like to work at Emine?

(Please note, this vacancy is no longer open: I opened a vacancy yesterday for a digitally native project coordinator for our team.) *** As the co-founder and chairwoman of the board, I wanted to dot down few lines about what it will be like working at Emine from the...

Mobiilioptimoitu rekrytointi osana vaikuttavaa hakijakokemusta

Mobiilioptimoitu rekrytointi osana vaikuttavaa hakijakokemusta

Mobiilioptimoitu rekrytointi toimii digiajan vilinässä aktiiviselle työnhakijalle osana vaikuttavaa hakijakokemusta. Tässä muutamia ajatuksia, miksi rekrytointia kannattaa muotoilla mobiilikäyttäjien kokemus edellä. Mobiili työnhaku on ilmiönä varsin tuore, kuten ovat...

Hidas rekrytointi ei pysy kokeneen talentin vauhdissa

Hidas rekrytointi ei pysy kokeneen talentin vauhdissa

Hidas rekrytointi ei ole kenenkään etu. Uuden työpaikan etsiminen tai vastaavasti työntekijän palkkaaminen on molempien osapuolten näkökulmasta kärsivällisyyttä vaativa tapahtumasarja – hidas sellainen. Rekryprosessi on haastava polku kuljettavaksi digitalisaation...

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus on nähdäkseni polku, jonka työnhakija kulkee rekrytoinnin aikana läpi. Se on verrattavissa sosiaaliseen mediaan liittyvään kuluttajan polkuun, eli buyer’s journey  -käsitteeseen. Siinä missä kyseinen käsite on teoreettinen ostoprosessi, on...

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Positiivinen hakijakokemus määrittää työnantajakuvaa ja toimii tulevien rekrytointien kivijalkana, kun hyvä maine kasvaa. Itse aktivoiduin työnhaussa viime keväänä tilanteessa, jossa sekä toimenkuvani että toimintaympäristöni muuttuivat merkittävästi...

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen

Huippuosaaja on yritykselle strategisesti ideaali ammattilainen, ei universaali profiili. Yhden yrityksen strategisesti ideaali ammattilainen ei ole toiselle lainkaan ideaali, vaikka hän olisikin sangen kyvykäs ja pätevä ammattilainen. Huippuammattilaisilla on...

Työpaikkailmoitus, josta tuli roskaposti – Podcast jakso 4

Työpaikkailmoitus, josta tuli roskaposti – Podcast jakso 4

Työpaikkailmoitus, josta tulikin roskaposti!  Printtimainonnan aikana yhteen mainokseen kannatti niputtaa säästösyistä mahdollisimman monta avointa työpaikkaa. Kohdennetun digimarkkinoinnin aikana useamman avoimen tehtävän niputtaminen samaan viestiin...