Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi
Yrityskulttuuri työnantajabrändin kivijalkana – Podcast jakso 87

Yrityskulttuuri työnantajabrändin kivijalkana – Podcast jakso 87

Yrityskulttuuri voi olla erinomainen kivijalka kilpailijoista erottavalle työnantajabrändille, mutta silloin emme puhu "kivakulttuurista". Miksi "kivakulttuuri" ei ole enää yrityksiä toisistaan erottava tekijä ja kilpailuvaltti? Minkälainen yrityskulttuuri tukee...

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa - tuntuuko vieraalta ajatukselta? Mitä se edes tarkoittaa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa kerron sinulle rekrytoija, miten sinä voit hyödyntää sosiaalista mediaa omaa rekrytoijabrändiäsi...

Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021

Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...

Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?

Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?

Mikä ihmeen vaikuttava työnantajabrändi?  Miten vaikuttava työnantajabrändi eroaa työnantajakuvan rakentamisesta? Vai eroaako se? Onko tämä taas joku markkinointihypetys vai onko tässä oikeasti jotain, joka vaikuttaa? Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?...

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Facebook Jobs, eli avointen työpaikkojen julkaisu Facebookissa tuli mahdollisesti Suomessa kevään 2018 aikana. Facebook Jobs on ilmainen ominaisuus, mutta vaatii yrityssivun, jota kautta työpaikkailmoitus julkaistaan. Työpaikkailmoituksen tavoittavuus lienee...

Esittelyssä Social Selling -kirja – Jakso 48

Esittelyssä Social Selling -kirja – Jakso 48

Esittelyssä: Social Selling Julkaisuvuosi: 2017 Kustantaja: Noblea Kirjailija: Laura Pääkkönen Sivujen määrä: 185 Kieli: Suomi Olen viimeiset kolme jaksoa jakanut lukuvinkkejä kirjahyllyssäni olevista lempikirjoistani, joista uskon olevan apua, iloa ja inspiraatiota...

Yritysblogi ja säännöllinen bloggaaminen – Eminen vinkit

Yritysblogi ja säännöllinen bloggaaminen – Eminen vinkit

Onko yritysblogi suunnitelmissasi? Vai pohditko, miten yrityksen blogia kannattaa pyörittää, jotta kollegat innostuvat ja työhön kuluvasta ajasta on jotain hyötyä? Bloggaaminen on edelleen erinomainen tapa saada yritykselle näkyvyyttä ja nimeä oman asiansa...

Mausta sisältösi ja viestisi somessa GIF-mediatiedostoilla

Mausta sisältösi ja viestisi somessa GIF-mediatiedostoilla

GIF, eli Graphic Interchange Format, on mediatiedosto, joka sisältää lyhyen, toisteisen animoidun elementin. Se on ikäänkuin valokuva, jossa on liikettä. Sekä GIF:it että emojit ovat nykyajan savumerkkejä. Niiden avulla sosiaalisessa mediassa välitettävä...

Työnantajamaine leviää – Tunnekokemukset muotoilevat työnantajabrändiä nuorten osaajien silmissä

Työnantajamaine leviää – Tunnekokemukset muotoilevat työnantajabrändiä nuorten osaajien silmissä

Työnantajamaine on tärkeässä osassa työnantajabrändin rakentumisessa. Työnantajamaine syntyy kaikille yrityksille ilman yrityksen tietoista työtä asian eteen. Se on yksilöllinen kokemus ja jokaisella kokijalla voi olla erilainen mielikuva yrityksestä. Työnantajabrändi...

Minkälainen on luotaantyöntävä työnantajakuva? Työnhakijan näkökulma.

Minkälainen on luotaantyöntävä työnantajakuva? Työnhakijan näkökulma.

Minkälainen on luotaantyöntävä työnantajakuva? Olin vielä hiljattain aktiivinen työnhakija ja tulin kohdanneeksi monenlaisia työnantajia työnhakuprosessini aikana. Kun yritys ei ole tuttu, työnhakija muodostaa mielikuvansa yrityksestä sen perusteella, mitä hän näkee,...

Mikä sytyttää modernin nykyihmisen motivaation? 3 teesiä nuoren ammattilaisen näkökulmasta

Mikä sytyttää modernin nykyihmisen motivaation? 3 teesiä nuoren ammattilaisen näkökulmasta

Tein opinnäytetyönäni ammattikorkeakoulussa tutkimuksen luovuuden ja motivaation muodostumisesta työympäristössä. Aiheen aikaisempi tutkiminen on saanut minut pohdiskelemaan aihetta oman motivaationi syntymisen kautta uusissa työtehtävissä. Mikä sytyttää modernin...

Neljällä yksinkertaisella konstilla parempaan aloituskokemukseen: tulokkaan vinkit

Neljällä yksinkertaisella konstilla parempaan aloituskokemukseen: tulokkaan vinkit

Uuden työn aloittaminen on tosi jännittävää. Jos jokin seikka voi tehdä siitä vielä jännittävämpää, uskallan nimetä uuden työn aloittamisen untuvikkona. Miten minut otetaan vastaan? Millaisia uudet työkaverit ovat? Miten esimieheni kohtelee minua?  Ensimmäiset päivät,...

Emine 6 vuotta: perustajan mietteitä

Emine 6 vuotta: perustajan mietteitä

Emine täyttää tänään 6.11.2018 6 vuotta. Näihin kuuteen vuoteen liittyy hyvin paljon merkittäviä onnistumisia ja räjähtäviä voittoja asiakkaiden kanssa sekä sielua hyväilevän upeita hetkiä entisten ja nykyisten eminaattorien kanssa.  Tähän mennessä Emine on...

Pelkkiä hyviä viboja – Marika eminaattorina

Pelkkiä hyviä viboja – Marika eminaattorina

Marika Luukkanen suunnitteli sisältöjä jo silloin, kun moni ei ollut sisältömarkkinoinnista vielä kuullutkaan. Omat someprofiilinsa hän pisti pystyyn lähes 10 vuotta sitten, jolloin Facebook ja Twitter olivat aika erilaisia kanavia kuin nyt. Luovana tarinankertojana...

Kun työntekijäkokemuksesta tuli missio

Kun työntekijäkokemuksesta tuli missio

Tämä on tarina siitä, miten työntekijäkokemuksesta voi tulla henkilökohtainen työelämämissio. Eminessä Experience Managerin tehtävissä toimineen Roosan ura starttasi ensin sovellusta yrityskulttuuriin rekrytointiin kehittäneessä Heebossa ja sittemmin Eminessä. Roosa...

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Positiivinen hakijakokemus määrittää työnantajakuvaa ja toimii tulevien rekrytointien kivijalkana, kun hyvä maine kasvaa. Itse aktivoiduin työnhaussa viime keväänä tilanteessa, jossa sekä toimenkuvani että toimintaympäristöni muuttuivat merkittävästi...

Vaikuttavampi hakijakokemus – vinkit keskustelun avaamiseen

Vaikuttavampi hakijakokemus – vinkit keskustelun avaamiseen

Vaikuttavampi hakijakokemus muodostuu hyvin pienistä, mutta sitäkin merkityksellisimmistä yksityiskohdista. Sosiaalinen media ja digitaalinen viestintä on tuonut hakijakokemuksen muotoiluun aivan uusia puolia, joita rekrytoijat hyödyntävät ainakin vielä verrattain...

Mobiilioptimoitu rekrytointi osana vaikuttavaa hakijakokemusta

Mobiilioptimoitu rekrytointi osana vaikuttavaa hakijakokemusta

Mobiilioptimoitu rekrytointi toimii digiajan vilinässä aktiiviselle työnhakijalle osana vaikuttavaa hakijakokemusta. Tässä muutamia ajatuksia, miksi rekrytointia kannattaa muotoilla mobiilikäyttäjien kokemus edellä. Mobiili työnhaku on ilmiönä varsin tuore, kuten ovat...

Hidas rekrytointi ei pysy kokeneen talentin vauhdissa

Hidas rekrytointi ei pysy kokeneen talentin vauhdissa

Hidas rekrytointi ei ole kenenkään etu. Uuden työpaikan etsiminen tai vastaavasti työntekijän palkkaaminen on molempien osapuolten näkökulmasta kärsivällisyyttä vaativa tapahtumasarja – hidas sellainen. Rekryprosessi on haastava polku kuljettavaksi digitalisaation...

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus on nähdäkseni polku, jonka työnhakija kulkee rekrytoinnin aikana läpi. Se on verrattavissa sosiaaliseen mediaan liittyvään kuluttajan polkuun, eli buyer’s journey  -käsitteeseen. Siinä missä kyseinen käsite on teoreettinen ostoprosessi, on...

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Hakijakokemus – Mikä vakuuttaa kokeneen asiantuntijan?

Positiivinen hakijakokemus määrittää työnantajakuvaa ja toimii tulevien rekrytointien kivijalkana, kun hyvä maine kasvaa. Itse aktivoiduin työnhaussa viime keväänä tilanteessa, jossa sekä toimenkuvani että toimintaympäristöni muuttuivat merkittävästi...