
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)
Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei ole riittänyt enää vuosiin avittamaan...
Työnantajamielikuva – Mistä aiotte tulla tunnetuksi vuoden 2023 aikana?
Puhutaan aiheesta työnantajamielikuva ja tunnettuus. Työnantajamielikuva on yleisön käsitys siitä, minkälainen työnantaja yrityksenne on. Tunnettuus taas koskee sitä kuinka suuri yleisö tuntee yrityksenne työnantajana. Mikäli emme aktiivisesti johda...
Millaiset ovat hyvät urasivut? 3 asiaa, jotka löytyvät houkuttelevilta urasivuilta
Urasivut ovat asiakaskohderyhmälle suunnattujen verkkosivujenne tapaan yrityksenne ikioma media, jonka kohderyhmänä ovat tavoittelemanne ideaalit talentit. Hyviltä urasivuilta löytävät kiinnostavaa sisältöä niin aktiiviset kuin passiivisetkin työnhakijat. Nykyään...
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa puhuttaa rekrytoinnin parissa säännöllisesti työskenteleviä, koska yrityksen veto- ja pitovoimalla on suora vaikutus rekrytointionnistumisiin. Jos yrityksestä on työnantajana markkinoilla liikkeellä pinttyneitä,...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Miten työntekijät saa sosiaaliseen mediaan? Miten heitä pitäisi tai kannattaisi ohjeistaa? Miten työntekijöitä voisi inspiroida julkaisemaan ja jakamaan sisältöä yrityksen nimissä? Monessa yrityksessä toivotaan työntekijöiltä parempaa aktiivisuutta yrityksen omien... Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on... Alkuperäinen julkaisu 25.3.2019 Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten erilaista on rakentaa työnantajabrändi yritykseen, jossa työhön ei saa valmiiksi tunnetun kuluttajabrändin tukea? Isot kuluttajabränditalot käyttävät kuluttajamarkkinointiin vuosittain... Alkuperäinen julkaisu 19.8.2019 Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan. Tämä on kova väite, mutta seisomme rohkeasti väitteen takana. Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus siksi, että se tarjoaa konseptina selkeän ja eheän... Pienen yrityksen työnantajabrändi syntyy human-to-human -markkinoinnin seurauksena. Arvokkain tällainen brändi on yritykselle kuitenkin silloin, kun se koskee yritystä kokonaisuudessaan ja sisältää tasapainoisesti sekä työntekijäyleisön että asiakasyleisön. Tässä... Millainen on hyvä lukukokemus? Tuotatko sisältöä blogiin? Oletko kenties pohtinut, mikä tekee tekstistä huomiota herättävän ja lukukokemuksesta yleisölle miellyttävän? Vai tekeekö mikään? Informaatiota tulvii meille jatkuvalla syötöllä eri kanavista. Teemme... Kuvittelepa tilanne. Elät kiireistä HR-asiantuntijan arkea. Samaan aikaan työpöydälläsi ovat niin rekrytoinnin kuin yrityksesi työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet. Aika on rajallista, joten tehtäviä on priorisoitava. Haluat varmistua, että toimenpiteet,... Strategia ja suunnitelma ovat kaksi eri asiaa. Parhaimmillaan ne ovat tukiessaan toinen toistaan. Jostain syystä strategia ja suunnitelma sekoittuvat myös keskenään. Yksinään strategiasta ei ole juuri mitään hyötyä. Yksinäinen suunnitelma on pahimmillaan sarja... Työnantajabrändin budjetti puhuttaa. Erityisesti näin loppuvuonna, kun useimmissa yrityksissä budjetoidaan seuraavaa tilikautta. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään työnantajabrändin rakentamisen kustannuksia ja niiden budjetointia.... ”Autoteollisuuden murros tarjoilee rekrytointiin tällä hetkellä sokeria: autoteollisuus on murroksessa oleva ala, jossa kasvu muun muassa sähköajoneuvopuolella tulee olemaan valtavaa. Se on iso mahdollisuus. Toisaalta se tarjoilee myös keskivahvaa chiliä: ainoana...#137 Työntekijät sosiaalisessa mediassa, 5 vinkkiä | Eminen podcast
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93
Työnantajabrändi ilman kuluttajamarkkinoinnin vipua – Podcast jakso 86
Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan | Podcast jakso #102
#136 Pienyrityksen työnantajabrändi onkin human-to-human -yritysbrändi | Eminen podcast
Lukukokemus syyniin – Kirjoittamisen jalo taito verkossa
Case SOK – 6 kk koulutusjakso antoi sysäyksen strategisen työnantajakuvaviestinnän tekemiselle
#124 Miten strategia ja suunnitelma eroavat toisistaan? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
#117 Työnantajabrändin budjetti
Case Valmet Automotive – Autoteollisuuden murros kuorruttaa rekrytoinnin arkea sekä sokerilla että chilillä
Kivakuvat ja muut valokuvat HR-markkinoinnissa – Podcast jakso 57
Valokuvat ovat yksi keskeinen HR-markkinoinnin sisältömuoto ja viestinnän väline. "Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa," on sanontana varsin oiva. Se kiteyttää hyvin tämän jakson ydinviestin valokuvan roolista HR-markkinoinnissa. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
Videokuvausten suunnittelu – nappaa tästä 3 vinkkiä
Videokuvausten suunnittelu varmistaa sen, että valmiista videoista tulee toivotunlaisia. Yhä useampi yritys tekee työnantajakuvallista viestintää juuri videoiden muodossa, sillä ne mahdollistavat erinomaisen keinon talent-yleisöön vaikuttamiseen, välittävät aitoa...
HR-markkinoinnin aktivointi lomakauden jälkeen – Podcast jakso 53
Onko mielessäsi HR-markkinoinnin aktivointi ja käynnistäminen lomakauden jälkeen? Lomalta palatessa monella menee hetki, että ylipäätään salasanat muistuvat taas mieleen. Miten on HR-markkinoinnin laita? Mistä aloittaa? Mitä kannattaisi tehdä? Tässä Vaikuttava...
HR-markkinointi ja työnantajabrändin rakentaminen – mitä eroa niillä on?
Mitä eroa on HR-markkinoinnilla ja työnantajabrändin rakentamisella? Sitä meiltä usein kysytään. Kun katsot yllä olevan kuvan kannettavaa tietokonetta, mitä näet? Näet tarroja, jotka selkeästi tarkoittavat jotain, mutta et tiedä mitä. Ne eivät merkitse...
Podcastissa esittelyssä: Blogimarkkinointi-kirja – Jakso 45
Esittelyssä: Blogimarkkinointi Julkaisuvuosi: 2011 Kirjoittajat: Katleena Kortesuo ja Jarkko Kurvinen Kustantaja: Talentum Sivut: 188 Tässä ja seuraavissa kahdessa podcast-jaksossa esittelen yhteensä kolme kirjaa, joita suosittelen lämpimästi Vaikuttavamman...
Keskeisimmät Instagram trendit vuonna 2018 – Podcast jakso 41
Mitä globaali State of Instagram Marketing 2018 -raportti kertoo Instagramin käytöstä ja käyttäjistä? Mihin suuntaan Instagram-markkinointi on raportin mukaan menossa? Miten yritykset käyttävät Instagramia vuonna 2018? Mitä tavoitteita Instagram-markkinoinnille voi...
Instagram B2B-markkinoinnin alustana – Podcast jakso 40
Toimiiko Instagram-markkinointi myös B2B-yrityksille? Miten pienten ja keskisuurten yritysten kannattaa toteuttaa Instagram-markkinointia? Mitä kaikkea Instagram oikeastaan tarjoaakaan B2B-markkinoinnin alustana? Mistä tietää, onko Instagramiin käytetystä ajasta...
Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 1
Instagram-suunnitelma voi olla osa yrityksen sosiaalisen median julkaisusuunnitelmaa tai ns. editorial-kalenteria. Suunnitelman ja kalenterin käyttö ohjaa käyttämään sosiaaliseen mediaan uppoavan työajan pelkästään hyödylliseen tekemiseen, josta syntyy oikeita...
Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa? Podcast jakso 26
Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa? Miten sitä tehdään? Miten se parantaa rekrytoinnissa onnistumisessa? Inboundilla viitataan toimenpiteisiin, joiden tavoitteena on saada yritykselle mieluinen yleisö itse toimimaan tavalla, joka on yritykselle suotuisa....
Talent on tarinan sankari – mitä se tarkoittaa? Podcast jakso 22
Talent on tarinan sankari. Mitä se tarkoittaa ja miten sinä voit tätä tietoa HR-markkinoijana hyödyntää? Tyypillinen yritysviestintä keskittyy kertojansa ihmeellisyyteen ja puuduttaa yleisönsä Kautta aikojen yritysten viestintä sekä asiakkaille että työnhakijoille on...
Työnantajabrändi ilman kuluttajamarkkinoinnin vipua – Podcast jakso 86
Alkuperäinen julkaisu 25.3.2019 Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten erilaista on rakentaa työnantajabrändi yritykseen, jossa työhön ei saa valmiiksi tunnetun kuluttajabrändin tukea? Isot kuluttajabränditalot käyttävät kuluttajamarkkinointiin vuosittain...
Mitä parhaat osaajat odottavat työelämältä? Case Eminaattorit | Podcast #100
Mitä parhaat osaajat odottavat työelämältä? Tämä kysymys on varmasti kaikkien itseään hyvinä esihenkilöinä ja työnantajina pitävien mielessä, ainakin toivon niin. Yrittäjänä olen tullut siihen tulokseen, että yrityksen johtaminen, liiketoiminnan johtaminen ja ihmisten...
Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan | Podcast jakso #102
Alkuperäinen julkaisu 19.8.2019 Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan. Tämä on kova väite, mutta seisomme rohkeasti väitteen takana. Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus siksi, että se tarjoaa konseptina selkeän ja eheän...
#143 Introvertti ja ekstrovertti työelämässä | Eminen podcast
Introvertti ja ekstrovertti - nuo kenties eniten väärin ymmärretyt persoonan piirteet esiintyvät todella aktiivisesti työelämän keskusteluissa. Oli aika jolloin työpaikkailmoituksissa haettiin lähes poikkeuksetta "ekstroverttejä tyyppejä." Onneksi tätä ei näe enää...
#127 Miten parannan hakijakokemuksia rekryviestinnällä? | Eminen podcast
Miten parannan hakijakokemuksia, jos hakijakokemus ei ole yksinomaan minun käsissäni? Viimeksi toissa viikolla sain kuulla joidenkin hakijoiden välttävän jo paria tunnettua rekryfirmaa huonojen hakijakokemusten johdosta. Mitä jos hakijakokemus on...
#140 Kasvuyritys ja työnantajakuvallinen kilpailuetu | Eminen podcast
Onko teillä jokin osaajayleisöillenne merkityksellinen työnantajakuvallinen kilpailuetu? Oletko koskaan pohtinut, miten työntekijä valitsee työpaikan? Ja ennen kaikkea, miksi etsimänne osaaja valitsisi juuri teidät seuraavaksi työnantajakseen? Tässä Vaikuttava...
#136 Pienyrityksen työnantajabrändi onkin human-to-human -yritysbrändi | Eminen podcast
Pienen yrityksen työnantajabrändi syntyy human-to-human -markkinoinnin seurauksena. Arvokkain tällainen brändi on yritykselle kuitenkin silloin, kun se koskee yritystä kokonaisuudessaan ja sisältää tasapainoisesti sekä työntekijäyleisön että asiakasyleisön. Tässä...
#135 Kasvuyrityksen oma osaajapool | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Alkuperäinen julkaisu 6.4.2020 Osaajapool, talent pool, talent community, osaajapankki.. kutsumanimiä on useita tälle kyseiselle tietokannalle, joka koostuu rekrytoinnin liideistä, avoimista hakijoista sekä jo jollain asteella laadullistetuista ehdokkaista. ...
Kun liiketoiminnan transformaatio muuttaa työnantajakuvaa, osa 1 – Podcast jakso #107
Digitaalinen transformaatio koskettaa meitä kaikkia. Miksi liiketoiminnan transformaatio muuttaa myös työnantajakuvaa (43:14)?
#133 Entiset työntekijät, eli alumni kohdeyleisönä | Eminen podcast
Entiset työntekijät, eli alumni on kasvuyritykselle erittäin tärkeä työnantajakuvan kohdesegmentti. Alumnien avulla kasvattaa jopa merkittävästi työnantajakuvallista vaikuttavuutta sekä rekrytointien onnistumista. Yksi selkeä alumnin hyöty piilee paluumuuttamisen...
Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa
Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...
5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin
Poimi tästä 5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin. Instagram on nimittäin nyt suositumpi kuin koskaan! Instagram on erinomainen sosiaalinen media Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamiseen. Voimme hyödyntää Instagramia sekä talent-vaikuttajien esille...
HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa – Podcast #96
HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa? Mitä on tapahtumassa? Sosiaalisten medioiden keskinäiset valtasuhteet ovat muuttuneet kuluneiden 12 kuukauden aikana merkittävästi. Suurin muutos on suunnassa, jota kohti voimat ovat kääntyneet. Ne yritykset, jotka...
4 vinkkiä, miten rakentaa vaikuttavampi Instagram-yritystili
Onko teillä Instagram-yritystili? Onko Instagram teille tärkeä talent-yleisöön vaikuttamisen ja työnantajabrändin rakentamisen kanava? Saatteko Instagram-markkinointitoimenpiteillänne aikaan haluamianne tuloksia? Jos vastasit kahteen ensimmäiseen kyllä ja viimeiseen...
Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92
Eihän talent estä HR-markkinointianne sosiaalisessa mediassa? Tämä on kysymys, joka meidän jokaisen HR-markkinointia tekevän tulisi kysyä itseltämme säännöllisesti. Vuoden takaisten algoritmimuutosten seurauksena sosiaalisten medioiden käyttäjien on ollut pakko alkaa...
Miten asiantuntijabrändi rakennetaan somessa? Susannan tarina – Podcast #81
Miten asiantuntijabrändi rakennetaan? Miksi joillain ihmisillä on "brändi" ja toisilla ei? Mitä he tekevät eri tavalla? Mitä hyötyä asiantuntijabrändistä on? Miten pienen yrityksen asiantuntijabrändi rakennetaan? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa...
Sosiaalisessa mediassa vaikuttava yritys – Podcast jakso 76
Sosiaalisessa mediassa vaikuttavuutta vuonna 2019 hakeva yritys joutuu muuttamaan somen käyttötapojaan. Susanna nostaa esille 3 asiaa, joissa on muututtava vaikuttaakseen. Kesto: 38:14 min
6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75
Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2019? Mitä odotuksia yleisöllä on? Mitkä sosiaalisen median trendit korostuvat vuonna 2019? Miten nämä vaikuttavat siihen, miten modernien kasvuyritysten kannattaa rakentaa suhteitaan tavoittelemiensa talent-yleisöjen kanssa?...
Millaista rekrytointimarkkinointia kannattaa tehdä ja miksi?
Jos etsii Googlesta hakusanalla ”rekrytointimarkkinointi”, löytää vinkkejä liittyen ainakin hakijalähtöiseen rekrytointimarkkinointiin, työnantajamielikuvan rakentamiseen, inbound-rekrytointimarkkinointiin sekä strategiseen rekrytointimarkkinointiin. Millaista...
5 Talent-yleisöön vaikuttamisen trendiä vuonna 2019 – Podcast jakso 70
Vuosi 2018 jää historiaan sosiaalisten medioiden myllerryksen vuotena. Nämä myllerrykset laittoivat monen yrityksen some-markkinoinnin pelimerkit uuteen järjestykseen. Uuteen vuoteen siirtyessä on tärkeää arvioida, miten hyvin vaikutimme haluamiimme talent-yleisöihin...
Mitä vaikuttajamarkkinointi on? Indieplace kirjoittaa näin: ”Vaikuttajamarkkinointi on moderni puskaradio. Lähes aina klikatessasi itsesi sosiaalisen median kanaviin, olet tekemisissä vaikuttajien kanssa. Katsot sitten vlogia YouTubesta, pinnailet sisustusideoita... Mitkä johtamisen trendit ja teemat mietityttävät johtoa ja HR:ää eniten vuonna 2018 ja miksi? Kuinka valmiita organisaatiot ympäri maailman ovat johtamista haastaville muutoksille? Käsittelen tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa... Mitkä johtamisen trendit nousevat globaalisti listan kärkeen vuonna 2018 ja miksi? Mikä oli Deloitten Human Capital Trends 2018 -raportin keskeinen löydös? Kuinka valmiita organisaatiot ympäri maailman ovat näille ylintä johtoa ja HR:ää haastaville ydinteemalle ja... Viimeaikaiset sosiaalisten medioiden algoritmimuutokset puhuvat selkeää kieltä. Nyt tarvitaan työntekijöitä keskustelemaan sosiaaliseen mediaan (yrityksen edustamista) työssä merkityksellisistä asioista. Työntekijälähettilyys on palannut. Työntekijälähettilyys palaa... Minkälaista HR-osaamista merkittävää kasvua hakeva yritys tarvitsee? Miksi hallinnollinen HR-rooli ei riitä kasvuyritykselle? Miksi hallinnollisen HR:n ammattilainen ei todennäköisesti edes nauti ja motivoidu niistä HR-tehtävistä, joita merkittävää kasvua... Miten yritys voi tukea asiantuntijaosaamisen kehittymistä ilman, että työntekijöitä tarvitsee lähettää yhdellekään kurssille, koulutukseen tai seminaariin? Tämä koskee erityisesti sekä pieniä että syystä tai toisesta vähävaraisia yrityksiä, mutta sopii kuunneltavaksi... Mikä yhdistää hyvät työntekijäkokemukset ja asiakaskokemukset? Miten hyvien kokemusten syntymistä johdetaan? Mitä hyötyä yritykselle on siitä, että se tähtää hyviin työntekijäkokemuksiin? Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista Eminen Susanna Rantasen juontama... Emine nyyhkiä tirautti pienen puron Vilhonvuorenkadulle syyskuun 2017 alussa, kun Iida Mustonen siirtyi asiakkaallemme Rakettitieteelle jatkamaan myyntityötään. Iida ehti työskennellä Eminessä neljän vuoden ajan, joten hän on ollut merkityksellinen henkilö Eminen... Kuuntele jakso Soundcloudissa Jakson kesto: 14:41 min Mikä on työnantajalupaus? Työnantajalupaus on yrityksen talent-yleisölle ja työmarkkinoille suunnattu lupaus siitä, mitä erityistä yritys tarjoaa työntekijälle. Sen sisar on brändilupaus, joka... Mistä hyvä työntekijäkokemus syntyy? Jos vaikuttava työnantajamaine syntyy hyvistä työntekijäkokemuksista, mikä niihin työntekijäkokemuksiin sitten vaikuttaa? Mitä minun pitää arvioida, havainnoida tai korjata, jos haluan kehittää työntekijäkokemuksia?...Mitä on vaikuttajamarkkinointi ja miksi se HR:ää kiinnostaisi? – Podcast jakso 63
Deloitten johtamisen trendit TOP 6-10 vuonna 2018 (osa 2/2) – Podcast jakso 50
Deloitten johtamisen trendit TOP 5 -2018 tiivistettynä – Podcast jakso 49
Työntekijälähettilyys vol 2 – uusi aalto, uudet kujeet – Podcast jakso 44
Modernin kasvuyrityksen 4 uutta HR-roolia – Podcast jakso 35
Asiantuntijaosaamisen kehittäminen ja vaikuttavampi työnantajabrändi – Podcast jakso 25
Mikä yhdistää työntekijäkokemukset ja asiakaskokemukset? – Podcast jakso 24
4 vuotta eminaattorina – Iida ja Emine kirjoittivat toisilleen hienoja tarinoita
Mikä on työnantajalupaus ja pitääkö sellainen olla? Podcast jakso 16
Mistä hyvä työntekijäkokemus syntyy (Eminen viitekehys) – Podcast jakso 12
#134 Mitä kaikkea yritysten alumnitoiminta voi olla? | Eminen podcast
Mitä kaikkea yritysten alumnitoiminta voi olla? Mitä kannattaa pohtia ja selvittää ennen yrityksen alumnitoiminnan käynnistämistä? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa jatketaan viime jakson yritysalumni-teemaa ja haetaan inspiraatiota...
Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1
"Pitäisikö vaihtaa johonkin halvempaan käsisaippuaan?" kysyin Leolta, kun pesin käsiäni monennetta kertaa Molton Browinin saippualla kotona. "Ei todellakaan vaihdeta!" huudahti Leo. "Kaiken tämän synkkämielisyyden ja epävarmuuden keskellä meillä pestään kädet...
Työnantajakuvan terveystarkastus – uusi palvelu, jota pääsin kehittämään
Työnantajakuvan Terveystarkastus -palvelun kehittäminen on imaissut minut mukaansa viime viikkoina. Muistat ehkä, että Tulokaskokemuksia-blogisarjani ensimmäisessä osassa pohdin, riittääkö täällä uudessa työpaikassa tilaa myös minun ajatuksilleni. Ilokseni voin...
Emine on nostettu Top 10 Employer Branding Agencies in Europe 2020 -listalle
Emine on nostettu TOP 10 Employer Branding Agencies in Europe -listalle yhdysvaltalaisen HR Tech Outlookin toimesta. Saimme tunnustusta verrokkiryhmässä erityisen poikkeavasta palvelukonseptista (Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi) sekä kulttuuristamme jakaa...
Perehdytys — mitä kokenut uusi tulokas odottaa työsuhteen alkuvaiheessa?
Perehdytys täällä Eminessä jatkuu, ja nyt minulla on jo 50 työpäivää takanani uudessa työpaikassani. Tässä Tulokaskokemuksia -blogisarjani toisessa osassa kerron omien kokemusteni kautta, millaisia odotuksia kokeneella työntekijällä on uuden työn alussa ja kuinka...
Eveliinan urakehitys Eminessä: vuodessa HR-sisältömarkkinoinnin asiantuntijaksi
Miltä Eveliinan urakehitys Eminessä näyttää ensimmäistä vuosipäivää juhlittaessa? Meille tullessaan, Eveliina oli työskennellyt in house -rekrytoinnin parissa vuoden verran. Täällä Eminessä Eveliina hyppäsi HR-sisältömarkkinoinnin pariin ja on kehittynyt huimaa...
Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?
Uusi työpaikka Eminessä on ollut pitkään unelmani, ja nyt perehdytys uuteen työhön on tiiviisti käynnissä. Tänään on 24. työpäiväni täällä. Uunituoreena eminaattorina olen jo hiukan päässyt näkemään, kuinka hyvin ennakkokäsitykseni, mielikuvani ja odotukseni Eminestä...
#116 Eminen podcast Eminen brändin rakentamisessa
Tämä Eminen podcast lähti kytemään mielessäni alkuvuodesta 2017 käytyäni San Diegossa Social Media Marketing World -konferenssissa. Podcastit olivat kovasti tuolloin tapetilla Yhdysvalloissa. Sain ḱonferenssista rutkasti inspiraatiota ja käytännön vinkkejä oman...
Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen
Rekrytointitoimialan kehittäminen on ollut mielessäni tiiviisti viimeiset pari viikkoa. Olin nimittäin finaalissa ehdolla Vuoden Rekrytointitoimialan kehittäjä -palkinnon saajaksi. Palkinto jaettiin viime torstaina pidetyssä Rekrygaalassa kollegalleni Juho...
Eminen kulttuurideck
Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...
Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62
Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...
Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56
Mitä inbound rekrytointi oikeasti tarkoittaa? Miten inbound rekrytointi eroaa "tavallisesta" rekrytoinnista? Minkälaisille yrityksille inbound rekrytointi sopii parhaiten? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna avaa inbound rekrytoinnin...
Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55
Moni rekrytoija pohtii, miten tavoittaa passiivinen työnhakija. Passiivisten hakijoiden löytäminen ja saaminen työnhakijoiksi on erittäin yleinen toive rekrytoivien esimiesten keskuudessa. Mitä suuremmat ovat rekrytointitarpeemme, sitä todennäköisempää on, että...
Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?
Facebook Jobs, eli avointen työpaikkojen julkaisu Facebookissa tuli mahdollisesti Suomessa kevään 2018 aikana. Facebook Jobs on ilmainen ominaisuus, mutta vaatii yrityssivun, jota kautta työpaikkailmoitus julkaistaan. Työpaikkailmoituksen tavoittavuus lienee...
Globaali rekrytointitutkimus ja rekrytoijan arki – Podcast jakso 52
Social Talentin globaali rekrytointitutkimus on tutkinut rekrytoijien arkea Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa jo kolmatta vuotta peräkkäin. Törmäsin raporttiin (jonka voit itsekin ladata täältä) ja päätin puhtaasta uteliaisuudesta ottaa sen käsittelyyn...
Modernin kasvuyrityksen 4 uutta HR-roolia – Podcast jakso 35
Minkälaista HR-osaamista merkittävää kasvua hakeva yritys tarvitsee? Miksi hallinnollinen HR-rooli ei riitä kasvuyritykselle? Miksi hallinnollisen HR:n ammattilainen ei todennäköisesti edes nauti ja motivoidu niistä HR-tehtävistä, joita merkittävää kasvua...
8 syytä, miksi rekryprosessi kannattaa toteuttaa rekryprojektina – Podcast jakso 30
Mitä rekrytointiprojekti tarkoittaa? Mitä eroa on rekryprosessilla ja rekryprojektilla? Miksi rekrytointiprosessi kannattaa muuntaa rekrytointiprojektiksi? Tämä jakso jatkaa viime viikolla aloittamaani aihetta, nimittäin projektisuunniteltu rekrytointiprosessi. Viime...
Projektisuunniteltu rekrytointiprosessi – Podcast jakso 29
Miten rekrytointiprosessi projektisuunnitellaan ja aikataulutetaan järkevästi? Mitä rekrytointiprosessin projektisuunnittelu tarkoittaa? Miksi rekrytointiprosessi ylipäätään kannattaa projektisuunnitella? Mitä vaikutusta kalenterivuoden tapahtumilla on...
Rekryn jälkeen: mistä koostuu hyvä tulokaskokemus?
Hyvä tulokaskokemus on valtavan tärkeä, kun puhutaan uuden työntekijän sitoutumisesta yrityksen toimintatapoihin ja kulttuuriin. Tulokaskokemus on likimain suora jatkumo hakijakokemukselle ja siten hyvin vahvasti liitännäinen siihen. Käytännössä tulokaskokemus...
Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa? Podcast jakso 26
Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa? Miten sitä tehdään? Miten se parantaa rekrytoinnissa onnistumisessa? Inboundilla viitataan toimenpiteisiin, joiden tavoitteena on saada yritykselle mieluinen yleisö itse toimimaan tavalla, joka on yritykselle suotuisa....