Leo +358 40 707 6183 | experience@emine.fi
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei ole riittänyt enää vuosiin avittamaan...

Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa

Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa puhuttaa rekrytoinnin parissa säännöllisesti työskenteleviä, koska yrityksen veto- ja pitovoimalla on suora vaikutus rekrytointionnistumisiin. Jos yrityksestä on työnantajana markkinoilla liikkeellä pinttyneitä,...

Case SOK – 6 kk koulutusjakso antoi sysäyksen strategisen työnantajakuvaviestinnän tekemiselle

Case SOK – 6 kk koulutusjakso antoi sysäyksen strategisen työnantajakuvaviestinnän tekemiselle

Kuvittelepa tilanne. Elät kiireistä HR-asiantuntijan arkea. Samaan aikaan työpöydälläsi ovat niin rekrytoinnin kuin yrityksesi työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet. Aika on rajallista, joten tehtäviä on priorisoitava. Haluat varmistua, että toimenpiteet,...

Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa

Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa

Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...

5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin

5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin

Poimi tästä 5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin. Instagram on nimittäin nyt suositumpi kuin koskaan!  Instagram on erinomainen sosiaalinen media Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamiseen. Voimme hyödyntää Instagramia sekä talent-vaikuttajien esille...

HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa – Podcast #96

HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa – Podcast #96

HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa? Mitä on tapahtumassa? Sosiaalisten medioiden keskinäiset valtasuhteet ovat muuttuneet kuluneiden 12 kuukauden aikana merkittävästi. Suurin muutos on suunnassa, jota kohti voimat ovat kääntyneet. Ne yritykset, jotka...

Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92

Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92

Eihän talent estä HR-markkinointianne sosiaalisessa mediassa? Tämä on kysymys, joka meidän jokaisen HR-markkinointia tekevän tulisi kysyä itseltämme säännöllisesti. Vuoden takaisten algoritmimuutosten seurauksena sosiaalisten medioiden käyttäjien on ollut pakko alkaa...

6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75

6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75

Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2019? Mitä odotuksia yleisöllä on? Mitkä sosiaalisen median trendit korostuvat vuonna 2019? Miten nämä vaikuttavat siihen, miten modernien kasvuyritysten kannattaa rakentaa suhteitaan tavoittelemiensa talent-yleisöjen kanssa?...

Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1

Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1

"Pitäisikö vaihtaa johonkin halvempaan käsisaippuaan?" kysyin Leolta, kun pesin käsiäni monennetta kertaa Molton Browinin saippualla kotona.  "Ei todellakaan vaihdeta!" huudahti Leo. "Kaiken tämän synkkämielisyyden ja epävarmuuden keskellä meillä pestään kädet...

Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?

Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?

Uusi työpaikka Eminessä on ollut pitkään unelmani, ja nyt perehdytys uuteen työhön on tiiviisti käynnissä. Tänään on 24. työpäiväni täällä. Uunituoreena eminaattorina olen jo hiukan päässyt näkemään, kuinka hyvin ennakkokäsitykseni, mielikuvani ja odotukseni Eminestä...

#116 Eminen podcast Eminen brändin rakentamisessa

#116 Eminen podcast Eminen brändin rakentamisessa

Tämä Eminen podcast lähti kytemään mielessäni alkuvuodesta 2017 käytyäni San Diegossa Social Media Marketing World -konferenssissa. Podcastit olivat kovasti tuolloin tapetilla Yhdysvalloissa. Sain ḱonferenssista rutkasti inspiraatiota ja käytännön vinkkejä oman...

Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen

Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen

Rekrytointitoimialan kehittäminen on ollut mielessäni tiiviisti viimeiset pari viikkoa. Olin nimittäin finaalissa ehdolla Vuoden Rekrytointitoimialan kehittäjä -palkinnon saajaksi.  Palkinto jaettiin viime torstaina pidetyssä Rekrygaalassa kollegalleni Juho...

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja  ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...

Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56

Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56

Mitä inbound rekrytointi oikeasti tarkoittaa? Miten inbound rekrytointi eroaa "tavallisesta" rekrytoinnista? Minkälaisille yrityksille inbound rekrytointi sopii parhaiten? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna avaa inbound rekrytoinnin...

Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55

Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55

Moni rekrytoija pohtii, miten tavoittaa passiivinen työnhakija. Passiivisten hakijoiden löytäminen ja saaminen työnhakijoiksi on erittäin yleinen toive rekrytoivien esimiesten keskuudessa. Mitä suuremmat ovat rekrytointitarpeemme, sitä todennäköisempää on, että...

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Facebook Jobs, eli avointen työpaikkojen julkaisu Facebookissa tuli mahdollisesti Suomessa kevään 2018 aikana. Facebook Jobs on ilmainen ominaisuus, mutta vaatii yrityssivun, jota kautta työpaikkailmoitus julkaistaan. Työpaikkailmoituksen tavoittavuus lienee...

Modernin kasvuyrityksen 4 uutta HR-roolia – Podcast jakso 35

Modernin kasvuyrityksen 4 uutta HR-roolia – Podcast jakso 35

Minkälaista HR-osaamista merkittävää kasvua hakeva yritys tarvitsee? Miksi hallinnollinen HR-rooli ei riitä kasvuyritykselle?  Miksi hallinnollisen HR:n ammattilainen ei todennäköisesti edes nauti ja motivoidu niistä HR-tehtävistä, joita merkittävää kasvua...

Projektisuunniteltu rekrytointiprosessi – Podcast jakso 29

Projektisuunniteltu rekrytointiprosessi – Podcast jakso 29

Miten rekrytointiprosessi projektisuunnitellaan ja aikataulutetaan järkevästi? Mitä rekrytointiprosessin projektisuunnittelu tarkoittaa? Miksi rekrytointiprosessi ylipäätään kannattaa projektisuunnitella? Mitä vaikutusta kalenterivuoden tapahtumilla on...

Rekryn jälkeen: mistä koostuu hyvä tulokaskokemus?

Rekryn jälkeen: mistä koostuu hyvä tulokaskokemus?

Hyvä tulokaskokemus on valtavan tärkeä, kun puhutaan uuden työntekijän sitoutumisesta yrityksen toimintatapoihin ja kulttuuriin. Tulokaskokemus on likimain suora jatkumo hakijakokemukselle ja siten hyvin vahvasti liitännäinen siihen. Käytännössä tulokaskokemus...

Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa? Podcast jakso 26

Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa? Podcast jakso 26

Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa?  Miten sitä tehdään? Miten se parantaa rekrytoinnissa onnistumisessa? Inboundilla viitataan toimenpiteisiin, joiden tavoitteena on saada yritykselle mieluinen yleisö itse toimimaan tavalla, joka on yritykselle suotuisa....