Blogit

Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?

Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?

Milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi? Olen pistänyt yli 17* vuoden HR-urani aikana merkille, että rekrytoinneissa ja työnhaussa on täällä Suomessa tunnistettavissa muutama säännöllinen trendi, jotka huomioimalla rekrytointionnistumista voidaan optimoida...

Miten minusta tuli työntekijälähettiläs?

Työntekijälähettiläs – termi, johon olen useaan kertaan törmännyt tulokkaana Eminessä. Hiljattain tajusin olevani oikeastaan itsekin sellainen, vähän sattumalta. Viestin nimittäin aktiivisesti sosiaalisessa mediassa myös työpaikkaani liittyvistä asioista osana...

Deloitte: TOP 10 johtamisen trendit 2019 [infograafi]

Deloitte julkaisi hiljattain TOP 10 johtamisen trendit vuonna 2019. Kiteytimme megalomaanisen raportin annin tuttuun tapaan infograafiksi. Klikkaa kuvaa ja saat ladattua itsellesi infograafin PDF-version. Johtamisen Trendit 2019 Jo vuodesta 2013 alkaen toteutettu...

Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93

Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on...

Instagram B2B-markkinoinnin alustana – Podcast jakso 40

Toimiiko Instagram-markkinointi myös B2B-yrityksille? Miten pienten ja keskisuurten yritysten kannattaa toteuttaa Instagram-markkinointia? Mitä kaikkea Instagram oikeastaan tarjoaakaan B2B-markkinoinnin alustana? Mistä tietää, onko Instagramiin käytetystä ajasta...

HR-markkinointi Facebookissa vuonna 2018 – Podcast jakso 37

Miten Facebookin uutisvirtamuutos vaikuttaa HR-markkinointiin? Miten yritysten kannattaa käyttää Facebookia jatkossa? Minkälaisesta käytöstä kannattaa luopua? Podcastin viime jaksossa käsittelimme Facebookin historian suurinta muutosta, uutisvirtamuutosta. Se tulee...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 3

Instagram-suunnitelma – Case Eminelandin ensimmäistä toteutuskuukautta on seurattu tässä blogisarjassa. Lue aikaisemmista sarjassa ilmestyneistä blogiteksteistä, mistä Eminen Instagram-tilin testi-casessa oikein on ollut kysymys: OSA 1 – Millainen...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 2

Instagram-suunnitelma – Case Emineland on ollut käynnissä kaksi viikkoa! Testi-casen tarkoituksena oli tehdä yksityiskohtainen Instagram-julkaisusuunnitelma ja -kalenteri ja toteuttaa se Eminen omalla Instagram-tilillä. Lue tarkemmin, mitä suunnitelma piti...

Instagram-suunnitelma – Case Emineland – OSA 1

Instagram-suunnitelma voi olla osa yrityksen sosiaalisen median julkaisusuunnitelmaa tai ns. editorial-kalenteria. Suunnitelman ja kalenterin käyttö ohjaa käyttämään sosiaaliseen mediaan uppoavan työajan pelkästään hyödylliseen tekemiseen, josta syntyy oikeita...

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin

Kirjoitimme Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin. Työpaikan valinta on työelämän suurimpia päätöksiä. Niin myös uuden työkaverin ja työntekijän valinta.  Olemme otettuja, että olet pohtinut juuri meitä mahdollisena työpaikkanasi ja...

What is it like to work at Emine?

(Please note, this vacancy is no longer open: I opened a vacancy yesterday for a digitally native project coordinator for our team.) *** As the co-founder and chairwoman of the board, I wanted to dot down few lines about what it will be like working at Emine from the...

Työpaikkailmoitus, joka vakuuttaa kokeneen tekijän

Kun se oikea työpaikkailmoitus tulee kohdalle, se iskee kuin sata salamaa. Vaikuttava työpaikkailmoitus on myyntipuhe, joka vakuuttaa minut siitä, että nyt on avoinna sellainen pesti, johon todella kannattaa hakea. Konkaritason tekijälle suunnattuja, vaikuttavia...

Hidas rekrytointi ei pysy kokeneen talentin vauhdissa

Hidas rekrytointi ei ole kenenkään etu. Uuden työpaikan etsiminen tai vastaavasti työntekijän palkkaaminen on molempien osapuolten näkökulmasta kärsivällisyyttä vaativa tapahtumasarja – hidas sellainen. Rekryprosessi on haastava polku kuljettavaksi digitalisaation...

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus on nähdäkseni polku, jonka työnhakija kulkee rekrytoinnin aikana läpi. Se on verrattavissa sosiaaliseen mediaan liittyvään kuluttajan polkuun, eli buyer’s journey  -käsitteeseen. Siinä missä kyseinen käsite on teoreettinen ostoprosessi, on...