![Työnantajakuvan kehittämisen omistajuus kuuluu yrityksen HR:lle – mitä HR-johtajan pitäisi tietää aiheesta? [podcast #113]](https://emine.fi/wp-content/uploads/2022/05/Blog_header_113_Why_HR_owns_employer_branding_and_why_it_actually_makes_sense__-_Building_a_modern_magnetic_employer_brand_podcast_with_Susanna_Rantanen-1080x675.jpeg)
Työnantajakuvan kehittämisen omistajuus kuuluu yrityksen HR:lle – mitä HR-johtajan pitäisi tietää aiheesta? [podcast #113]
Mietitkö kenelle työnantajakuvan kehittämisen omistajuus yrityksessä kuuluu? Vastaus on yksinkertainen: työnantajakuvan kehittämisen omistajuus kuuluu yrityksen HR:lle. Miksi? "He tuntevat yrityksen ihmiset parhaiten, tuntevat yrityksen toimintakulttuurin ja...
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä – tee se näin [podcast #112]
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä on tehokas tapa saada osaajat tavoitettua. Se on myös yksi tehokkaimmista markkinoinnin keinoista. Silti sitä ei juurikaan hyödynnetä osaajamarkkinoinnissa, paitsi automatisoitujen “Kiitos...
Markkinointi sosiaalisessa mediassa muuttuu vuonna 2022 – mitä se tarkoittaa? [podcast #111]
Oletko huomannut, että yrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa on muuttunut haastavammaksi? Yleisön tavoittaminen yrityksen julkaisuilla ja heidän sitoutumisensa sosiaalisen median julkaisuihin on muuttunut vaikeammaksi lähes kaikilla suurilla sosiaalisen...
Miksi yrityksen markkinointi ei ole työnantajabrändin asiantuntija? [podcast #110]
Yrityksen markkinointitiimi ei ole työnantajabrändin asiantuntija. He ovat asiantuntijoita markkinoimaan tuotteita ja palveluita asiakkaille. Voi olla, että he eivät ole brändimarkkinoinnin asiantuntijoita lainkaan, jos yrityksen markkinointi...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Minkä organisaatiofunktion pöydällä työnantajabrändin omistajuus tulisi olla? Kuka päättää miten työnantajabrändin kehitykseen varattu budjetti käytetään? HR? Markkinointi? Viestintä? Talent Acquisition? Nämä kysymykset ovat hyvin yleisiä ja asiakkaamme Eminessä... Miten voittaa yleisön huomio verkossa ja sosiaalisessa mediassa informaatioaikakautena? Kuuntele Eminen podcastista 15 vinkkiä. Informaatioajan Hakijan Polku™️ visualisoi työnantajakuvan kehittäjälle, miten työnantajakuvaviestintämme ja -markkinointimme ideaalisti vaikuttaa tavoittelemamme osaajan matkaan hakijan polulla kohti yritykselle ja hänelle hyödyllistä yhteistä konversiopistettä.... Tiedätkö mitä eroa on rekrytointimarkkinoinnilla ja työnantajakuvan kehittämisellä? Entä tiedätkö miten näiden tavoitteet eroavat toisistaan? “Yleisesti ajatellaan, että näiden molempien tavoite on sama: hakemusten saaminen relevanteilta työnhakijoilta”,... Työnantajakuvan kehittäminen somessa, eli sosiaalisessa mediassa ei ole mikään uusi juttu. Mutta tavat ja keinot, joilla työnantajakuvaa kannattaa somessa kehittää sen sijaan muuttuvat tasaisin väliajoin. Se, mikä toimi ja trendasi esimerkiksi ennen koronapandemiaa ei... Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään? Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö "hyvä" ole kuitenkin subjektiivinen käsitys? Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa... Miten työntekijät saa sosiaaliseen mediaan? Miten heitä pitäisi tai kannattaisi ohjeistaa? Miten työntekijöitä voisi inspiroida julkaisemaan ja jakamaan sisältöä yrityksen nimissä? Monessa yrityksessä toivotaan työntekijöiltä parempaa aktiivisuutta yrityksen omien... Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on... Alkuperäinen julkaisu 25.3.2019 Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten erilaista on rakentaa työnantajabrändi yritykseen, jossa työhön ei saa valmiiksi tunnetun kuluttajabrändin tukea? Isot kuluttajabränditalot käyttävät kuluttajamarkkinointiin vuosittain... Alkuperäinen julkaisu 19.8.2019 Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan. Tämä on kova väite, mutta seisomme rohkeasti väitteen takana. Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus siksi, että se tarjoaa konseptina selkeän ja eheän...Työnantajabrändin omistajuus ja budjetti – HR vai markkinointi? [podcast #102]
15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomion – Podcast #82
Informaatioajan Hakijan Polku ja työnantajakuvan kehittäminen
Työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet vs. rekrymarkkinoinnin tavoitteet [podcast #101]
Työnantajakuvan kehittäminen somessa koronapandemian jälkeen
#125 Onko teillä hyvät urasivut? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
#137 Työntekijät sosiaalisessa mediassa, 5 vinkkiä | Eminen podcast
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93
Työnantajabrändi ilman kuluttajamarkkinoinnin vipua – Podcast jakso 86
Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan | Podcast jakso #102
HR-markkinointi osaamisalueena – Podcast #101
Alkuperäinen julkaisupäivä 12.8.2019 HR-markkinointi osaamisalueena on kovassa kasvussa. Se kuuluu erityisesti kasvuyrityksissä vähän pakostakin vähintään rekrytoinnista vastaavan HR:n toimenkuvaan. Markkinointi ei taida kuitenkaan olla tyypilliselle HR-uralle...
Näin rakennat laadukkaan osaajapoolin
Osaajapoolilla on monta nimeä: talent pool, talent community, osaajayhteisö ja talent-pankki. Ideana on koota yritykselle joukko ideaaleja osaajia seuraavia palkkaustarpeita varten. Mitä jos vaikkapa myyntipäällikön irtisanoutuessa pystyisit välittömästi...
#112 – Eettinen vaikuttaminen vs. manipuloiva vaikuttaminen
Kun ihminen viestii, hän pyrkii vaikuttamaan toiseen osapuoleen. Hän pyrkii vaikuttamaan viestin saajan ajatteluun ja toimintaan joko välittömästi tai pidemmällä aikajaksolla. Markkinoinnin tarkoituksena on aina yrityksen valitsemaan yleisöön vaikuttaminen. Oletko...
4 vinkkiä Google Analyticsin käyttöönottoon HR-markkinoinnissa – Urasivudatan analysoiminen OSA 2
Kaipaatko vinkkejä Google Analyticsin käyttöönottoon HR-markkinoinnissa? Mitä Google Analyticsin ominaisuuksia sinun kannattaisi HR-markkinoinnin tekijänä hyödyntää ja mitä toimenpiteitä niiden käyttöönotto vaatii? Blogisarjan ensimmäisen osan luettuasi saatoit nähdä...
3 vinkkiä Google Analytics -datan hyödyntämiseen HR-markkinoinnissa – Urasivudatan analysoiminen OSA 1
Kaipaatko vinkkejä Google Analytics -datan hyödyntämiseen HR-markkinoinnissa? Google Analytics on erinomainen ja meille kaikille HR-markkinoinnin tekijöille helposti käyttöön otettava työkalu markkinointidatan analysointiin ja HR-markkinoinnin vaikuttavuuden...
Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa
Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...
Millaiset ovat hyvät urasivut? 3 asiaa, jotka löytyvät houkuttelevilta urasivuilta
Urasivut ovat asiakaskohderyhmälle suunnattujen verkkosivujenne tapaan yrityksenne ikioma media, jonka kohderyhmänä ovat tavoittelemanne ideaalit talentit. Hyviltä urasivuilta löytävät kiinnostavaa sisältöä niin aktiiviset kuin passiivisetkin työnhakijat. Urasivujen...
Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62
Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...
Blogi HR-sisältömarkkinoinnin työkalupakissa – Podcast jakso 59
Löytyykö yrityksenne verkkosivuilta blogi? Tai kenties sellaisesta on ollut puhetta, mutta ette ole varmoja riittääkö aikanne ja löytyykö organisaatiosta riittävää osaamista blogisisällön tuottamiseen. Olen itse blogannut aktiivisesti vuodesta 2006 ja yrittäjänä...
Rekryvideot ja muut videot HR-markkinoinnin työkalupakissa – Podcast jakso 58
Rekryvideot ovat kovasti yleistymässä yritysten HR-markkinoinnin paletissa. Rekryvideoiden lisäksi olemme nähneet myös ns. tunnelmavideoita. Ehkä kaikkein positiivisimmin yllättänyt, myös viraaliksi yltänyt tunnelmavideo oli Tikkurilan 150-vuotisjuhlan kunniaksi...
Miten saavuttaa selkeä työnantajakuva ja välttää sekava työnantajamielikuva? [podcast #103]
Tiedätkö mitä selkeä työnantajakuva tarkoittaa yrityksellesi? Miksi tiettyä työnantajakuvaa kannattaisi tavoitella? Työnantajakuvan kehittäminen on noussut nykyään suureen suosioon. Ehkä sinäkin olet innostunut siitä ja aloittanut organisaatiosi työnantajakuvan...
Työnantajabrändin omistajuus ja budjetti – HR vai markkinointi? [podcast #102]
Minkä organisaatiofunktion pöydällä työnantajabrändin omistajuus tulisi olla? Kuka päättää miten työnantajabrändin kehitykseen varattu budjetti käytetään? HR? Markkinointi? Viestintä? Talent Acquisition? Nämä kysymykset ovat hyvin yleisiä ja asiakkaamme Eminessä...
15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomion – Podcast #82
Miten voittaa yleisön huomio verkossa ja sosiaalisessa mediassa informaatioaikakautena? Kuuntele Eminen podcastista 15 vinkkiä.
Työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet vs. rekrymarkkinoinnin tavoitteet [podcast #101]
Tiedätkö mitä eroa on rekrytointimarkkinoinnilla ja työnantajakuvan kehittämisellä? Entä tiedätkö miten näiden tavoitteet eroavat toisistaan? “Yleisesti ajatellaan, että näiden molempien tavoite on sama: hakemusten saaminen relevanteilta työnhakijoilta”,...
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)
Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat nykyään julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei riitä enää avittamaan...
#125 Onko teillä hyvät urasivut? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään? Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö "hyvä" ole kuitenkin subjektiivinen käsitys? Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa...
#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast
Rekrymainonta ja oppilaitosyhteistyö lienevät ne tutuimmat ja käytetyimmät osaajamarkkinointimixin keinot. Mainonnalla tarkoitetaan sitä, kun yritys maksaa siitä, että sen myyntiviestiä näytetään yrityksen itse maksutta tavoittamaa yleisöä laajemmin. Rekrytoinnissa...
#137 Työntekijät sosiaalisessa mediassa, 5 vinkkiä | Eminen podcast
Miten työntekijät saa sosiaaliseen mediaan? Miten heitä pitäisi tai kannattaisi ohjeistaa? Miten työntekijöitä voisi inspiroida julkaisemaan ja jakamaan sisältöä yrityksen nimissä? Monessa yrityksessä toivotaan työntekijöiltä parempaa aktiivisuutta yrityksen omien...
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on...
Työnantajabrändi ilman kuluttajamarkkinoinnin vipua – Podcast jakso 86
Alkuperäinen julkaisu 25.3.2019 Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten erilaista on rakentaa työnantajabrändi yritykseen, jossa työhön ei saa valmiiksi tunnetun kuluttajabrändin tukea? Isot kuluttajabränditalot käyttävät kuluttajamarkkinointiin vuosittain...
#131 Facebook-mainonta ja HR-markkinointi | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu 9.3.2020 Kuuluuko Facebook-mainonta HR-markkinoinnin strategiaan tai mediavalintoihin? Facebookin mainostyökalu (ads manager) on kenties kaikkien aikojen paras mainostyökalu yritysten markkinoinnin työkalupaletissa. Facebook-mainonnan ekosysteemi...
#129 HR ja sosiaalinen media: 10 parasta käytäntöä – Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu: 24.2.2020 HR ja sosiaalinen media kuuluvat keskeisesti yhteen tänä päivänä. Jokainen meistä osaa tietysti jo jakaa työpaikkailmoituksia ja muuta sisältöä sekä henkilökohtaisissa että yrityksen sosiaalisen median profiileissa. Olemme myös...
Instagram-analytiikka – Mistä data löytyy ja mitä se meille kertoo?
Mitä Instagram-dataa kannattaa seurata ja mistä analytiikka löytyy? Jos Instagram-profiilisi on muutettu yritystiliksi, olet saanut käyttöösi muiden yritysprofiilin tuomien etujen lisäksi myös Instagram-analytiikan. Siinä missä muussakin suunnitelmallisessa ja...
3 ilmaista sovellusta Instagram-sisällöntuotantoon
Nappaa tästä blogiartikkelista kolme sovellusvinkkiä helppoon Instagram-sisällöntuotantoon ja Instagram-markkinointiin! Instagram on erinomainen sosiaalinen media Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamiseen. Voimme hyödyntää Instagramia sekä talent-vaikuttajien esille...
#139 Sosiaalisen median käyttäminen B2B-yrityksen asialla | Eminen podcast
Puhutaanko sellaisesta arkipäiväistyneestä aiheesta kuin sosiaalisen median käyttäminen? Jostain syystä olen saanut viime aikoina Linkedinissä hurjan määrän InMaileja, joissa minulle myydään erilaisia ohjelmistokehittämisen palveluita. Aloin jo pohtimaan, mitä...
#118 Sosiaalisen median trendit HR-markkinoinnissa vuonna 2020
Tulevan vuoden sosiaalisen median trendit ovat taas ajankohtainen puheenaihe. Vaikuttavan työnantajabrändin rakentajat hyödyntävät sosiaalista mediaa monipuolisesti työssään. Voidaksemme hyödyntää sosiaalista mediaa meille optimaalisesti, on meidän tietysti pysyttävä...
#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa
Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa on yhä tärkeämpää osaajapulasta kärsiville kasvuyrityksille. Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia radikaalisti. Jokainen meistä voi olla oma mediansa ja rakentaa omaa yleisöä sosiaalisessa mediassa. Tämä on...
Someringit Instagramissa – Podcast jakso #103
Oletko huomannut someringit Instagramissa? Mikä ylipäätään on somerinki? Miten somerinki toimii? Mitä hyötyä someringistä voisi olla HR-markkinoinnissa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan someringeistä, (englanniksi social media pods),...
Miten Instagram-algoritmi toimii? (Instagram algoritmi 2019)
Miten Instagram algoritmi toimii ja miten voit hyödyntää Instagram algoritmiä kasvattamalla yritysprofiilin vaikuttavuutta. Lue Susannan 3 vinkkiä Instagram algoritmin hackaamiseen.
Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa
Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...
Mitä jos työntekijä ei sovikaan yrityskulttuuriin? Miten voit rekrytoijana varmistua siitä, että ehdokas kykenee toimimaan tuottavasti ja työn ilolla juuri teidän yrityskulttuurissanne? Mistä sinä voit työnhakijana tietää, sovitko varmasti yrityskulttuuriin? Tai... Mitä Deloitte Human Capital Trends 2019 -tutkimusraportti kertoo meille maailman menosta ja henkilöstön johtamisen pääasiallisista huomion kohteista vuonna 2019? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään Deloitte Human Capital Trends 2019... Deloitte julkaisi hiljattain TOP 10 johtamisen trendit vuonna 2019. Kiteytimme megalomaanisen raportin annin tuttuun tapaan infograafiksi. Klikkaa kuvaa ja saat ladattua itsellesi infograafin PDF-version. Johtamisen Trendit 2019 Jo vuodesta 2013 alkaen toteutettu... Mitä strateginen yrityskulttuuri tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä on organisaatiolle? Pureuduin aiemmin strategisen yrityskulttuurin ja "kivakulttuuriin" eroihin. Ellet lukenut tuota juttua vielä, suosittelen tutustumaan kivakulttuurin ja strategisen... Perehdyttäminen nopeasti tuottavaan työhön on meille Eminessä todella tärkeää. Meillä rekrytoidaan muutenkin huolella, ja suhteellisen harvakseltaan. Uuden työntekijän tuottavaksi saattaminen vie meillä pitkään: keskimäärin 9-12 kk. Tämä johtuu eniten... Mitä jos yrityksenne uuden työntekijän perehdyttäminen olisi prosessi, joka synnyttäisi positiivia puheenaiheita ja sen aikana muodostuvat tulokaskokemukset leviäisivät spontaanisti tulokkaiden vertaisverkostoihin? Mitä jos tämän seurauksena tietoisuus yrityksestänne,... Tiesitkö, että liiketoiminnan transformaatio tarvitsee tietynlaisen yrityskulttuurin, joka optimoi transformaatiossa onnistumista? Mikä tahansa yrityskulttuuri ei sitä tee. Moni yrityskulttuuri jopa estää transformaation onnistumista. Tai tekee siitä ainakin todella... Yrityskulttuurin muuttaminen on hyvinkin erilainen tapahtumasarja, mitä olemassa olevan yrityskulttuurin kehittäminen ja syventäminen. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa jatketaan viime jakson teemaa: Miten yrityskulttuuria muutetaan. Muutoksen... Yrityskulttuurin muuttaminen tulee eteen usein nopeasti kasvavissa ja skaalautuvissa kasvuyrityksissä. Se on muuten ihan eri asia kuin olemassa olevan yrityskulttuurin kehittäminen. Muutostarpeen tulisi syntyä strategisista syistä. Yrityskulttuurin muuttaminen... Bisnestrategia ja yrityskulttuuri ovat kuin yin ja yang. Kumpikin voi kokea pärjäävänsä ilman toista ihan muikeasti, mutta ne, jotka ovat saaneet kokea strategian ja kulttuurin yhteisen sinfonian eivät enää muuta hyväksykään. Yrityskulttuurin kehittäminen...Mitä jos työntekijä ei sovikaan yrityskulttuuriin?
Deloitte Human Capital Trends 2019 – Podcast #94
Deloitte: TOP 10 johtamisen trendit 2019 [infograafi]
Mitä strateginen yrityskulttuuri tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä on organisaatiolle?
Perehdyttäminen ja tuottavaan työhön ohjaaminen Eminessä
Tavoitteellinen perehdyttäminen Eminessä
Liiketoiminnan transformaatio ja yrityskulttuuri – Podcast jakso 68
Yrityskulttuurin muuttaminen, osa 2 – Podcast jakso 67
Yrityskulttuurin muuttaminen, osa 1 – Podcast jakso 66
Bisnesstrategia ja yrityskulttuuri – Podcast jakso 65
Yhteenveto tuloksista – Duunitorin Kansallinen Rekrytointitutkimus 2021
Duunitorin vuosittain toteuttama Kansallinen Rekrytointitutkimus 2021 on julkaistu. Kyselytutkimuksessa kysyttiin sekä rekrytointiin että työnantajabrändin kehittämiseen liittyviä kokemuksia, näkemyksiä ja tekemistä. Poikkeuksellinen aika on nostanut raporttiin myös...
4 vuotta töissä Eminessä – Mikä saa valitsemaan Eminen työpaikaksi yhä uudelleen?
Päivälleen 4 vuotta sitten, 1.3.2017 oli ensimmäinen työpäiväni Eminessä! Edeltävän vuoden lopulla, opintojeni loppusuoralla olin keskittynyt tiiviisti ensimmäisen oman alan työpaikkani hakemiseen. Olin ollut osallisena useammassa rekrytointiprosessissa, mutta...
#109 – Perehdytys osana työnantajabrändistrategiaa – Case Emine, osa 1
Oletko koskaan ajatellut, että uuden työntekijän perehdytys on erinomainen kokonaisuus työnantajabrändin kivijalaksi? Erityisen vaikuttavaa poikkeuksellisen hyvä perehdytys on kasvuyrityksille, jotka rekrytoivat paljon, ja joissa perehdytyskokemuksia syntyy kaiken...
Siitä syntyi Talent Marketing School | Yrittäjän koronapäiväkirja #3
Lähes 9 kuukautta sitten pystyin kakistamaan ulos tässä blogikirjoituksessa tuntemukseni siitä, kun korona iski tähän yritykseen. Vain muutama päivä tuon tekstin julkaisun jälkeen saimme Business Finlandilta hakemamme koronatuen, aiheena tietysti uuden liiketoiminnan...
Uutisia! Lanseeramme Talent Marketing School:in verkossa vuoden 2021 alkupuolella
Osaajamarkkinoinnin ja -viestinnän osaamisen kehittämiseen keskittyvä Talent Marketing School lanseerataan vuoden 2021 alkupuolella. Vuosijäsenyyksiin perustuva oppimispaikka on tarkoitettu osaajamarkkinoinnin ammattilaisiksi tähtääville. Opetus toteutetaan...
Case Mourad Daifi & Advian – Säännöllinen sparraus kehitystyön tukena
Eminen palvelu: Säännöllinen sparraus Sparraaja: Eminen Susanna Rantanen Sparrattava: Mourad Daifi, Principal Consultant & Partner, Advian Oy Säännölliset sparraukset asiakkaan kanssa Kuukausittaisten sparrausten tarve syntyi asiakkaan aloittaessa uudessa...
Kolme asiaa, joiden kanssa kamppailin työnantajakuvan kehittämisessä
Lopettelin työpisteelläni inhouse-rekrytoijan töitäni eräänä huhtikuisena iltapäivänä, kun työpuhelimeni pärähteli soimaan muutaman minuutin välein. Moni yrityksemme esimies oli koittanut tavoittaa minut rekrytointitarpeiden vuoksi. Juuri, kun ennätin vastata “Haloo”,...
Case HSY – Vaikuttava Työnantajabrändi antoi konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen
Miten HSY lähti edistämään työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuutta? Mitä erityistä arvoa Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi toi HSY:n työnantajakuvan kehittämiseen? “Meillä HSY:llä käynnistyi työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuus, jota ryhdyin vetämään. Olimme...
Uusi syksy nelihenkisenä tiiminä – Eveliina vaihtaa työpaikkaa
Me täällä Eminessä odotamme alkavaa syksyä yhtä aikaa sekä innoissamme että haikeina. Haikeuden tunnelmat johtuvat siitä, että juuri näinä päivinä meidän taitava ja rakas Eveliina on aloittamassa uudessa työssään ekaluokkalaisten opettajana. Eveliinan jäätyä pois...
Miten työnantajakuvan kehittäminen eroaa inhouse-roolissa ja konsulttina?
Miten työnantajakuvan kehittäminen eroaa inhouse-roolissa ja konsulttina? Aloitin täällä Eminessä HR-markkinointikonsulttina marraskuussa, ja tämä on Tulokaskokemuksia -blogisarjani neljäs osa. Nyt puolen vuoden kohdalla olen jo saanut perspektiiviä näiden kahden...
#119 Rekrytointi ja hakijakokemus | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Rekrytointi ja hakijakokemus kuuluvat varmuudella jokaisen modernin kasvuyrityksen tärkeiden asioiden listalle. Kasvuyritys tarvitsee osaajia voidakseen toteuttaa kasvusuunnitelmiaan. Osa enemmän, osa vähemmän, mutta vielä toistaiseksi meillä ihmisillä on sentään...
6 vinkkiä, miten rekrytoija voi hyödyntää sosiaalista mediaa – Podcast #90
Alkuperäinen julkaisupäivä 22.4.2019 Rekrytoija ja sosiaalinen media ovat nykyään varsin yleinen työpari. Vai mitä mieltä olet? Rekrytoija, rekrytointipäällikkö, rekrytointikoordinaattori, talent acquisition manager, rekrytointikonsultti tai mikä tittelisi onkaan, jos...
Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?
Uusi työpaikka Eminessä on ollut pitkään unelmani, ja nyt perehdytys uuteen työhön on tiiviisti käynnissä. Tänään on 24. työpäiväni täällä. Uunituoreena eminaattorina olen jo hiukan päässyt näkemään, kuinka hyvin ennakkokäsitykseni, mielikuvani ja odotukseni Eminestä...
Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen
Rekrytointitoimialan kehittäminen on ollut mielessäni tiiviisti viimeiset pari viikkoa. Olin nimittäin finaalissa ehdolla Vuoden Rekrytointitoimialan kehittäjä -palkinnon saajaksi. Palkinto jaettiin viime torstaina pidetyssä Rekrygaalassa kollegalleni Juho...
Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?
Milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi? Olen pistänyt yli 17* vuoden HR-urani aikana merkille, että rekrytoinneissa ja työnhaussa on täällä Suomessa tunnistettavissa muutama säännöllinen trendi, jotka huomioimalla rekrytointionnistumista voidaan optimoida...
Miksi rekrytointi ei pure?
Miksi rekrytointi ei pure? Tätä kysyy moni asiakkaamme. Kasvuyritys, joka skaalaa liiketoimintaansa ja tarvitsee jopa jatkuvalla syötöllä uusia osaajia turhautuu, kun rekrytointi ei tuota systemaattisesti haluttua lopputulosta. Missä ne osaajat oikein ovat? Miten...
Avoin hakemus on inbound liidi
Miten teidän organisaatiossanne suhtaudutaan avoimiin hakijoihin? Innosta piukeina vaiko häiriötekijöinä? Tiedätkö aktiivisen avoimen hakijan ja passiivisen avoimen hakijan eron, ja miksi passiivinen avoin hakija on timanttia? Lue, mitä Susanna kertoo!
Millaista rekrytointimarkkinointia kannattaa tehdä ja miksi?
Jos etsii Googlesta hakusanalla ”rekrytointimarkkinointi”, löytää vinkkejä liittyen ainakin hakijalähtöiseen rekrytointimarkkinointiin, työnantajamielikuvan rakentamiseen, inbound-rekrytointimarkkinointiin sekä strategiseen rekrytointimarkkinointiin. Millaista...
HR, näin hyödyt rekrytointimarkkinoinnista parhaiten – Leo Eminestä antaa 5 vinkkiä
Miten saada rekrytointimarkkinoinnista maksimaalinen hyöty irti? Kertarykäyksellä tehty rekrymarkkinointikampanja saattaa herkästi jättää todelliselta arvoltaan kylmäksi. Eminen Leo Rantanen antaa kokemustensa rintaäänellä 5 vinkkiä, joiden avulla teet vaikuttavampaa...
Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62
Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...