Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi

Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1

"Pitäisikö vaihtaa johonkin halvempaan käsisaippuaan?" kysyin Leolta, kun pesin käsiäni monennetta kertaa Molton Browinin saippualla kotona.  "Ei todellakaan vaihdeta!" huudahti Leo. "Kaiken tämän synkkämielisyyden ja epävarmuuden keskellä meillä pestään kädet...

5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin

5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin

Poimi tästä 5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin. Instagram on nimittäin nyt suositumpi kuin koskaan!  Instagram on erinomainen sosiaalinen media Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamiseen. Voimme hyödyntää Instagramia sekä talent-vaikuttajien esille...

HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa – Podcast #96

HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa – Podcast #96

HR-markkinointi somessa valtavassa muutospaineessa? Mitä on tapahtumassa? Sosiaalisten medioiden keskinäiset valtasuhteet ovat muuttuneet kuluneiden 12 kuukauden aikana merkittävästi. Suurin muutos on suunnassa, jota kohti voimat ovat kääntyneet. Ne yritykset, jotka...

Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92

Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92

Eihän talent estä HR-markkinointianne sosiaalisessa mediassa? Tämä on kysymys, joka meidän jokaisen HR-markkinointia tekevän tulisi kysyä itseltämme säännöllisesti. Vuoden takaisten algoritmimuutosten seurauksena sosiaalisten medioiden käyttäjien on ollut pakko alkaa...

6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75

6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75

Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2019? Mitä odotuksia yleisöllä on? Mitkä sosiaalisen median trendit korostuvat vuonna 2019? Miten nämä vaikuttavat siihen, miten modernien kasvuyritysten kannattaa rakentaa suhteitaan tavoittelemiensa talent-yleisöjen kanssa?...

Pitkät videot eivät toimi enää Facebookissa

Pitkät videot eivät toimi enää Facebookissa

Social Media Examiner teki juuri merkittävän havainnon: pitkät videot eivät toimi Facebookissa. Kun sanon: "ei toimi", tarkoitan, että pitkillä videoilla ei aikaansaada aiottua vaikutusta Facebookissa. Itse asiassa, pitkät videot eivät pelkästään jää katsomatta, mutta...

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...

Mitä jos työntekijä ei sovikaan yrityskulttuuriin?

Mitä jos työntekijä ei sovikaan yrityskulttuuriin?

Mitä jos työntekijä ei sovikaan yrityskulttuuriin? Miten voit rekrytoijana varmistua siitä, että ehdokas kykenee toimimaan tuottavasti ja työn ilolla juuri teidän yrityskulttuurissanne? Mistä sinä voit työnhakijana tietää, sovitko varmasti yrityskulttuuriin? Tai...

Miten minusta tuli työntekijälähettiläs?

Miten minusta tuli työntekijälähettiläs?

Työntekijälähettiläs – termi, johon olen useaan kertaan törmännyt tulokkaana Eminessä. Hiljattain tajusin olevani oikeastaan itsekin sellainen, vähän sattumalta. Viestin nimittäin aktiivisesti sosiaalisessa mediassa myös työpaikkaani liittyvistä asioista osana...

Puoliso työkaverina – Minkälaista on tehdä töitä yhdessä?

Puoliso työkaverina – Minkälaista on tehdä töitä yhdessä?

Minulla on puoliso työkaverina. Lähipiirissämme on muitakin yrittäjiä, jotka työskentelevät puolisoidensa kanssa. Perheyrittäminen ei ole tosiasiassa kovinkaan harvinaista. Meiltä kysytään aina silloin tällöin, miltä tuntuu työskennellä oman kumppanin kanssa? ...

Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi?

Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi?

Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi on kysymys, jota moni kasvuyrittäjä ja kasvuyrityksen palkkaava esimies pohtii. Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun uuden työntekijän rekrytointiin kohdistuneet odotukset eivät tule lunastetuiksi riittävän...

Miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan?

Miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan?

Tässä Tulokaskokemuksia -juttusarjani kolmannessa osassa pohdin, miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan. Ennen Emineen tuloani työskentelin noin vuoden Inhouse-HR -roolissa. Emineen hakiessani minua tietysti mietitytti tulenko olemaan uskottava...

Perehdyttäminen ja tuottavaan työhön ohjaaminen Eminessä

Perehdyttäminen ja tuottavaan työhön ohjaaminen Eminessä

Perehdyttäminen nopeasti tuottavaan työhön on meille Eminessä todella tärkeää. Meillä rekrytoidaan muutenkin huolella, ja suhteellisen harvakseltaan. Uuden työntekijän tuottavaksi saattaminen vie meillä pitkään: keskimäärin 9-12 kk. Tämä johtuu eniten...

Uuden työn aloittaminen ja ensivaikutelma

Uuden työn aloittaminen ja ensivaikutelma

Olen nyt reilut kaksi viikkoa miettinyt mitä kaikkea uuden työn aloittaminen pitää sisällään. Aloitin täällä Eminessä tammikuun alussa HR Marketing Specialistina. Huomaan pohdiskelleeni viime viikkoina syntynyttä ensivaikutelmaa ja omia odotuksiani uuden työn...

Avoin hakemus on inbound liidi

Avoin hakemus on inbound liidi

Miten teidän organisaatiossanne suhtaudutaan avoimiin hakijoihin? Innosta piukeina vaiko häiriötekijöinä? Tiedätkö aktiivisen avoimen hakijan ja passiivisen avoimen hakijan eron, ja miksi passiivinen avoin hakija on timanttia? Lue, mitä Susanna kertoo!

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja  ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...

Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56

Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56

Mitä inbound rekrytointi oikeasti tarkoittaa? Miten inbound rekrytointi eroaa "tavallisesta" rekrytoinnista? Minkälaisille yrityksille inbound rekrytointi sopii parhaiten? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna avaa inbound rekrytoinnin...

Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55

Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55

Moni rekrytoija pohtii, miten tavoittaa passiivinen työnhakija. Passiivisten hakijoiden löytäminen ja saaminen työnhakijoiksi on erittäin yleinen toive rekrytoivien esimiesten keskuudessa. Mitä suuremmat ovat rekrytointitarpeemme, sitä todennäköisempää on, että...

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Facebook Jobs, eli avointen työpaikkojen julkaisu Facebookissa tuli mahdollisesti Suomessa kevään 2018 aikana. Facebook Jobs on ilmainen ominaisuus, mutta vaatii yrityssivun, jota kautta työpaikkailmoitus julkaistaan. Työpaikkailmoituksen tavoittavuus lienee...

Modernin kasvuyrityksen 4 uutta HR-roolia – Podcast jakso 35

Modernin kasvuyrityksen 4 uutta HR-roolia – Podcast jakso 35

Minkälaista HR-osaamista merkittävää kasvua hakeva yritys tarvitsee? Miksi hallinnollinen HR-rooli ei riitä kasvuyritykselle?  Miksi hallinnollisen HR:n ammattilainen ei todennäköisesti edes nauti ja motivoidu niistä HR-tehtävistä, joita merkittävää kasvua...