Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi

Rekrytoija – osaatko tunnistaa kohdeyleisösi työ–elämäpulmat?

Kun alamme aktiivisesti etsiä uutta työpaikkaa, meillä kullakin on oma työ–elämäpulmamme ratkaistavana. Itse olen urani aikana kiikaroinut avoimia työpaikkailmoituksia esimerkiksi silloin, kun koin tulleeni väärin kohdelluksi työpaikalla ja hetkenä, jolloin…

3 ilmaista sovellusta Instagram-sisällöntuotantoon

3 ilmaista sovellusta Instagram-sisällöntuotantoon

Nappaa tästä blogiartikkelista kolme sovellusvinkkiä helppoon Instagram-sisällöntuotantoon ja Instagram-markkinointiin! Instagram on erinomainen sosiaalinen media Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamiseen. Voimme hyödyntää Instagramia sekä talent-vaikuttajien esille...

#118 Sosiaalisen median trendit HR-markkinoinnissa vuonna 2020

#118 Sosiaalisen median trendit HR-markkinoinnissa vuonna 2020

Tulevan vuoden sosiaalisen median trendit ovat taas ajankohtainen puheenaihe. Vaikuttavan työnantajabrändin rakentajat hyödyntävät sosiaalista mediaa monipuolisesti työssään. Voidaksemme hyödyntää sosiaalista mediaa meille optimaalisesti, on meidän tietysti pysyttävä...

#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa on yhä tärkeämpää osaajapulasta kärsiville kasvuyrityksille. Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia radikaalisti. Jokainen meistä voi olla oma mediansa ja rakentaa omaa yleisöä sosiaalisessa mediassa. Tämä on...

Someringit Instagramissa – Podcast jakso #103

Someringit Instagramissa – Podcast jakso #103

Oletko huomannut someringit Instagramissa? Mikä ylipäätään on somerinki? Miten somerinki toimii? Mitä hyötyä someringistä voisi olla HR-markkinoinnissa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan someringeistä, (englanniksi social media pods),...

Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa

Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa

Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...

5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin

5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin

Poimi tästä 5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin. Instagram on nimittäin nyt suositumpi kuin koskaan!  Instagram on erinomainen sosiaalinen media Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamiseen. Voimme hyödyntää Instagramia sekä talent-vaikuttajien esille...

Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1

Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1

"Pitäisikö vaihtaa johonkin halvempaan käsisaippuaan?" kysyin Leolta, kun pesin käsiäni monennetta kertaa Molton Browinin saippualla kotona.  "Ei todellakaan vaihdeta!" huudahti Leo. "Kaiken tämän synkkämielisyyden ja epävarmuuden keskellä meillä pestään kädet...

Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?

Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?

Uusi työpaikka Eminessä on ollut pitkään unelmani, ja nyt perehdytys uuteen työhön on tiiviisti käynnissä. Tänään on 24. työpäiväni täällä. Uunituoreena eminaattorina olen jo hiukan päässyt näkemään, kuinka hyvin ennakkokäsitykseni, mielikuvani ja odotukseni Eminestä...

#116 Eminen podcast Eminen brändin rakentamisessa

#116 Eminen podcast Eminen brändin rakentamisessa

Tämä Eminen podcast lähti kytemään mielessäni alkuvuodesta 2017 käytyäni San Diegossa Social Media Marketing World -konferenssissa. Podcastit olivat kovasti tuolloin tapetilla Yhdysvalloissa. Sain ḱonferenssista rutkasti inspiraatiota ja käytännön vinkkejä oman...

Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen

Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen

Rekrytointitoimialan kehittäminen on ollut mielessäni tiiviisti viimeiset pari viikkoa. Olin nimittäin finaalissa ehdolla Vuoden Rekrytointitoimialan kehittäjä -palkinnon saajaksi.  Palkinto jaettiin viime torstaina pidetyssä Rekrygaalassa kollegalleni Juho...

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...

Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?

Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?

Milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi? Olen pistänyt yli 17* vuoden HR-urani aikana merkille, että rekrytoinneissa ja työnhaussa on täällä Suomessa tunnistettavissa muutama säännöllinen trendi, jotka huomioimalla rekrytointionnistumista voidaan optimoida...

Miksi rekrytointi ei pure?

Miksi rekrytointi ei pure?

Miksi rekrytointi ei pure? Tätä kysyy moni asiakkaamme. Kasvuyritys, joka skaalaa liiketoimintaansa ja tarvitsee jopa jatkuvalla syötöllä uusia osaajia turhautuu, kun rekrytointi ei tuota systemaattisesti haluttua lopputulosta. Missä ne osaajat oikein ovat? Miten...

Miltä rekrytoinnin onnistuminen näyttää? Podcast jakso #85

Miltä rekrytoinnin onnistuminen näyttää? Podcast jakso #85

Miltä rekrytoinnin onnistuminen näyttää? Onko rekrytointi onnistunut, jos saamme paljon hakemuksia? Ei tietenkään, mutta se saattaa parantaa rekrytointionnistumisen mahdollisuutta. Onko rekrytointi onnistunut, jos teemme työsopimuksen jonkun kanssa? Ei välttämättä....

Avoin hakemus on inbound liidi

Avoin hakemus on inbound liidi

Miten teidän organisaatiossanne suhtaudutaan avoimiin hakijoihin? Innosta piukeina vaiko häiriötekijöinä? Tiedätkö aktiivisen avoimen hakijan ja passiivisen avoimen hakijan eron, ja miksi passiivinen avoin hakija on timanttia? Lue, mitä Susanna kertoo!

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja  ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...

Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56

Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56

Mitä inbound rekrytointi oikeasti tarkoittaa? Miten inbound rekrytointi eroaa "tavallisesta" rekrytoinnista? Minkälaisille yrityksille inbound rekrytointi sopii parhaiten? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna avaa inbound rekrytoinnin...

Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55

Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55

Moni rekrytoija pohtii, miten tavoittaa passiivinen työnhakija. Passiivisten hakijoiden löytäminen ja saaminen työnhakijoiksi on erittäin yleinen toive rekrytoivien esimiesten keskuudessa. Mitä suuremmat ovat rekrytointitarpeemme, sitä todennäköisempää on, että...

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Facebook Jobs, eli avointen työpaikkojen julkaisu Facebookissa tuli mahdollisesti Suomessa kevään 2018 aikana. Facebook Jobs on ilmainen ominaisuus, mutta vaatii yrityssivun, jota kautta työpaikkailmoitus julkaistaan. Työpaikkailmoituksen tavoittavuus lienee...