Oletko koskaan ajatellut, että uuden työntekijän perehdytys on erinomainen kokonaisuus työnantajabrändin kivijalaksi? Erityisen vaikuttavaa poikkeuksellisen hyvä perehdytys on kasvuyrityksille, jotka rekrytoivat paljon, ja joissa perehdytyskokemuksia syntyy kaiken...
#108 – Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää, osa 2
Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää kuin mihin organisaatioissa on kenties totuttu. Intrassa jälkikäteen julkaistut tiedotteet muutoksen välietapeista eivät kerta kaikkiaan riitä. Kvartaaleittain pidettävät johdon katsaukset eivät myöskään...
Kun liiketoiminnan transformaatio muuttaa työnantajakuvaa, osa 1 – Podcast jakso #107
Digitaalinen transformaatio koskettaa meitä kaikkia. Miksi liiketoiminnan transformaatio muuttaa myös työnantajakuvaa (43:14)?
Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä, osa 2 – Podcast #106
Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä ei muuten tarkoita videoiden tekemistä vaan tarinankerronnan muotoon toteutettavia HR-markkinoinnin viestejä, jotka voivat olla kirjoitettuja tekstejä, videomuodossa esitettyjä tarinoita tai jopa valokuvasarjana esitetty...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
“Great leaders are able to inspire people to act. Those who are able to inspire, give people a sense of purpose or belonging that has little to do with any external incentive or benefit. Those who truly lead are able to create a following of people who act, not... Facebook-sivujen ylläpitäjiä ahdistaa. Kun näkyvyys sukeltaa, onko tarjolla regulaattoria tai edes snorkkelia? Voiko tälle tehdä mitään, ja miksi meitä kiusataan? No, pari juttua tulee äkkiseltään mieleen. Miksi sivujen ilmainen näkyvyys vain vähenee? Facebook on... Myönnettävä se on. Tunnen vetoa Twitteriin. 140 merkkiin mahtuu juuri sopivasti asiaa, ja mikä parhainta, 140 tarkoittaa myös sitä, että yhteen feed-näkymään mahtuu monenlaista asiaa kerrallaan vilkaistavaksi. Twitter on kuin excel. Mitä enemmän sitä käytät, sitä... Urasivu-teemaan tutustuttaessa huomaa, miten sosiaalinen media syöksi www:n vallastaan muutamaksi vuodeksi. Aihepiiristä on viimeksi globaalisti bloggailtu enemmän muutama vuosi sitten. Sen jälkeen olemme kelluneen somen pehmeillä laineilla. Mutta. Verkkosivut... Harva kasvuyritys kasvaa ilman rekrytointeja. Siksi urasivut ovat yritykselle edelleen todella tärkeä sivusto. Mitä enemmän yritys on mediassa, sitä enemmän sen sivuja googlataan. Usealle voimakkaassa kasvussa olevalle asiakasyrityksellemme heidän urasivunsa... Yritysten verkkosivut viestivät aika suoraan kuinka tärkeää rekrytointi ja vetovoimaisuus työnantajana yritykselle oikeasti on. Verkkosivut tehdään lähes poikkeuksetta myynnin tueksi, kohderyhmänä ostavat asiakkaat. Työnhakijakohderyhmän tunnistaminen ja... Tämä Talouselämän tebatti nostatti käsikarvat pystyyn. Olemme Eminessä auttaneet kymmeniä ja kymmeniä asiakkaitamme löytämään ja houkuttelemaan osaajia somessa (myös niitä perinteisempien alojen kokeneita konkareita). Olemme itse palkanneet työntekijöitä toteuttamalla... “Etsimme Eminen rekrytointimarkkinoinnin avulla joukkoomme valkohattuhakkeria eli tietoturva-asiantuntijaa, joka kykenee löytämään haavoittuvuuksia asiakkaidemme järjestelmistä, jotta niistä saadaan tietoturvallisia. Haluamme tarjota asiakkaillemme vain parasta ja sen... Haluatko tietää, miten minä olen rakentanut kahden pienyrityksen brändit verkossa nollabudjetilla? Henkilökohtaiset verkostomme ja vaikutuspiirimme ovat ihan hyvää luokkaa yritykselle ja tiimille, jonka koko on muutama henkilö, ikä 2 vuotta ja markkinointibudjetti... (Kuvakaappaus Iltalehdestä linkitetystä jutusta) En voinut uskoa eilen silmiäni lukiessani eilen Iltalehdestä jutun Tullin pääjohtajan vaimon rekrytointiin liittyen. Tullin pääjohtaja se siinä julkisesti mediassa suorastaan solvaa Tullin henkilöstöpäällikköä ja...Are you using Simon Sinek’s carrots and tricks?
Miksi Facebook-näkyvyys sukeltaa, ja pääsenkö enää pintaan?
Näin @RantanenSusanna käyttää Twitteriä
7 huomioitavaa asiaa urasivujen suunnitteluun
Eminen TOP 6 Urasivu-suosikit (Deloitte Fast 50 Tech)
Minkälainen on hyvä urasivu?
“Some ei ole riittävä rekrytointikanava” – Let us disagree
“Maksoin Eminen laskun ilolla” sanoo 2NS toimitusjohtaja Mika Holmberg
Sisältömarkkinointi on uusi musta: nollabudjetin vinkit
#Tulligate Minkälainen esimies haukkuu alaisensa mediassa?
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Mikä on työnantajalupaus ja pitääkö sellainen olla? Podcast jakso 16
Kuuntele jakso Soundcloudissa Jakson kesto: 14:41 min Mikä on työnantajalupaus? Työnantajalupaus on yrityksen talent-yleisölle ja työmarkkinoille suunnattu lupaus siitä, mitä erityistä yritys tarjoaa työntekijälle. Sen sisar on brändilupaus, joka...
Miten HR saa rahaa HR-markkinointiin sosiaalisessa mediassa – podcast jakso 15
Kuuntele jakso Soundcloudissa Onko sinulla paineita käyttää sosiaalista mediaa työssäsi, mutta et oikein tiedä, miten? Koetko haasteita ajan kanssa? On niin paljon muutakin tekemistä, eikä kaikkeen vaan riitä aika ja ajatukset. Kollegoita tai johtoa on...
Miten moderni kasvuyrittäjä hyödyntää sosiaalista mediaa – Podcast jakso 14
Tässä jaksossa jatketaan keskustelua siitä, miten moderni kasvuyrittäjä voi hyödyntää sosiaalista mediaa Eminen Susanna Rantasen esimerkin kautta. Susanna kertoo tässä jaksossa omasta sosiaalisen median käytöstään yrittäjänä, HR-asiantuntijana, vaikuttajana sekä...
HR Somessa: HR-markkinoinnin työkalupakki – Podcast jakso 13
HR-markkinoinnin tyypillisin keino, eli työpaikkailmoitus tavoittaa vain pienen osan potentiaalisesta ja tavoittelemastamme kohdeyleisöstämme. Miten moderni HR-ammattilainen hyödyntää sosiaalista mediaa? Mitä keinoja HR-markkinoinnin työkalupakista pitäisi löytyä?...
Mistä hyvä työntekijäkokemus syntyy (Eminen viitekehys) – Podcast jakso 12
Mistä hyvä työntekijäkokemus syntyy? Jos vaikuttava työnantajamaine syntyy hyvistä työntekijäkokemuksista, mikä niihin työntekijäkokemuksiin sitten vaikuttaa? Mitä minun pitää arvioida, havainnoida tai korjata, jos haluan kehittää työntekijäkokemuksia?...
Mitä talentit haluavat tietää yrityksestä työpaikkana? Podcast jakso 11
Tiedätkö sinä, mitä asiantuntija haluaa tietää yrityksestänne työpaikkana? Välitämmekö heillä tällä hetkellä sellaista tietoa, joka voittaa heidän huomionsa, herättää heidän kiinnostuksensa ja saa heidät sitoutumaan meihin potentiaalisena tulevaisuuden...
Työmarkkinoiden halutuin osaaja, Hyvä Tyyppi – Podcast jakso 10
Tässä jaksossa aiheena on työmarkkinoiden halutuin osaaja: hyvä tyyppi. Joitain vuosia sitten erityisesti rekrytointeihin liittyvissä keskusteluissa alettiin puhumaan henkilöstä, joka sai nimekseen Hyvä Tyyppi. Tein noina vuosina paljon asiantuntijarekrytointeja ja...
Yrityskulttuuri yrityksen kilpailukyvyn lähteenä – Podcast jakso 9
Voiko yrityskulttuuri olla yrityksen kilpailukyvyn lähde? Voi, ja siitä paljon puhutaankin. Mitä kilpailukyvyn lähteenä toimiminen edellyttää yrityskulttuurilta ja millä tavalla sellaista yrityskulttuuria voi lähteä kehittämään? Jakson sisältö Tässä Vaikuttava...
Yrityskulttuurin kehittäminen – kaksi erilaista koulukuntaa – Podcast jakso 8
Yrityskulttuuri herättää paljon kysymyksiä. Termi on kaikille tuttu, mutta tarkempi termin kuvaaminen onkin vaikeaa! Yrityskulttuurin kehittämisessä tärkeintä on ensin määrittää miksi yrityskulttuuri on meille tärkeää ja mihin haluamme sen vaikuttavan. ...
Julkaisukalenteri HR-markkinoijan some-työkaluna – Podcast jakso 7
Julkaisukalenteri HR-markkinoijan some-työkaluna. Meidän HR-markkinoijien on vielä haastavaa saada yritysjohdolta riittävästi markkinointibudjettia HR-tarpeiden tukemiseen. HR koetaan tukifunktiona, jonka budjetti halutaan pitää mahdollisimman minimaalisena, ja siitä...
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Ei tuloksia
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.