![Miksi tarinat markkinoinnissa toimivat niin hyvin? [podcast #106]](https://emine.fi/wp-content/uploads/2022/03/Blog_header_106_Why_story_works_so_well_in_talent_marketing__-_Building_a_modern_magnetic_employer_brand_podcast_with_Susanna_Rantanen-1080x675.jpeg)
Miksi tarinat markkinoinnissa toimivat niin hyvin? [podcast #106]
Tarinat markkinoinnissa toimivat hyvin, koska aivomme rakastavat tarinoita kahdesta syystä. Tarinan elementit seuraavat syy-seuraus-suhdetta, jota aivomme rakastavat. Tarinat muokkaavat aivojamme muovaamalla kykyämme visualisoida itsemme tarinan esittämässä...
Mitä on tarinankerronta markkinoinnissa ja miksi se kannattaa? [podcast #105]
Tarinankerronta markkinoinnissa on yksi tehokkaimmista keinoista saada viesti perille vastaanottajalle ja saada yleisö toimimaan sen mukaan. Tiesitkö, että tarinat ovat ainut kommunikaation muoto, jossa vaikutetaan jokaiseen aivojen osa-alueeseen? "Mikään muu...
Rekrymarkkinoinin ja työnantajabrändin viestit – mitä eroa? [podcast #104]
Tiedätkö, miten rekrymarkkinoinnin ja työnantajabrändin viestit eroavat toisistaan? Miksi on tärkeää, että tunnistat eron näiden välillä? Usein näiden erojen ymmärtämättömyys on esteenä yrityksesi työnantajakuvan kehittämisessä. Erojen ymmärtäminen ja viestien...
Miten saavuttaa selkeä työnantajakuva ja välttää sekava työnantajamielikuva? [podcast #103]
Tiedätkö mitä selkeä työnantajakuva tarkoittaa yrityksellesi? Miksi tiettyä työnantajakuvaa kannattaisi tavoitella? Työnantajakuvan kehittäminen on noussut nykyään suureen suosioon. Ehkä sinäkin olet innostunut siitä ja aloittanut organisaatiosi työnantajakuvan...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Mietityttääkö sinua työnantajabrändi ja erityisesti sen kehittämiseen liittyvät tavoitteet ja mittarit? Miten työnantajakuvan kehittämistä kannattaisi mitata ja minkälaisia tavoitteita tähän kehitystyöhön tulisi asettaa? Mitä eroa on Key Performance... Talent on tarinan sankari. Mitä se tarkoittaa ja miten sinä voit tätä tietoa HR-markkinoijana hyödyntää? Tyypillinen yritysviestintä keskittyy kertojansa ihmeellisyyteen ja puuduttaa yleisönsä Kautta aikojen yritysten viestintä sekä asiakkaille että työnhakijoille on... Minkälainen sisältö kasvattaa urasivutrafiikkia? Miksi meidän kannattaa tuottaa sisältöä, joka kasvattaa urasivujemme trafiikkia? Viime viikolla lupasin paljastaa teille, mitä kaikki talentit haluaisivat tietää, mutta kukaan ei rohkene kertoa. Jotta tämä tieto... Emine nyyhkiä tirautti pienen puron Vilhonvuorenkadulle syyskuun 2017 alussa, kun Iida Mustonen siirtyi asiakkaallemme Rakettitieteelle jatkamaan myyntityötään. Iida ehti työskennellä Eminessä neljän vuoden ajan, joten hän on ollut merkityksellinen henkilö Eminen... Mitä urasivukävijä näkee ja kokee urasivuillanne? Jokainen rekrytointikampanja tuottaa jonkinlaisen piikin urasivuillenne. Mitä urasivuille saapuva näkee? Minkälainen käsitys hänelle syntyy muutaman sekunnin silmäyksellä siitä, mitä muita erityisempää juuri teillä on... Eminen HR-sisältömarkkinointi on yksi niistä syistä, jonka seurauksena minä löysin unelmieni työpaikan ja työkaverit. Minun tarinani on siis hyvä esimerkki HR-sisältömarkkinoinnin tehosta. HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa laadukkaiden sisältöjen avulla vaikuttamista... Kuuntele jakso Soundcloudissa Jakson kesto: 14:41 min Mikä on työnantajalupaus? Työnantajalupaus on yrityksen talent-yleisölle ja työmarkkinoille suunnattu lupaus siitä, mitä erityistä yritys tarjoaa työntekijälle. Sen sisar on brändilupaus, joka... Kaipaatko vinkkejä innostamaan tiimiäsi tuottamaan sisältöä yrityksen Instagram-viestintään? Useimmat modernit työnantajayritykset ovat aktivoituneet hyödyntämään Instagramia viestinnässään. Instagram onkin toimiva media työnantajakuvan rakentamisessa, kun sitä... HR-markkinoinnin tyypillisin keino, eli työpaikkailmoitus tavoittaa vain pienen osan potentiaalisesta ja tavoittelemastamme kohdeyleisöstämme. Miten moderni HR-ammattilainen hyödyntää sosiaalista mediaa? Mitä keinoja HR-markkinoinnin työkalupakista pitäisi löytyä?... Tiedätkö sinä, mitä asiantuntija haluaa tietää yrityksestänne työpaikkana? Välitämmekö heillä tällä hetkellä sellaista tietoa, joka voittaa heidän huomionsa, herättää heidän kiinnostuksensa ja saa heidät sitoutumaan meihin potentiaalisena tulevaisuuden...Työnantajabrändi, tavoitteet ja mittarit – Podcast jakso 23
Talent on tarinan sankari – mitä se tarkoittaa? Podcast jakso 22
Urasivutrafiikkia kasvattava sisältö – Podcast jakso 21
4 vuotta eminaattorina – Iida ja Emine kirjoittivat toisilleen hienoja tarinoita
Miten urasivukävijä konvertoidaan työnhakijaksi tai rekryliidiksi? Podcast jakso 20
Miksi HR-sisältömarkkinointi on hyvä tapa tavoittaa ideaalit osaajat?
Mikä on työnantajalupaus ja pitääkö sellainen olla? Podcast jakso 16
3 ideaa – Miten innostaa tiimi mukaan yrityksen Instagram-viestintään?
HR Somessa: HR-markkinoinnin työkalupakki – Podcast jakso 13
Mitä talentit haluavat tietää yrityksestä työpaikkana? Podcast jakso 11
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
5 Talent-yleisöön vaikuttamisen trendiä vuonna 2019 – Podcast jakso 70
Vuosi 2018 jää historiaan sosiaalisten medioiden myllerryksen vuotena. Nämä myllerrykset laittoivat monen yrityksen some-markkinoinnin pelimerkit uuteen järjestykseen. Uuteen vuoteen siirtyessä on tärkeää arvioida, miten hyvin vaikutimme haluamiimme talent-yleisöihin...
Liiketoiminnan transformaatio ja yrityskulttuuri – Podcast jakso 68
Tiesitkö, että liiketoiminnan transformaatio tarvitsee tietynlaisen yrityskulttuurin, joka optimoi transformaatiossa onnistumista? Mikä tahansa yrityskulttuuri ei sitä tee. Moni yrityskulttuuri jopa estää transformaation onnistumista. Tai tekee siitä ainakin todella...
Yrityskulttuurin muuttaminen, osa 2 – Podcast jakso 67
Yrityskulttuurin muuttaminen on hyvinkin erilainen tapahtumasarja, mitä olemassa olevan yrityskulttuurin kehittäminen ja syventäminen. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa jatketaan viime jakson teemaa: Miten yrityskulttuuria muutetaan. Muutoksen...
Yrityskulttuurin muuttaminen, osa 1 – Podcast jakso 66
Yrityskulttuurin muuttaminen tulee eteen usein nopeasti kasvavissa ja skaalautuvissa kasvuyrityksissä. Se on muuten ihan eri asia kuin olemassa olevan yrityskulttuurin kehittäminen. Muutostarpeen tulisi syntyä strategisista syistä. Yrityskulttuurin muuttaminen...
Bisnesstrategia ja yrityskulttuuri – Podcast jakso 65
Bisnestrategia ja yrityskulttuuri ovat kuin yin ja yang. Kumpikin voi kokea pärjäävänsä ilman toista ihan muikeasti, mutta ne, jotka ovat saaneet kokea strategian ja kulttuurin yhteisen sinfonian eivät enää muuta hyväksykään. Yrityskulttuurin kehittäminen...
10 kiinnostavaa Instagram-ominaisuutta vuodelta 2018 – Podcast jakso 64
Instagram ja työnantajabrändi? Kyllä! Instagram on nykyään erinomainen sosiaalinen media työnantajabrändin kehittämiseen. Instagramin luonteesta johtuen se sopii kuitenkin paremmin mieltymyksen kasvattamiseen kuin tietoisuuden rakentamiseen. Jos muistatte, mieltymys...
Mitä on vaikuttajamarkkinointi ja miksi se HR:ää kiinnostaisi? – Podcast jakso 63
Mitä vaikuttajamarkkinointi on? Indieplace kirjoittaa näin: ”Vaikuttajamarkkinointi on moderni puskaradio. Lähes aina klikatessasi itsesi sosiaalisen median kanaviin, olet tekemisissä vaikuttajien kanssa. Katsot sitten vlogia YouTubesta, pinnailet sisustusideoita...
Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62
Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...
Sosiaalinen media vuonna 2018 (toimialaraportti)- Podcast jakso 61
Miten sosiaalinen media vastaa B2B-markkinoinnin tarpeisiin? Onko sosiaalinen media hyödyllisempi kulutttajamarkkinointia tekeville yrityksille? Mihin yritysten sosiaalisen median panostukset menevät pääasiassa? Social Media Examiner teki vuotuisen selvityksensä...
Rekrytointimarkkinoinnin strategia – Podcast jakso 60
Onko teillä suunnitteilla rekrytointimarkkinoinnin strategia? Pohditteko, mitä sen pitäisi sisältää ja miten rekrytointimarkkinoinnin strategia tehdään? Vaikuttava rekrytointimarkkinointi vaikuttaa yksittäisen rekrytointiprosessin lisäksi myös seuraaviin...
Sisältömarkkinointi on uusi musta: nollabudjetin vinkit
Haluatko tietää, miten minä olen rakentanut kahden pienyrityksen brändit verkossa nollabudjetilla? Henkilökohtaiset verkostomme ja vaikutuspiirimme ovat ihan hyvää luokkaa yritykselle ja tiimille, jonka koko on muutama henkilö, ikä 2 vuotta ja markkinointibudjetti...
Älä jää vesiputouksen alle – Vinkit ketterämpään rekryyn
Avoimen haun rekrytointia on perinteisesti toteutettu ohjelmistokehityksestä tutulla vesiputousmallilla, joka rekrytoinnissa etenee jotakuinkin näin; mietitään hakuprofiili, avataan haku, odotetaan työhakemuksia hakuaika, käydään hakemukset läpi hakuajan...
Sosiaalinen media: What’s innit for me?
Meillä käy Linkedin:ssä vilkas keskustelu Skyhoodin toteuttaman pian julkaistavan Kansallisen rekrytointitutkimuksen (2013) tuloksista. Noin 45% rekrytointipäättäjistä uskoo, että mobiilin kautta tehtävä työnhaku yleistyy tuntuvasti seuraavan viiden vuoden aikana. Yli...
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.Ei tuloksia
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.