Blogit

HR-markkinointi osaamisalueena – Podcast #101

HR-markkinointi osaamisalueena – Podcast #101

HR-markkinointi osaamisalueena on kovassa kasvussa. Se kuuluu erityisesti kasvuyrityksissä vähän pakostakin vähintään rekrytoinnista vastaavan HR:n toimenkuvaan. Markkinointi ei taida kuitenkaan olla tyypilliselle HR-uralle suuntautuvalle osaajalle se suurin...

Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019

Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...

Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?

Mikä ihmeen vaikuttava työnantajabrändi?  Miten vaikuttava työnantajabrändi eroaa työnantajakuvan rakentamisesta? Vai eroaako se? Onko tämä taas joku markkinointihypetys vai onko tässä oikeasti jotain, joka vaikuttaa? Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?...

Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019

Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...

5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin

Poimi tästä 5 tavoitteellisempaa ensiaskelta Instagramiin. Instagram on nimittäin nyt suositumpi kuin koskaan!  Instagram on erinomainen sosiaalinen media Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamiseen. Voimme hyödyntää Instagramia sekä talent-vaikuttajien esille...

Eihän talent estä HR-markkinointianne somessa? – Podcast #92

Eihän talent estä HR-markkinointianne sosiaalisessa mediassa? Tämä on kysymys, joka meidän jokaisen HR-markkinointia tekevän tulisi kysyä itseltämme säännöllisesti. Vuoden takaisten algoritmimuutosten seurauksena sosiaalisten medioiden käyttäjien on ollut pakko alkaa...

6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75

Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2019? Mitä odotuksia yleisöllä on? Mitkä sosiaalisen median trendit korostuvat vuonna 2019? Miten nämä vaikuttavat siihen, miten modernien kasvuyritysten kannattaa rakentaa suhteitaan tavoittelemiensa talent-yleisöjen kanssa?...

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...

Mitä jos työntekijä ei sovikaan yrityskulttuuriin?

Mitä jos työntekijä ei sovikaan yrityskulttuuriin? Miten voit rekrytoijana varmistua siitä, että ehdokas kykenee toimimaan tuottavasti ja työn ilolla juuri teidän yrityskulttuurissanne? Mistä sinä voit työnhakijana tietää, sovitko varmasti yrityskulttuuriin? Tai...

Miten minusta tuli työntekijälähettiläs?

Työntekijälähettiläs – termi, johon olen useaan kertaan törmännyt tulokkaana Eminessä. Hiljattain tajusin olevani oikeastaan itsekin sellainen, vähän sattumalta. Viestin nimittäin aktiivisesti sosiaalisessa mediassa myös työpaikkaani liittyvistä asioista osana...

Puoliso työkaverina – Minkälaista on tehdä töitä yhdessä?

Minulla on puoliso työkaverina. Lähipiirissämme on muitakin yrittäjiä, jotka työskentelevät puolisoidensa kanssa. Perheyrittäminen ei ole tosiasiassa kovinkaan harvinaista. Meiltä kysytään aina silloin tällöin, miltä tuntuu työskennellä oman kumppanin kanssa? ...

Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi?

Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi on kysymys, jota moni kasvuyrittäjä ja kasvuyrityksen palkkaava esimies pohtii. Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun uuden työntekijän rekrytointiin kohdistuneet odotukset eivät tule lunastetuiksi riittävän...

Miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan?

Tässä Tulokaskokemuksia -juttusarjani kolmannessa osassa pohdin, miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan. Ennen Emineen tuloani työskentelin noin vuoden Inhouse-HR -roolissa. Emineen hakiessani minua tietysti mietitytti tulenko olemaan uskottava...

Perehdyttäminen ja tuottavaan työhön ohjaaminen Eminessä

Perehdyttäminen nopeasti tuottavaan työhön on meille Eminessä todella tärkeää. Meillä rekrytoidaan muutenkin huolella, ja suhteellisen harvakseltaan. Uuden työntekijän tuottavaksi saattaminen vie meillä pitkään: keskimäärin 9-12 kk. Tämä johtuu eniten...

Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?

Milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi? Olen pistänyt yli 17* vuoden HR-urani aikana merkille, että rekrytoinneissa ja työnhaussa on täällä Suomessa tunnistettavissa muutama säännöllinen trendi, jotka huomioimalla rekrytointionnistumista voidaan optimoida...

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – tuntuuko vieraalta ajatukselta? Mitä se edes tarkoittaa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa kerron sinulle rekrytoija, miten sinä voit hyödyntää sosiaalista mediaa omaa rekrytoijabrändiäsi...

Miksi rekrytointi ei pure?

Miksi rekrytointi ei pure? Tätä kysyy moni asiakkaamme. Kasvuyritys, joka skaalaa liiketoimintaansa ja tarvitsee jopa jatkuvalla syötöllä uusia osaajia turhautuu, kun rekrytointi ei tuota systemaattisesti haluttua lopputulosta. Missä ne osaajat oikein ovat? Miten...

Miltä rekrytoinnin onnistuminen näyttää? Podcast jakso #85

Mistä tietää, onnistuiko rekrytointi? Miten rekrytointionnistumista voidaan parantaa? Miten rekrytointionnistumista mitataan? Rekrytoinneissa onnistuminen on tärkeää, sillä jokainen rekrytointi on kulu, jonka sen maksaja haluaa kääntyvän mahdollisimman nopeasti...

Avoin hakemus on inbound liidi

Miten teidän organisaatiossanne suhtaudutaan avoimiin hakijoihin? Innosta piukeina vaiko häiriötekijöinä? Tiedätkö aktiivisen avoimen hakijan ja passiivisen avoimen hakijan eron, ja miksi passiivinen avoin hakija on timanttia? Lue, mitä Susanna kertoo!

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja  ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...