Blogit

Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi? – Podcast jakso 89

Mikä ihmeen vaikuttava työnantajabrändi?  Viime aikoina tätä on alettu kysymään yhä useammin. Ja se on hyvä asia! Se kertoo ainakin osan yleisöstämme kiinnittäneen huomiota siihen, että nyt on kyse jostain muusta kuin yleisestä työnantajakuva-ajattelusta....

Miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan?

Tässä Tulokaskokemuksia -juttusarjani kolmannessa osassa pohdin, miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan. Ennen Emineen tuloani työskentelin noin vuoden Inhouse-HR -roolissa. Emineen hakiessani minua tietysti mietitytti tulenko olemaan uskottava...

Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?

Mikä ihmeen vaikuttava työnantajabrändi?  Miten vaikuttava työnantajabrändi eroaa työnantajakuvan rakentamisesta? Vai eroaako se? Onko tämä taas joku markkinointihypetys vai onko tässä oikeasti jotain, joka vaikuttaa? Mikä ihmeen Vaikuttava Työnantajabrändi?...

6 sosiaalisen median trendiä vuodelle 2019 – Podcast jakso #75

Miltä sosiaalinen media näyttää vuonna 2019? Mitä odotuksia yleisöllä on? Mitkä sosiaalisen median trendit korostuvat vuonna 2019? Miten nämä vaikuttavat siihen, miten modernien kasvuyritysten kannattaa rakentaa suhteitaan tavoittelemiensa talent-yleisöjen kanssa?...

Pitkät videot eivät toimi enää Facebookissa

Social Media Examiner teki juuri merkittävän havainnon: pitkät videot eivät toimi Facebookissa. Kun sanon: “ei toimi”, tarkoitan, että pitkillä videoilla ei aikaansaada aiottua vaikutusta Facebookissa. Itse asiassa, pitkät videot eivät pelkästään jää...

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Facebook Jobs, eli avointen työpaikkojen julkaisu Facebookissa tuli mahdollisesti Suomessa kevään 2018 aikana. Facebook Jobs on ilmainen ominaisuus, mutta vaatii yrityssivun, jota kautta työpaikkailmoitus julkaistaan. Työpaikkailmoituksen tavoittavuus lienee...

Esittelyssä Social Selling -kirja – Jakso 48

Esittelyssä: Social Selling Julkaisuvuosi: 2017 Kustantaja: Noblea Kirjailija: Laura Pääkkönen Sivujen määrä: 185 Kieli: Suomi Olen viimeiset kolme jaksoa jakanut lukuvinkkejä kirjahyllyssäni olevista lempikirjoistani, joista uskon olevan apua, iloa ja inspiraatiota...

Yritysblogi ja säännöllinen bloggaaminen – Eminen vinkit

Onko yritysblogi suunnitelmissasi? Vai pohditko, miten yrityksen blogia kannattaa pyörittää, jotta kollegat innostuvat ja työhön kuluvasta ajasta on jotain hyötyä? Bloggaaminen on edelleen erinomainen tapa saada yritykselle näkyvyyttä ja nimeä oman asiansa...

Miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan?

Tässä Tulokaskokemuksia -juttusarjani kolmannessa osassa pohdin, miten Inhouse-HR ja HR-konsultti eroavat toisistaan. Ennen Emineen tuloani työskentelin noin vuoden Inhouse-HR -roolissa. Emineen hakiessani minua tietysti mietitytti tulenko olemaan uskottava...

Perehdyttäminen ja tuottavaan työhön ohjaaminen Eminessä

Perehdyttäminen nopeasti tuottavaan työhön on meille Eminessä todella tärkeää. Meillä rekrytoidaan muutenkin huolella, ja suhteellisen harvakseltaan. Uuden työntekijän tuottavaksi saattaminen vie meillä pitkään: keskimäärin 9-12 kk. Tämä johtuu eniten...

Uuden työn aloittaminen ja ensivaikutelma

Olen nyt reilut kaksi viikkoa miettinyt mitä kaikkea uuden työn aloittaminen pitää sisällään. Aloitin täällä Eminessä tammikuun alussa HR Marketing Specialistina. Huomaan pohdiskelleeni viime viikkoina syntynyttä ensivaikutelmaa ja omia odotuksiani uuden työn...

Tavoitteellinen perehdyttäminen Eminessä

Mitä jos yrityksenne uuden työntekijän perehdyttäminen olisi prosessi, joka synnyttäisi positiivia puheenaiheita ja sen aikana muodostuvat tulokaskokemukset leviäisivät spontaanisti tulokkaiden vertaisverkostoihin? Mitä jos tämän seurauksena tietoisuus yrityksestänne,...

Toivotamme Hyvää Joulua!

Emine toivottaa sinulle hyvää joulua. On aika rauhoittua joulun viettoon ja vetää hetki henkeä ennen vauhdikkaana alkavaa uutta vuotta. Minä (Susanna) jäin jouluvapaalle jo tällä viikolla. Palaan töihin 7.1.2019. Leon työviikko on pakattu ääriään myöden torstaille...

Emine 6 vuotta: perustajan mietteitä

Emine täyttää tänään 6.11.2018 6 vuotta. Näihin kuuteen vuoteen liittyy hyvin paljon merkittäviä onnistumisia ja räjähtäviä voittoja asiakkaiden kanssa sekä sielua hyväilevän upeita hetkiä entisten ja nykyisten eminaattorien kanssa.  Tähän mennessä Emine on...

Pelkkiä hyviä viboja – Marika eminaattorina

Marika Luukkanen suunnitteli sisältöjä jo silloin, kun moni ei ollut sisältömarkkinoinnista vielä kuullutkaan. Omat someprofiilinsa hän pisti pystyyn lähes 10 vuotta sitten, jolloin Facebook ja Twitter olivat aika erilaisia kanavia kuin nyt. Luovana tarinankertojana...

Miksi rekrytointi ei pure?

Miksi rekrytointi ei pure? Tätä kysyy moni asiakkaamme. Kasvuyritys, joka skaalaa liiketoimintaansa ja tarvitsee jopa jatkuvalla syötöllä uusia osaajia turhautuu, kun rekrytointi ei tuota systemaattisesti haluttua lopputulosta. Missä ne osaajat oikein ovat? Miten...

Miltä rekrytoinnin onnistuminen näyttää? Podcast jakso #85

Mistä tietää, onnistuiko rekrytointi? Miten rekrytointionnistumista voidaan parantaa? Miten rekrytointionnistumista mitataan? Rekrytoinneissa onnistuminen on tärkeää, sillä jokainen rekrytointi on kulu, jonka sen maksaja haluaa kääntyvän mahdollisimman nopeasti...

Avoin hakemus on inbound liidi

Miten teidän organisaatiossanne suhtaudutaan avoimiin hakijoihin? Innosta piukeina vaiko häiriötekijöinä? Tiedätkö aktiivisen avoimen hakijan ja passiivisen avoimen hakijan eron, ja miksi passiivinen avoin hakija on timanttia? Lue, mitä Susanna kertoo!

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja  ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...

Miten inbound rekrytointia tehdään? – Podcast jakso 56

Mitä inbound rekrytointi oikeasti tarkoittaa? Miten inbound rekrytointi eroaa “tavallisesta” rekrytoinnista? Minkälaisille yrityksille inbound rekrytointi sopii parhaiten? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna avaa inbound...

Passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen – Podcast jakso 55

Moni rekrytoija pohtii, miten tavoittaa passiivinen työnhakija. Passiivisten hakijoiden löytäminen ja saaminen työnhakijoiksi on erittäin yleinen toive rekrytoivien esimiesten keskuudessa. Mitä suuremmat ovat rekrytointitarpeemme, sitä todennäköisempää on, että...

Miten julkaisen työpaikkailmoituksen Facebook Jobs -osioon?

Facebook Jobs, eli avointen työpaikkojen julkaisu Facebookissa tuli mahdollisesti Suomessa kevään 2018 aikana. Facebook Jobs on ilmainen ominaisuus, mutta vaatii yrityssivun, jota kautta työpaikkailmoitus julkaistaan. Työpaikkailmoituksen tavoittavuus lienee...