
Sosiaalinen rekrytointi osana rekrytointistrategiaa
Onko sosiaalinen rekrytointi sinulle tuttu termi? Kyseessä on nimittäin kasvuyrityksille kiinnostava strategia tukemaan sekä rekrytointia että työnantajakuvan kehittämistä. Sosiaalisessa rekrytoinnissa hyödynnetään erityisesti rekrytoivia esihenkilöitä ja uusia...
Työntekijälähettilyys – Eminen suositukset kesälaitumille
Työntekijälähettilyys puhuttaa parhaillaan lukuisissa yrityksissä. Työntekijälähettiläs on tietysti tärkeä osa työnantajakuvan kehittämistä. Kertoohan hän omista kokemuksistaan yrityksenne työntekijänä omille verkostoilleen. Vai kertooko? Jos...
Vain laadukas sisällöntuotanto saa henkilöstön innostumaan edelleen jakamisesta
Laadukas sisällöntuotanto haastaa meitä sisällöntuottajia päivittäin. Minkälainen sisältö on tavoittelemamme yleisön mielestä riittävän laadukasta? Määrähän ei korvaa koskaan laatua. Koska sisällöntuotanto on muutenkin aikaavievää, on yksinkertaisesti järkevämpää...
Eminen 8 vinkkiä laadukkaan sisällön tuottamiseen
Laadukkaan sisällön tuottaminen saattaa äkkiseltään kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei se aina ole. Poimi tästä Eminen 8 vinkkiä laadukkaan sisällön tuottamiseen. Laadukkaan sisällön tuottaminen työnantajaroolissa #1 Sosiaalinen media kohdeyleisön kiinnostuksen...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Työntekijälähettilyys puhuttaa parhaillaan lukuisissa yrityksissä. Työntekijälähettiläs on tietysti tärkeä osa työnantajakuvan kehittämistä. Kertoohan hän omista kokemuksistaan yrityksenne työntekijänä omille verkostoilleen. Vai kertooko? Jos... Laadukas sisällöntuotanto haastaa meitä sisällöntuottajia päivittäin. Minkälainen sisältö on tavoittelemamme yleisön mielestä riittävän laadukasta? Määrähän ei korvaa koskaan laatua. Koska sisällöntuotanto on muutenkin aikaavievää, on yksinkertaisesti järkevämpää... Laadukkaan sisällön tuottaminen saattaa äkkiseltään kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei se aina ole. Poimi tästä Eminen 8 vinkkiä laadukkaan sisällön tuottamiseen. Laadukkaan sisällön tuottaminen työnantajaroolissa #1 Sosiaalinen media kohdeyleisön kiinnostuksen... Tiedätkö sinä, mitkä ovat yrityksellenne ne olennaisimmat ja tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet? Erityisesti kasvuyrityksissä on erityisen tärkeää helpottaa rekrytointiin liittyviä ponnisteluja ja kertyviä kustannuksia tavoitteellisella HR-markkinoinnilla, eli... Puhutaan aiheesta työnantajamielikuva ja tunnettuus. Työnantajamielikuva on yleisön käsitys siitä, minkälainen työnantaja yrityksenne on. Tunnettuus taas koskee sitä kuinka suuri yleisö tuntee yrityksenne työnantajana. Mikäli emme aktiivisesti johda... Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa puhuttaa rekrytoinnin parissa säännöllisesti työskenteleviä, koska yrityksen veto- ja pitovoimalla on suora vaikutus rekrytointionnistumisiin. Jos yrityksestä on työnantajana markkinoilla liikkeellä pinttyneitä,... Työnantajamielikuva ja työnantajakuva - puheissa työnantajakuvan kehittämisen terminologia menee usein sekaisin. Mitä eroa on työnantajamielikuvalla ja työnantajakuvalla? Tarkoittaako työnantajabrändi samaa kuin työnantajakuva? Entä työnantajamaine? Työnantajakuvan... Mietitkö kenelle työnantajakuvan kehittämisen omistajuus yrityksessä kuuluu? Vastaus on yksinkertainen: työnantajakuvan kehittämisen omistajuus kuuluu yrityksen HR:lle. Miksi? "He tuntevat yrityksen ihmiset parhaiten, tuntevat yrityksen toimintakulttuurin ja... Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä on tehokas tapa saada osaajat tavoitettua. Se on myös yksi tehokkaimmista markkinoinnin keinoista. Silti sitä ei juurikaan hyödynnetä osaajamarkkinoinnissa, paitsi automatisoitujen “Kiitos... Oletko huomannut, että yrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa on muuttunut haastavammaksi? Yleisön tavoittaminen yrityksen julkaisuilla ja heidän sitoutumisensa sosiaalisen median julkaisuihin on muuttunut vaikeammaksi lähes kaikilla suurilla sosiaalisen...Työntekijälähettilyys – Eminen suositukset kesälaitumille
Vain laadukas sisällöntuotanto saa henkilöstön innostumaan edelleen jakamisesta
Eminen 8 vinkkiä laadukkaan sisällön tuottamiseen
Tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet kasvuyrityksessä
Työnantajamielikuva – Mistä aiotte tulla tunnetuksi vuoden 2023 aikana?
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa
Työnantajamielikuva ja työnantajakuva – ja muut työnantajakuvan kehittämisen keskeiset käsitteet
Työnantajakuvan kehittämisen omistajuus kuuluu yrityksen HR:lle – mitä HR-johtajan pitäisi tietää aiheesta? [podcast #113]
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä – tee se näin [podcast #112]
Markkinointi sosiaalisessa mediassa muuttuu vuonna 2022 – mitä se tarkoittaa? [podcast #111]
Millaiset ovat hyvät urasivut? 3 asiaa, jotka löytyvät houkuttelevilta urasivuilta
Urasivut ovat asiakaskohderyhmälle suunnattujen verkkosivujenne tapaan yrityksenne ikioma media, jonka kohderyhmänä ovat tavoittelemanne ideaalit talentit. Hyviltä urasivuilta löytävät kiinnostavaa sisältöä niin aktiiviset kuin passiivisetkin työnhakijat. Nykyään...
Tarinallistettu viesti osaajamarkkinoinnissa – tee se näin [podcast #107]
Tarinallistettu viesti osaajamarkkinoinnissa toimii, koska aivomme rakastavat tarinoita. Tarina noudattaa tiettyä kaavaa, joka mahdollistaa lukijan vaikuttumisen ja inspiroitumisen. Tarinallistettu viesti tulee todennäköisemmin ymmärrettyä toivotulla...
Mitä on tarinankerronta markkinoinnissa ja miksi se kannattaa? [podcast #105]
Tarinankerronta markkinoinnissa on yksi tehokkaimmista keinoista saada viesti perille vastaanottajalle ja saada yleisö toimimaan sen mukaan. Tiesitkö, että tarinat ovat ainut kommunikaation muoto, jossa vaikutetaan jokaiseen aivojen osa-alueeseen? "Mikään muu...
Vaikuttavan blogin kirjoittaminen – käytä näitä selkeitä ja helppoja tehokeinoja
Vaikuttavan ja vetovoimaisen blogin kirjoittaminen saattaa tuntua välillä vaikealta. Tuntuuko sinustakin, ettet saa blogeista tarpeeksi napakoita ja selkeitä? Taistelemme verkossa jatkuvasti lukijoiden huomiosta, sillä sisältöä on niin valtava määrä. Haluaisitko...
Informaatioajan Hakijan Polku ja työnantajakuvan kehittäminen
Informaatioajan Hakijan Polku™️ visualisoi työnantajakuvan kehittäjälle, miten työnantajakuvaviestintämme ja -markkinointimme ideaalisti vaikuttaa tavoittelemamme osaajan matkaan hakijan polulla kohti yritykselle ja hänelle hyödyllistä yhteistä konversiopistettä....
#125 Onko teillä hyvät urasivut? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään? Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö "hyvä" ole kuitenkin subjektiivinen käsitys? Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa...
Case SOK – 6 kk koulutusjakso antoi sysäyksen strategisen työnantajakuvaviestinnän tekemiselle
Kuvittelepa tilanne. Elät kiireistä HR-asiantuntijan arkea. Samaan aikaan työpöydälläsi ovat niin rekrytoinnin kuin yrityksesi työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet. Aika on rajallista, joten tehtäviä on priorisoitava. Haluat varmistua, että toimenpiteet,...
5 tapaa mokata HR-markkinointi – Podcast jakso 77
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna kertoo, mitkä ovat tyypillisimmät tavat mokata HR-markkinointi. Jakson kesto: 28:30 min.
Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021
Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...
#122 HR-markkinoinnin funnel | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
HR-markkinoinnin funnel kuuluu modernin työnantajakuvan kehittäjän ja työnantajabrändin rakentajan työkalupakkiin. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa esitelty ja käsitelty HR-markkinoinnin funnel on strategisesti suunniteltu HR-markkinoinnin kanava-...
Tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet kasvuyrityksessä
Tiedätkö sinä, mitkä ovat yrityksellenne ne olennaisimmat ja tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet? Erityisesti kasvuyrityksissä on erityisen tärkeää helpottaa rekrytointiin liittyviä ponnisteluja ja kertyviä kustannuksia tavoitteellisella HR-markkinoinnilla, eli...
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)
Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei ole riittänyt enää vuosiin avittamaan...
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä – tee se näin [podcast #112]
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä on tehokas tapa saada osaajat tavoitettua. Se on myös yksi tehokkaimmista markkinoinnin keinoista. Silti sitä ei juurikaan hyödynnetä osaajamarkkinoinnissa, paitsi automatisoitujen “Kiitos...
Markkinointi sosiaalisessa mediassa muuttuu vuonna 2022 – mitä se tarkoittaa? [podcast #111]
Oletko huomannut, että yrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa on muuttunut haastavammaksi? Yleisön tavoittaminen yrityksen julkaisuilla ja heidän sitoutumisensa sosiaalisen median julkaisuihin on muuttunut vaikeammaksi lähes kaikilla suurilla sosiaalisen...
Miksi yrityksen markkinointi ei ole työnantajabrändin asiantuntija? [podcast #110]
Yrityksen markkinointitiimi ei ole työnantajabrändin asiantuntija. He ovat asiantuntijoita markkinoimaan tuotteita ja palveluita asiakkaille. Voi olla, että he eivät ole brändimarkkinoinnin asiantuntijoita lainkaan, jos yrityksen markkinointi...
Psykografinen segmentointi työnantajabrändäyksessä [podcast #109]
Mitä psykografinen segmentointi työnantajabrändäyksessä tarkoittaa? Tyypillisesti ryhmittelemme ja profiloimme osaajakohdeyleisön roolien, työvaatimusten, koulutuksen ja kokemusvuosien mukaan. Tätä kutsutaan demografiseksi segmentoinniksi. Demografinen...
Miksi työnantajabrändin voima on merkittävämpi kuin uskotkaan [podcast #108]
Työnantajabrändin voima erityisesti rekrytoinnissa on merkittävämpi kuin uskotkaan. Miksi? Kuvittele tilanne, jossa rekrytoijana sinun pitäisi esittää palkkaavan tiimin esihenkilölle kymmenen potentiaalista työnhakijaa. Nämä tavoittelemasi työnhakijat eli...
Tarinallistettu viesti osaajamarkkinoinnissa – tee se näin [podcast #107]
Tarinallistettu viesti osaajamarkkinoinnissa toimii, koska aivomme rakastavat tarinoita. Tarina noudattaa tiettyä kaavaa, joka mahdollistaa lukijan vaikuttumisen ja inspiroitumisen. Tarinallistettu viesti tulee todennäköisemmin ymmärrettyä toivotulla...
#121 Miten esihenkilö vaikuttaa työntekijäkokemuksiin | Eminen podcast
Esihenkilö vaikuttaa työntekijäkokemuksiin suoraan ja tuntuvasti. Mitä kauempana johtaja on työntekijän arjesta, sitä pienempi vaikutus hänellä puolestaan on. Lähiesihenkilön vaikutus on sen sijaan merkittävä. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin...
Miksi tarinat markkinoinnissa toimivat niin hyvin? [podcast #106]
Tarinat markkinoinnissa toimivat hyvin, koska aivomme rakastavat tarinoita kahdesta syystä. Tarinan elementit seuraavat syy-seuraus-suhdetta, jota aivomme rakastavat. Tarinat muokkaavat aivojamme muovaamalla kykyämme visualisoida itsemme tarinan esittämässä...
LinkedIn algoritmi 2023 – 5 päivitystä
LinkedIn algoritmi päivittyy vuodelle 2023 siinä missä muidenkin sosiaalisten medioiden algoritmeja on taas päivitetty. Algoritmin tehtävänä on organisoida käyttäjän uutisvirta sellaisella sisällöllä sellaisilta toisilta käyttäjiltä, joita yksittäinen käyttäjä...
Hakukoneoptimoitu Instagram osaajamarkkinoinnissa
Hakukoneoptimoitu Instagram, eli Instagram-profiilin ja julkaisujen hakukoneoptimointi on yksi tuoreimpia Instagram-uudistuksia. Instagram-sisältöjen ja profiilin hakukoneoptimointi on tärkeää siksi, että myös Instagramista on tullut käyttäjilleen hakukone ja...
Tiesitkö, että Facebook yrityssivu muuttuu? Näin Facebook Page muuttuu
Facebook yrityssivu on käymässä läpi muutosta, josta myös meidän työnantajakuvan kehittäjien ja rekrytointimarkkinointia Facebookissa tekevien on syytä tietää. Meta tiedotti viime vuoden helmikuussa Facebook-alustaa koskevista tulevista muutoksista. Yrityssivuja...
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)
Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen ei ole riittänyt enää vuosiin avittamaan...
Markkinointi sosiaalisessa mediassa muuttuu vuonna 2022 – mitä se tarkoittaa? [podcast #111]
Oletko huomannut, että yrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa on muuttunut haastavammaksi? Yleisön tavoittaminen yrityksen julkaisuilla ja heidän sitoutumisensa sosiaalisen median julkaisuihin on muuttunut vaikeammaksi lähes kaikilla suurilla sosiaalisen...
#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast
Rekrymainonta ja oppilaitosyhteistyö lienevät ne tutuimmat ja käytetyimmät osaajamarkkinointimixin keinot. Mainonnalla tarkoitetaan sitä, kun yritys maksaa siitä, että sen myyntiviestiä näytetään yrityksen itse maksutta tavoittamaa yleisöä laajemmin. Rekrytoinnissa...
#137 Työntekijät sosiaalisessa mediassa, 5 vinkkiä | Eminen podcast
Miten työntekijät saa sosiaaliseen mediaan? Miten heitä pitäisi tai kannattaisi ohjeistaa? Miten työntekijöitä voisi inspiroida julkaisemaan ja jakamaan sisältöä yrityksen nimissä? Monessa yrityksessä toivotaan työntekijöiltä parempaa aktiivisuutta yrityksen omien...
#144 Työnantajakuvan kehittäminen käyntiin sosiaalisessa mediassa | Eminen podcast
Työnantajakuva sosiaalisessa mediassa lienee yksi kysytyimmistä aiheista työnantajakuvan kehittämistä koskien. Mistä kannattaa aloittaa? Mihin kannattaa keskittyä? Miten kannattaa toimia? Yrityksen nimissä vai työntekijöiden kautta? Miten kannattaa toimia silloin, kun...
#138 Kuratoitu sisältö ja sen hyödyntäminen | Eminen podcast
Tiedätkö, mitä kuratoitu sisältö on? Osaatko hyödyntää sisällön kuratointia nimenomaan työnantajabrändin rakentamisessa? Yksi yleisimmistä syistä, miksi yritykset epäonnistuvat sosiaalisen median hyödyntämisestä on julkaistava sisällön puute. Oman sisällön tuottaminen...
#126 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu: 3.2.2020 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? "Ei meitä seuraa kuin omat työntekijämme!" Onko Instagram ylipäätään hyvä media työnantajakuvan rakentamiseen? Kuka sitä edes käyttää? Kun minulta kysytään suosituksia sosiaalisista...
Introvertti ja ekstrovertti - nuo kenties eniten väärin ymmärretyt persoonan piirteet esiintyvät todella aktiivisesti työelämän keskusteluissa. Oli aika jolloin työpaikkailmoituksissa haettiin lähes poikkeuksetta "ekstroverttejä tyyppejä." Onneksi tätä ei näe enää... Digitaalinen transformaatio koskettaa meitä kaikkia. Miksi liiketoiminnan transformaatio muuttaa myös työnantajakuvaa (43:14)? Yrityskulttuuri voi olla erinomainen kivijalka kilpailijoista erottavalle työnantajabrändille, mutta silloin emme puhu "kivakulttuurista". Miksi "kivakulttuuri" ei ole enää yrityksiä toisistaan erottava tekijä ja kilpailuvaltti? Minkälainen yrityskulttuuri tukee... Mitä jos organisaatiokulttuuri ja työyhteisöviestintä lyöttäytyvät yhteen? Mitä siitä syntyy? Organisaatiokulttuuri kertoo, miten meillä on täällä tapana toimia. Mitä jos organisaationne kulttuuri kertoisi myös, miten teillä on tapana työyhteisössänne viestiä,... Alkuperäinen julkaisu 13.1.2020 Strategiaosaaminen on erilaisten tutkimusten ja selvitysten valossa kuulemma heikkoa Suomessa. Se on huolestuttavaa, sillä mitä kiivaammaksi työelämän tahti menee ja mitä kaaottisemmalta yritysten toimintaympäristöt tuntuvat, sitä... Osaajapula on nyt suurimmillaan. Mitä moderni kasvuyritys voi tehdä nitistääkseen osaajapulan omalla kohdallaan ja vetääkseen puoleensa menestymisensä kannalta kriittisiä parhaita osaajia? Poimi vinkit jakson kuvaussivulta ja kuuntele jakso syventyäksesi asiaan. Jakson kesto 50:03 min. "Pitäisikö vaihtaa johonkin halvempaan käsisaippuaan?" kysyin Leolta, kun pesin käsiäni monennetta kertaa Molton Browinin saippualla kotona. "Ei todellakaan vaihdeta!" huudahti Leo. "Kaiken tämän synkkämielisyyden ja epävarmuuden keskellä meillä pestään kädet... On olemassa kahdenlaisia yrityskulttuureita: kivakulttuureita ja strategisia yrityskulttuureita. Kumpaa tyyppiä teidän organisaationne yrityskulttuuri edustaa? 1. Kivakulttuuri on työntekijälähtöinen Kivakulttuuri on helppo tapa kehittää työpaikkaanne. Kivakulttuuria... Digitaalinen transformaatio käynnistyi jo reippaasti yli 20 vuotta sitten kotitietokoneiden yleistyessä. Konkreettisempi sysäys digitaaliseen maailmaan tapahtui kenties vasta sosiaalisten medioiden yleistyessä. Siitä alkaen jokainen Internetiin pääsevä on pystynyt... Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...#143 Introvertti ja ekstrovertti työelämässä | Eminen podcast
Kun liiketoiminnan transformaatio muuttaa työnantajakuvaa, osa 1 – Podcast jakso #107
Yrityskulttuuri työnantajabrändin kivijalkana – Podcast jakso 87
Organisaatiokulttuuri ja työyhteisöviestintä. Yrityskulttuurinsa näköinen sisäinen viestintä.
#123 Minkälainen on hyvä strategia? | Eminen podcast
Kukista osaajapula, muunnu talent-magneetiksi – Podcast #95
Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1
Erota kivakulttuuri ja strateginen yrityskulttuuri toisistaan
#111 – Näin tehtiin 80-vuotiaan tuotantoyhtiön digitaalinen transformaatio – Case Fredman Group
Eminen kulttuurideck
Miten etätyöskentely Eminessä sujuu? – Susannan 5 vinkkiä onnistuneeseen etätyöhön
Miten sujuu etätyöskentely Eminessä? Kysyin tätä Susannalta, kun sain Talent Marketing Consultant -rekryprosessissa tehtäväkseni haastatella häntä valitsemastani aiheesta ja kirjoittaa siitä blogi. Olen siis Eminen Nea ja aloitin tammikuussa Talent Marketing...
Mitä Eminen uusi työntekijä odottaa perehdytykseltä Emine-uransa alussa?
Minä olen edelleen Eminen uusi työntekijä, mutta en voi uskoa, että siitä on vain parisen kuukautta, kun aloitin Eminessä. Niin tutulta ja turvalliselta täällä jo nyt tuntuu. Perehdytykseni puksuttaa täyttä häkää eteenpäin ja olen oppinut hurjasti uutta jo pienessä...
Mitä parhaat osaajat odottavat työelämältä? Case Eminaattorit | Podcast #100
Mitä parhaat osaajat odottavat työelämältä? Tämä kysymys on varmasti kaikkien itseään hyvinä esihenkilöinä ja työnantajina pitävien mielessä, ainakin toivon niin. Yrittäjänä olen tullut siihen tulokseen, että yrityksen johtaminen, liiketoiminnan johtaminen ja ihmisten...
Uusi vuosi uudella porukalla Eminessä – Tanja jatkaa urallaan eteenpäin
Kyllä, Eminessä on koittanut muutoksen tuulet, kun meidän Tanja jatkoi matkaansa urallaan eteenpäin. Tunnelmat olivat toki haikeat luopumisen hetkellä, mutta nämä eivät suinkaan olleet hyvästit. Onneksemme Tanja jää Eminen Alumniin, johon kuuluvat Eminen entiset...
Kun yksi työunelma osaajamarkkinoinnin uralla toteutuu – Miten Eminen Norasta tuli eminaattori?
”Nyt työunelmani osaajamarkkinoinnin uralla toteutuu – minusta tulee eminaattori!” Nämä ajatukset kaikuivat päässäni, kun eräänä syyskuisena päivänä avasin sähköpostini ja saapuneet-kansiosta löytyi viesti otsikolla: Jes! Tämä on työtarjous! Lähettäjä oli Eminen...
Näin Emine toteutti oman rekrykampanjan sosiaalisissa medioissa
Tämä rekrykampanja ei ole enää käynnissä. Inspiroidu toki eminemäisestä tavasta toteuttaa rekrytointiviestintää ja rekrytointimarkkinointia somessa! Haluatko kuulla, miten me toteutamme oman rekrykampanjan? Meillä harvoin rekrykampanjoidaan, koska palkkaamme omasta...
REKRY: Talent Marketing Consultant
TÄMÄ HAKU ON PÄÄTTYNYT. Tuleeko sinusta seuraavaksi Talent Marketing Consultant Emineen? Tämä kysymys on sinulle, joka olet meitä seuranneena pohtinut "pitäisikö laittaa Emineen avoin hakemus?". Nyt kannattaa. Olemme palkkaamassa hiljattain meillä aloittaneen Noran...
Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin
Kirjoitimme Eminen hakuvinkit sinulle, joka aiot hakea meille töihin. Nämä vinkit on päivitetty syksyllä 2021. Työpaikan valinta on sinulle työelämäsi suurimpia päätöksiä. Niin myös uuden työkaverin ja työntekijän valinta on meille. Kokosimme sinulle seuraavat...
Case Esperi Care – Työnantajakuvan kehittäminen Eminen kanssa
Kuinka Esperi Care sai työnantajakuvansa kehittämisen käyntiin? Kuinka esperiläiset saivat työntekijänsä mukaan työnantajakuvan kehittämiseen? Millaisia tuloksia työ on tuottanut jo yhteistyön alkuvaiheessa? Esperi Care ja työnantajakuvan kehittäminen Asiakasyritys:...
Case SOK – 6 kk koulutusjakso antoi sysäyksen strategisen työnantajakuvaviestinnän tekemiselle
Kuvittelepa tilanne. Elät kiireistä HR-asiantuntijan arkea. Samaan aikaan työpöydälläsi ovat niin rekrytoinnin kuin yrityksesi työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet. Aika on rajallista, joten tehtäviä on priorisoitava. Haluat varmistua, että toimenpiteet,...
Sosiaalinen rekrytointi osana rekrytointistrategiaa
Onko sosiaalinen rekrytointi sinulle tuttu termi? Kyseessä on nimittäin kasvuyrityksille kiinnostava strategia tukemaan sekä rekrytointia että työnantajakuvan kehittämistä. Sosiaalisessa rekrytoinnissa hyödynnetään erityisesti rekrytoivia esihenkilöitä ja uusia...
Hakijaviestintä vahvan työnantajabrändin tukena
Hakijaviestintä vaikuttaa yrityksesi maineeseen ja vetovoimaan. Tiesitkö, ettei hyvien hakijakokemusten tuottaminen edes vaadi rekrytointiin osallistuvilta kovinkaan suurta panosta? Surullista kyllä, keskivertainen hakijakokemus on edelleen vuonna 2023 niin surkealla...
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa puhuttaa rekrytoinnin parissa säännöllisesti työskenteleviä, koska yrityksen veto- ja pitovoimalla on suora vaikutus rekrytointionnistumisiin. Jos yrityksestä on työnantajana markkinoilla liikkeellä pinttyneitä,...
#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast
Rekrymainonta ja oppilaitosyhteistyö lienevät ne tutuimmat ja käytetyimmät osaajamarkkinointimixin keinot. Mainonnalla tarkoitetaan sitä, kun yritys maksaa siitä, että sen myyntiviestiä näytetään yrityksen itse maksutta tavoittamaa yleisöä laajemmin. Rekrytoinnissa...
#127 Miten parannan hakijakokemuksia rekryviestinnällä? | Eminen podcast
Miten parannan hakijakokemuksia, jos hakijakokemus ei ole yksinomaan minun käsissäni? Viimeksi toissa viikolla sain kuulla joidenkin hakijoiden välttävän jo paria tunnettua rekryfirmaa huonojen hakijakokemusten johdosta. Mitä jos hakijakokemus on...
#135 Kasvuyrityksen oma osaajapool | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Alkuperäinen julkaisu 6.4.2020 Osaajapool, talent pool, talent community, osaajapankki.. kutsumanimiä on useita tälle kyseiselle tietokannalle, joka koostuu rekrytoinnin liideistä, avoimista hakijoista sekä jo jollain asteella laadullistetuista ehdokkaista. ...
Näin Emine toteutti oman rekrykampanjan sosiaalisissa medioissa
Tämä rekrykampanja ei ole enää käynnissä. Inspiroidu toki eminemäisestä tavasta toteuttaa rekrytointiviestintää ja rekrytointimarkkinointia somessa! Haluatko kuulla, miten me toteutamme oman rekrykampanjan? Meillä harvoin rekrykampanjoidaan, koska palkkaamme omasta...
REKRY: Talent Marketing Consultant
TÄMÄ HAKU ON PÄÄTTYNYT. Tuleeko sinusta seuraavaksi Talent Marketing Consultant Emineen? Tämä kysymys on sinulle, joka olet meitä seuranneena pohtinut "pitäisikö laittaa Emineen avoin hakemus?". Nyt kannattaa. Olemme palkkaamassa hiljattain meillä aloittaneen Noran...
Case Valmet Automotive – Autoteollisuuden murros kuorruttaa rekrytoinnin arkea sekä sokerilla että chilillä
”Autoteollisuuden murros tarjoilee rekrytointiin tällä hetkellä sokeria: autoteollisuus on murroksessa oleva ala, jossa kasvu muun muassa sähköajoneuvopuolella tulee olemaan valtavaa. Se on iso mahdollisuus. Toisaalta se tarjoilee myös keskivahvaa chiliä: ainoana...
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? – Podcast #98
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? Jaksaako, viitsiikö ja pystyykö tehtävän kannalta ideaalin tyyppinen työnhakija lukemaan läpi sen tyyppisen ilmoituksen, jonka juuri kirjoititte ja julkaisitte? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...