
#128 Tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet kasvuyrityksessä | Eminen podcast
Tiedätkö sinä, mitkä ovat teille tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet? Erityisesti kasvuyrityksille on tärkeää helpottaa palkkaamisen ponnisteluja ja kustannuksia tavoitteellisella HR-markkinoinnilla, eli osaajamarkkinoinnilla. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomion – Podcast #82
Miten voittaa yleisön huomio verkossa ja sosiaalisessa mediassa informaatioaikakautena? Kuuntele Eminen podcastista 15 vinkkiä.
5 tapaa mokata HR-markkinointi – Podcast jakso 77
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna kertoo, mitkä ovat tyypillisimmät tavat mokata HR-markkinointi. Jakson kesto: 28:30 min.
Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä, osa 2 – Podcast #106
Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä ei muuten tarkoita videoiden tekemistä vaan tarinankerronnan muotoon toteutettavia HR-markkinoinnin viestejä, jotka voivat olla kirjoitettuja tekstejä, videomuodossa esitettyjä tarinoita tai jopa valokuvasarjana esitetty...
- TYÖNANTAJABRÄNDI
- HR-SISÄLTÖMARKKINOINTI
- PODCAST
- SOSIAALINEN MEDIA
- YRITYSKULTTUURI
- EMINE
- REKRYTOINTIKOKEMUS
Tiedätkö sinä, mitkä ovat teille tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet? Erityisesti kasvuyrityksille on tärkeää helpottaa palkkaamisen ponnisteluja ja kustannuksia tavoitteellisella HR-markkinoinnilla, eli osaajamarkkinoinnilla. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi... Miten voittaa yleisön huomio verkossa ja sosiaalisessa mediassa informaatioaikakautena? Kuuntele Eminen podcastista 15 vinkkiä. Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä ei muuten tarkoita videoiden tekemistä vaan tarinankerronnan muotoon toteutettavia HR-markkinoinnin viestejä, jotka voivat olla kirjoitettuja tekstejä, videomuodossa esitettyjä tarinoita tai jopa valokuvasarjana esitetty... Kohderyhmän määritys on toinen tärkeimmistä määritettävistä asioista, joista työnantajabrändin rakentamisen tulisi käynnistyä. Kohderyhmän määrittäminen tai kohdeyleisön segmentointi ei tarkoita markkinoinnin suunnittelussa samaa mitä rekrytointiprofiilin... Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään? Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö "hyvä" ole kuitenkin subjektiivinen käsitys? Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa... Oletko koskaan ajatellut, että uuden työntekijän perehdytys on erinomainen kokonaisuus työnantajabrändin kivijalaksi? Erityisen vaikuttavaa poikkeuksellisen hyvä perehdytys on kasvuyrityksille, jotka rekrytoivat paljon, ja joissa perehdytyskokemuksia syntyy kaiken... Alkuperäinen julkaisu: 3.2.2020 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? "Ei meitä seuraa kuin omat työntekijämme!" Onko Instagram ylipäätään hyvä media työnantajakuvan rakentamiseen? Kuka sitä edes käyttää? Kun minulta kysytään suosituksia sosiaalisista... Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset... Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on... Millainen Employer Branding -trendi on mikrohetki ja mitkä ovat osaajamarkkinoinnin onnistumisen edellytyksiä vuonna 2021? Miksi sinun kannattaisi osaajamarkkinoinnin tekijänä oppia ymmärtämään kohdeyleisösi mikrohetkiä? Mikrohetki, micro-moment on markkinoinnin...#128 Tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet kasvuyrityksessä | Eminen podcast
15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomion – Podcast #82
Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä, osa 2 – Podcast #106
Kohderyhmän määritys ja työnantajabrändi – Podcast #79
#125 Onko teillä hyvät urasivut? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
#109 – Perehdytys osana työnantajabrändistrategiaa – Case Emine, osa 1
#126 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? | Eminen podcast
Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93
Employer Branding -trendi vuodelle 2021 – Mikrohetki osaajamarkkinoinnissa
5 tapaa mokata HR-markkinointi – Podcast jakso 77
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna kertoo, mitkä ovat tyypillisimmät tavat mokata HR-markkinointi. Jakson kesto: 28:30 min.
#125 Onko teillä hyvät urasivut? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään? Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö "hyvä" ole kuitenkin subjektiivinen käsitys? Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa...
Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021
Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...
#122 HR-markkinoinnin funnel | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
HR-markkinoinnin funnel kuuluu modernin työnantajakuvan kehittäjän ja työnantajabrändin rakentajan työkalupakkiin. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa esitelty ja käsitelty HR-markkinoinnin funnel on strategisesti suunniteltu HR-markkinoinnin kanava-...
Harkinnassa sisällöntuotannon ostaminen työnantajakuvan rakentamiseen? 3 hyvää syytä, joita et ehkä tullut ajatelleeksi
Harkinnassa sisällöntuotannon ostaminen ulkoiselta kumppanilta? Sisällöntuotanto työnantajakuvan rakentamiseen – jota HR-sisältömarkkinoinniksikin kutsutaan – on erityisosaamista. Sen lisäksi, että työ kysyy sisällöntuotantotaitoja, se on myös systemaattisuudessaan ja...
HR-markkinointi osaamisalueena – Podcast #101
Alkuperäinen julkaisupäivä 12.8.2019 HR-markkinointi osaamisalueena on kovassa kasvussa. Se kuuluu erityisesti kasvuyrityksissä vähän pakostakin vähintään rekrytoinnista vastaavan HR:n toimenkuvaan. Markkinointi ei taida kuitenkaan olla tyypilliselle HR-uralle...
Näin rakennat laadukkaan osaajapoolin
Osaajapoolilla on monta nimeä: talent pool, talent community, osaajayhteisö ja talent-pankki. Ideana on koota yritykselle joukko ideaaleja osaajia seuraavia palkkaustarpeita varten. Mitä jos vaikkapa myyntipäällikön irtisanoutuessa pystyisit välittömästi...
Informaatioajan Hakijan Polku ja työnantajakuvan kehittäminen
Informaatioajan Hakijan Polku kuvaa sitä, miten tavoittelemamme osaaja ideaalisti kulkee hakijan polullaan kohti yritystämme. Eminen käyttämä, Informaatioajan Hakijan Poluksi kuvaamani polku ottaa huomioon digitaaliselle ajalle ominaisen informaatiokohinan....
#112 – Eettinen vaikuttaminen vs. manipuloiva vaikuttaminen
Kun ihminen viestii, hän pyrkii vaikuttamaan toiseen osapuoleen. Hän pyrkii vaikuttamaan viestin saajan ajatteluun ja toimintaan joko välittömästi tai pidemmällä aikajaksolla. Markkinoinnin tarkoituksena on aina yrityksen valitsemaan yleisöön vaikuttaminen. Oletko...
4 vinkkiä Google Analyticsin käyttöönottoon HR-markkinoinnissa – Urasivudatan analysoiminen OSA 2
Kaipaatko vinkkejä Google Analyticsin käyttöönottoon HR-markkinoinnissa? Mitä Google Analyticsin ominaisuuksia sinun kannattaisi HR-markkinoinnin tekijänä hyödyntää ja mitä toimenpiteitä niiden käyttöönotto vaatii? Blogisarjan ensimmäisen osan luettuasi saatoit nähdä...
#128 Tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet kasvuyrityksessä | Eminen podcast
Tiedätkö sinä, mitkä ovat teille tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet? Erityisesti kasvuyrityksille on tärkeää helpottaa palkkaamisen ponnisteluja ja kustannuksia tavoitteellisella HR-markkinoinnilla, eli osaajamarkkinoinnilla. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomion – Podcast #82
Miten voittaa yleisön huomio verkossa ja sosiaalisessa mediassa informaatioaikakautena? Kuuntele Eminen podcastista 15 vinkkiä.
5 tapaa mokata HR-markkinointi – Podcast jakso 77
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna kertoo, mitkä ovat tyypillisimmät tavat mokata HR-markkinointi. Jakson kesto: 28:30 min.
Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä, osa 2 – Podcast #106
Tarinallistaminen HR-markkinointiviestinnässä ei muuten tarkoita videoiden tekemistä vaan tarinankerronnan muotoon toteutettavia HR-markkinoinnin viestejä, jotka voivat olla kirjoitettuja tekstejä, videomuodossa esitettyjä tarinoita tai jopa valokuvasarjana esitetty...
Kohderyhmän määritys ja työnantajabrändi – Podcast #79
Kohderyhmän määritys on toinen tärkeimmistä määritettävistä asioista, joista työnantajabrändin rakentamisen tulisi käynnistyä. Kohderyhmän määrittäminen tai kohdeyleisön segmentointi ei tarkoita markkinoinnin suunnittelussa samaa mitä rekrytointiprofiilin...
#125 Onko teillä hyvät urasivut? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään? Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö "hyvä" ole kuitenkin subjektiivinen käsitys? Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa...
#109 – Perehdytys osana työnantajabrändistrategiaa – Case Emine, osa 1
Oletko koskaan ajatellut, että uuden työntekijän perehdytys on erinomainen kokonaisuus työnantajabrändin kivijalaksi? Erityisen vaikuttavaa poikkeuksellisen hyvä perehdytys on kasvuyrityksille, jotka rekrytoivat paljon, ja joissa perehdytyskokemuksia syntyy kaiken...
#126 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu: 3.2.2020 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? "Ei meitä seuraa kuin omat työntekijämme!" Onko Instagram ylipäätään hyvä media työnantajakuvan rakentamiseen? Kuka sitä edes käyttää? Kun minulta kysytään suosituksia sosiaalisista...
#144 Työnantajakuvan kehittäminen käyntiin sosiaalisessa mediassa | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu 8.6.2020 Työnantajakuva sosiaalisessa mediassa lienee yksi kysytyimmistä aiheista työnantajakuvan kehittämistä koskien. Mistä kannattaa aloittaa? Mihin kannattaa keskittyä? Miten kannattaa toimia? Yrityksen nimissä vai työntekijöiden kautta?...
Yrityskulttuuri työnantajabrändin kivijalkana – Podcast jakso 87
Yrityskulttuuri voi olla erinomainen kivijalka kilpailijoista erottavalle työnantajabrändille, mutta silloin emme puhu "kivakulttuurista". Miksi "kivakulttuuri" ei ole enää yrityksiä toisistaan erottava tekijä ja kilpailuvaltti? Minkälainen yrityskulttuuri tukee...
#126 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu: 3.2.2020 Miten employer branding onnistuu Instagramissa? "Ei meitä seuraa kuin omat työntekijämme!" Onko Instagram ylipäätään hyvä media työnantajakuvan rakentamiseen? Kuka sitä edes käyttää? Kun minulta kysytään suosituksia sosiaalisista...
#144 Työnantajakuvan kehittäminen käyntiin sosiaalisessa mediassa | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu 8.6.2020 Työnantajakuva sosiaalisessa mediassa lienee yksi kysytyimmistä aiheista työnantajakuvan kehittämistä koskien. Mistä kannattaa aloittaa? Mihin kannattaa keskittyä? Miten kannattaa toimia? Yrityksen nimissä vai työntekijöiden kautta?...
3 vinkkiä säännölliseen julkaisurytmiin työnantajakuvan kehittämisessä
Kuinka päästä säännölliseen julkaisurytmiin työnantajakuvan kehittämisessä? Koska työnantajakuvan kehittäminen on pitkälti sisältömarkkinointia, yksi tärkeimmistä avaimista onnistumiseen on säännöllinen julkaisurytmi valituissa kanavissa. Osaajayleisömme huomion...
Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021
Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...
#130 LinkedIn-ryhmät HR-markkinointimedioina | Eminen podcast
Kuuluvatko LinkedIn-ryhmät vielä markkinoinnin medioihinne? Aloittaessani vuonna 2011 sisältöpohjaisen rekrytointimarkkinoinnin sosiaalisissa medioissa, käytössä oli lähinnä Facebook ja LinkedIn. LinkedIn-ryhmät olivat tuohon aikaan varsin aktiivisia medioita. Niissä...
#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast
Rekrymainonta ja oppilaitosyhteistyö lienevät ne tutuimmat ja käytetyimmät osaajamarkkinointimixin keinot. Mainonnalla tarkoitetaan sitä, kun yritys maksaa siitä, että sen myyntiviestiä näytetään yrityksen itse maksutta tavoittamaa yleisöä laajemmin. Rekrytoinnissa...
#131 Facebook-mainonta ja HR-markkinointi | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu 9.3.2020 Kuuluuko Facebook-mainonta HR-markkinoinnin strategiaan tai mediavalintoihin? Facebookin mainostyökalu (ads manager) on kenties kaikkien aikojen paras mainostyökalu yritysten markkinoinnin työkalupaletissa. Facebook-mainonnan ekosysteemi...
#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)
Alkuperäinen julkaisu 11.11.2019 Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat nykyään julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen...
#129 HR ja sosiaalinen media: 10 parasta käytäntöä – Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu: 24.2.2020 HR ja sosiaalinen media kuuluvat keskeisesti yhteen tänä päivänä. Jokainen meistä osaa tietysti jo jakaa työpaikkailmoituksia ja muuta sisältöä sekä henkilökohtaisissa että yrityksen sosiaalisen median profiileissa. Olemme myös...
#138 Kuratoitu sisältö ja sen hyödyntäminen | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu 27.4.2020 Tiedätkö, mitä kuratoitu sisältö on? Osaatko hyödyntää sisällön kuratointia nimenomaan työnantajabrändin rakentamisessa? Yksi yleisimmistä syistä, miksi yritykset epäonnistuvat sosiaalisen median hyödyntämisestä on julkaistava sisällön...
Yrityskulttuuri voi olla erinomainen kivijalka kilpailijoista erottavalle työnantajabrändille, mutta silloin emme puhu "kivakulttuurista". Miksi "kivakulttuuri" ei ole enää yrityksiä toisistaan erottava tekijä ja kilpailuvaltti? Minkälainen yrityskulttuuri tukee... Mitä jos organisaatiokulttuuri ja työyhteisöviestintä lyöttäytyvät yhteen? Mitä siitä syntyy? Organisaatiokulttuuri kertoo, miten meillä on täällä tapana toimia. Mitä jos organisaationne kulttuuri kertoisi myös, miten teillä on tapana työyhteisössänne viestiä,... Alkuperäinen julkaisu 13.1.2020 Strategiaosaaminen on erilaisten tutkimusten ja selvitysten valossa kuulemma heikkoa Suomessa. Se on huolestuttavaa, sillä mitä kiivaammaksi työelämän tahti menee ja mitä kaaottisemmalta yritysten toimintaympäristöt tuntuvat, sitä... Osaajapula on nyt suurimmillaan. Mitä moderni kasvuyritys voi tehdä nitistääkseen osaajapulan omalla kohdallaan ja vetääkseen puoleensa menestymisensä kannalta kriittisiä parhaita osaajia? Poimi vinkit jakson kuvaussivulta ja kuuntele jakso syventyäksesi asiaan. Jakson kesto 50:03 min. Introvertti ja ekstrovertti - nuo kenties eniten väärin ymmärretyt persoonan piirteet esiintyvät todella aktiivisesti työelämän keskusteluissa. Oli aika jolloin työpaikkailmoituksissa haettiin lähes poikkeuksetta "ekstroverttejä tyyppejä." Onneksi tätä ei näe enää... "Pitäisikö vaihtaa johonkin halvempaan käsisaippuaan?" kysyin Leolta, kun pesin käsiäni monennetta kertaa Molton Browinin saippualla kotona. "Ei todellakaan vaihdeta!" huudahti Leo. "Kaiken tämän synkkämielisyyden ja epävarmuuden keskellä meillä pestään kädet... On olemassa kahdenlaisia yrityskulttuureita: kivakulttuureita ja strategisia yrityskulttuureita. Kumpaa tyyppiä teidän organisaationne yrityskulttuuri edustaa? 1. Kivakulttuuri on työntekijälähtöinen Kivakulttuuri on helppo tapa kehittää työpaikkaanne. Kivakulttuuria... Digitaalinen transformaatio käynnistyi jo reippaasti yli 20 vuotta sitten kotitietokoneiden yleistyessä. Konkreettisempi sysäys digitaaliseen maailmaan tapahtui kenties vasta sosiaalisten medioiden yleistyessä. Siitä alkaen jokainen Internetiin pääsevä on pystynyt... Digitaalinen transformaatio koskettaa meitä kaikkia. Miksi liiketoiminnan transformaatio muuttaa myös työnantajakuvaa (43:14)? Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...Yrityskulttuuri työnantajabrändin kivijalkana – Podcast jakso 87
Organisaatiokulttuuri ja työyhteisöviestintä. Yrityskulttuurinsa näköinen sisäinen viestintä.
#123 Minkälainen on hyvä strategia? | Eminen podcast
Kukista osaajapula, muunnu talent-magneetiksi – Podcast #95
#143 Introvertti ja ekstrovertti työelämässä | Eminen podcast
Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1
Erota kivakulttuuri ja strateginen yrityskulttuuri toisistaan
#111 – Näin tehtiin 80-vuotiaan tuotantoyhtiön digitaalinen transformaatio – Case Fredman Group
Kun liiketoiminnan transformaatio muuttaa työnantajakuvaa, osa 1 – Podcast jakso #107
Eminen kulttuurideck
4 vuotta töissä Eminessä – Mikä saa valitsemaan Eminen työpaikaksi yhä uudelleen?
Päivälleen 4 vuotta sitten, 1.3.2017 oli ensimmäinen työpäiväni Eminessä! Edeltävän vuoden lopulla, opintojeni loppusuoralla olin keskittynyt tiiviisti ensimmäisen oman alan työpaikkani hakemiseen. Olin ollut osallisena useammassa rekrytointiprosessissa, mutta...
#109 – Perehdytys osana työnantajabrändistrategiaa – Case Emine, osa 1
Oletko koskaan ajatellut, että uuden työntekijän perehdytys on erinomainen kokonaisuus työnantajabrändin kivijalaksi? Erityisen vaikuttavaa poikkeuksellisen hyvä perehdytys on kasvuyrityksille, jotka rekrytoivat paljon, ja joissa perehdytyskokemuksia syntyy kaiken...
Siitä syntyi Talent Marketing School | Yrittäjän koronapäiväkirja #3
Lähes 9 kuukautta sitten pystyin kakistamaan ulos tässä blogikirjoituksessa tuntemukseni siitä, kun korona iski tähän yritykseen. Vain muutama päivä tuon tekstin julkaisun jälkeen saimme Business Finlandilta hakemamme koronatuen, aiheena tietysti uuden liiketoiminnan...
Uutisia! Lanseeramme Talent Marketing School:in verkossa vuoden 2021 alkupuolella
Osaajamarkkinoinnin ja -viestinnän osaamisen kehittämiseen keskittyvä Talent Marketing School lanseerataan vuoden 2021 alkupuolella. Vuosijäsenyyksiin perustuva oppimispaikka on tarkoitettu osaajamarkkinoinnin ammattilaisiksi tähtääville. Opetus toteutetaan...
Case Mourad Daifi & Advian – Säännöllinen sparraus kehitystyön tukena
Eminen palvelu: Säännöllinen sparraus Sparraaja: Eminen Susanna Rantanen Sparrattava: Mourad Daifi, Principal Consultant & Partner, Advian Oy Säännölliset sparraukset asiakkaan kanssa Kuukausittaisten sparrausten tarve syntyi asiakkaan aloittaessa uudessa...
Kolme asiaa, joiden kanssa kamppailin työnantajakuvan kehittämisessä
Lopettelin työpisteelläni inhouse-rekrytoijan töitäni eräänä huhtikuisena iltapäivänä, kun työpuhelimeni pärähteli soimaan muutaman minuutin välein. Moni yrityksemme esimies oli koittanut tavoittaa minut rekrytointitarpeiden vuoksi. Juuri, kun ennätin vastata “Haloo”,...
Case HSY – Vaikuttava Työnantajabrändi antoi konkreettiset työkalut työnantajakuvan kehittämiseen
Miten HSY lähti edistämään työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuutta? Mitä erityistä arvoa Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi toi HSY:n työnantajakuvan kehittämiseen? “Meillä HSY:llä käynnistyi työnantajakuvan kehittämisen kokonaisuus, jota ryhdyin vetämään. Olimme...
Uusi syksy nelihenkisenä tiiminä – Eveliina vaihtaa työpaikkaa
Me täällä Eminessä odotamme alkavaa syksyä yhtä aikaa sekä innoissamme että haikeina. Haikeuden tunnelmat johtuvat siitä, että juuri näinä päivinä meidän taitava ja rakas Eveliina on aloittamassa uudessa työssään ekaluokkalaisten opettajana. Eveliinan jäätyä pois...
Miten työnantajakuvan kehittäminen eroaa inhouse-roolissa ja konsulttina?
Miten työnantajakuvan kehittäminen eroaa inhouse-roolissa ja konsulttina? Aloitin täällä Eminessä HR-markkinointikonsulttina marraskuussa, ja tämä on Tulokaskokemuksia -blogisarjani neljäs osa. Nyt puolen vuoden kohdalla olen jo saanut perspektiiviä näiden kahden...
#134 Mitä kaikkea yritysten alumnitoiminta voi olla? | Eminen podcast
Mitä kaikkea yritysten alumnitoiminta voi olla? Mitä kannattaa pohtia ja selvittää ennen yrityksen alumnitoiminnan käynnistämistä? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa jatketaan viime jakson yritysalumni-teemaa ja haetaan inspiraatiota...
Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91
Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa - tuntuuko vieraalta ajatukselta? Mitä se edes tarkoittaa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa kerron sinulle rekrytoija, miten sinä voit hyödyntää sosiaalista mediaa omaa rekrytoijabrändiäsi...
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? – Podcast #98
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? Jaksaako, viitsiikö ja pystyykö tehtävän kannalta ideaalin tyyppinen työnhakija lukemaan läpi sen tyyppisen ilmoituksen, jonka juuri kirjoititte ja julkaisitte? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast
Rekrymainonta ja oppilaitosyhteistyö lienevät ne tutuimmat ja käytetyimmät osaajamarkkinointimixin keinot. Mainonnalla tarkoitetaan sitä, kun yritys maksaa siitä, että sen myyntiviestiä näytetään yrityksen itse maksutta tavoittamaa yleisöä laajemmin. Rekrytoinnissa...
#127 Miten parannan hakijakokemuksia rekryviestinnällä? | Eminen podcast
Alkuperäinen julkaisu 10.2.2020 Miten parannan hakijakokemuksia, jos hakijakokemus ei ole yksinomaan minun käsissäni? Viimeksi toissa viikolla sain kuulla joidenkin hakijoiden välttävän jo paria tunnettua rekryfirmaa huonojen hakijakokemusten johdosta. Mitä jos...
#135 Kasvuyrityksen oma osaajapool | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Alkuperäinen julkaisu 6.4.2020 Osaajapool, talent pool, talent community, osaajapankki.. kutsumanimiä on useita tälle kyseiselle tietokannalle, joka koostuu rekrytoinnin liideistä, avoimista hakijoista sekä jo jollain asteella laadullistetuista ehdokkaista. ...
6 vinkkiä, miten rekrytoija voi hyödyntää sosiaalista mediaa – Podcast #90
Alkuperäinen julkaisupäivä 22.4.2019 Rekrytoija ja sosiaalinen media ovat nykyään varsin yleinen työpari. Vai mitä mieltä olet? Rekrytoija, rekrytointipäällikkö, rekrytointikoordinaattori, talent acquisition manager, rekrytointikonsultti tai mikä tittelisi onkaan, jos...
#147 Miksi rekrytointi ja työnantajakuvan kehittäminen on syytä erottaa toisistaan? | Eminen podcast
Rekrytointi ja työnantajakuvan kehittäminen sekoitetaan toisiinsa edelleen yllättävän usein. Onhan niillä tekemistä toistensa kanssa. Ideaalitilanteessa yrityksen työnantajakuva on positiivinen ja vetovoimainen, ja vaikuttaa suotuisasti rekrytointionnistumisiin. ...
#119 Rekrytointi ja hakijakokemus | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Rekrytointi ja hakijakokemus kuuluvat varmuudella jokaisen modernin kasvuyrityksen tärkeiden asioiden listalle. Kasvuyritys tarvitsee osaajia voidakseen toteuttaa kasvusuunnitelmiaan. Osa enemmän, osa vähemmän, mutta vielä toistaiseksi meillä ihmisillä on sentään...
Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?
Uusi työpaikka Eminessä on ollut pitkään unelmani, ja nyt perehdytys uuteen työhön on tiiviisti käynnissä. Tänään on 24. työpäiväni täällä. Uunituoreena eminaattorina olen jo hiukan päässyt näkemään, kuinka hyvin ennakkokäsitykseni, mielikuvani ja odotukseni Eminestä...
Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen
Rekrytointitoimialan kehittäminen on ollut mielessäni tiiviisti viimeiset pari viikkoa. Olin nimittäin finaalissa ehdolla Vuoden Rekrytointitoimialan kehittäjä -palkinnon saajaksi. Palkinto jaettiin viime torstaina pidetyssä Rekrygaalassa kollegalleni Juho...