Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi
Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021

Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021

Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...

Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93

Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on...

Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021

Neljä nousevaa employer branding -trendiä vuodelle 2021

Mitkä employer branding -trendit nousevat mielestäni trendilistan kärkeen vuonna 2021? Näin vuoden alussa minulla on tapana tutkailla kristallipalloa ja ennustaa tulevan vuoden trendejä. Miltä employer branding näyttää vuonna 2021? Mihin modernit kasvuyritykset...

#130 LinkedIn-ryhmät HR-markkinointimedioina | Eminen podcast

#130 LinkedIn-ryhmät HR-markkinointimedioina | Eminen podcast

Kuuluvatko LinkedIn-ryhmät vielä markkinoinnin medioihinne? Aloittaessani vuonna 2011 sisältöpohjaisen rekrytointimarkkinoinnin sosiaalisissa medioissa, käytössä oli lähinnä Facebook ja LinkedIn. LinkedIn-ryhmät olivat tuohon aikaan varsin aktiivisia medioita. Niissä...

#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast

#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast

Rekrymainonta ja oppilaitosyhteistyö lienevät ne tutuimmat ja käytetyimmät osaajamarkkinointimixin keinot. Mainonnalla tarkoitetaan sitä, kun yritys maksaa siitä, että sen myyntiviestiä näytetään yrityksen itse maksutta tavoittamaa yleisöä laajemmin. Rekrytoinnissa...

#131 Facebook-mainonta ja HR-markkinointi | Eminen podcast

#131 Facebook-mainonta ja HR-markkinointi | Eminen podcast

Alkuperäinen julkaisu 9.3.2020 Kuuluuko Facebook-mainonta HR-markkinoinnin strategiaan tai mediavalintoihin? Facebookin mainostyökalu (ads manager) on kenties kaikkien aikojen paras mainostyökalu yritysten markkinoinnin työkalupaletissa. Facebook-mainonnan ekosysteemi...

#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

#114 Yleisön kanssa keskustelu somessa (podcast)

Alkuperäinen julkaisu 11.11.2019 Miten yleisön kanssa keskustelu somessa saadaan sujumaan mallikkaasti hyvän työnantajabrändin nimissä? Sosiaalisten medioiden algoritmit palkitsevat nykyään julkaisijoita julkaisussa käydystä aktiivisesta dialogista. Pelkkä tykkääminen...

#138 Kuratoitu sisältö ja sen hyödyntäminen | Eminen podcast

#138 Kuratoitu sisältö ja sen hyödyntäminen | Eminen podcast

Alkuperäinen julkaisu 27.4.2020 Tiedätkö, mitä kuratoitu sisältö on? Osaatko hyödyntää sisällön kuratointia nimenomaan työnantajabrändin rakentamisessa? Yksi yleisimmistä syistä, miksi yritykset epäonnistuvat sosiaalisen median hyödyntämisestä on julkaistava sisällön...

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck

Eminen kulttuurideck on meidän näkemyksemme siitä, mitä hyvä yrityskulttuuri-deck pitää sisällään. Eminen kulttuuri on muotoiltu strategisesti. Strateginen kulttuurin muotoilu tarkoittaa sitä, että yrityksen kulttuurin tehtävänä on tulkita liiketoimintastrategia...

Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1

Kun korona iski pienyritykseen | Yrittäjän koronapäiväkirja #1

"Pitäisikö vaihtaa johonkin halvempaan käsisaippuaan?" kysyin Leolta, kun pesin käsiäni monennetta kertaa Molton Browinin saippualla kotona.  "Ei todellakaan vaihdeta!" huudahti Leo. "Kaiken tämän synkkämielisyyden ja epävarmuuden keskellä meillä pestään kädet...

#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast

#141 Rekrymainonta ja sen ostaminen | Eminen podcast

Rekrymainonta ja oppilaitosyhteistyö lienevät ne tutuimmat ja käytetyimmät osaajamarkkinointimixin keinot. Mainonnalla tarkoitetaan sitä, kun yritys maksaa siitä, että sen myyntiviestiä näytetään yrityksen itse maksutta tavoittamaa yleisöä laajemmin. Rekrytoinnissa...

Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?

Uusi työpaikka: Mihin kokenut tulokas kiinnittää huomiota?

Uusi työpaikka Eminessä on ollut pitkään unelmani, ja nyt perehdytys uuteen työhön on tiiviisti käynnissä. Tänään on 24. työpäiväni täällä. Uunituoreena eminaattorina olen jo hiukan päässyt näkemään, kuinka hyvin ennakkokäsitykseni, mielikuvani ja odotukseni Eminestä...

Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen

Pari ajatusta aiheesta rekrytointitoimialan kehittäminen

Rekrytointitoimialan kehittäminen on ollut mielessäni tiiviisti viimeiset pari viikkoa. Olin nimittäin finaalissa ehdolla Vuoden Rekrytointitoimialan kehittäjä -palkinnon saajaksi.  Palkinto jaettiin viime torstaina pidetyssä Rekrygaalassa kollegalleni Juho...

Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?

Tiedätkö milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi?

Milloin on optimaalisinta käynnistää rekrytointi? Olen pistänyt yli 17* vuoden HR-urani aikana merkille, että rekrytoinneissa ja työnhaussa on täällä Suomessa tunnistettavissa muutama säännöllinen trendi, jotka huomioimalla rekrytointionnistumista voidaan optimoida...