#146 Mitä jos hissipuhe onkin dialogi eikä monologi? | Eminen podcast
Hissipuhe on tyypillisesti noin 30-60 sekunnin kestoinen kiteytys, "intro", sinusta tai edustamastasi asiasta. Tämän alle 100 sanan mittaisen puheenvuoron tavoitteena on toimia keskustelun avaajana vastapuolen huomion ja kiinnostuksen voittavalla tavalla. Tässä...
#124 Miten strategia ja suunnitelma eroavat toisistaan? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Strategia ja suunnitelma ovat kaksi eri asiaa. Parhaimmillaan ne ovat tukiessaan toinen toistaan. Jostain syystä strategia ja suunnitelma sekoittuvat myös keskenään. Yksinään strategiasta ei ole juuri mitään hyötyä. Yksinäinen suunnitelma on pahimmillaan sarja...
#117 Työnantajabrändin budjetti
Työnantajabrändin budjetti puhuttaa. Erityisesti näin loppuvuonna, kun useimmissa yrityksissä budjetoidaan seuraavaa tilikautta. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään työnantajabrändin rakentamisen kustannuksia ja niiden budjetointia....
Kohderyhmän määritys ja työnantajabrändi – Podcast #79
Kohderyhmän määritys on toinen tärkeimmistä määritettävistä asioista, joista työnantajabrändin rakentamisen tulisi käynnistyä. Kohderyhmän määrittäminen tai kohdeyleisön segmentointi ei tarkoita markkinoinnin suunnittelussa samaa mitä rekrytointiprofiilin...
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? – Podcast #98
Haluaako etsimänne työnhakija lukea työpaikkailmoituksenne? Jaksaako, viitsiikö ja pystyykö tehtävän kannalta ideaalin tyyppinen työnhakija lukemaan läpi sen tyyppisen ilmoituksen, jonka juuri kirjoititte ja julkaisitte? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91
Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa - tuntuuko vieraalta ajatukselta? Mitä se edes tarkoittaa? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa kerron sinulle rekrytoija, miten sinä voit hyödyntää sosiaalista mediaa omaa rekrytoijabrändiäsi...
#144 Työnantajakuvan kehittäminen käyntiin sosiaalisessa mediassa | Eminen podcast
Työnantajakuva sosiaalisessa mediassa lienee yksi kysytyimmistä aiheista työnantajakuvan kehittämistä koskien. Mistä kannattaa aloittaa? Mihin kannattaa keskittyä? Miten kannattaa toimia? Yrityksen nimissä vai työntekijöiden kautta? Miten kannattaa toimia silloin, kun...
Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet – Podcast #80
Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet on tärkeä määrittää työn alkaessa. Mitä tavoitteita työnantajabrändille voidaan asettaa? Mikä on tavoitteen ja mittarin ero? Mikä on Key Performance Indikaattori? Viime jaksossa käsitellyn kohdeyleisön määrittämisen...
#147 Miksi rekrytointi ja työnantajakuvan kehittäminen on syytä erottaa toisistaan? | Eminen podcast
Rekrytointi ja työnantajakuvan kehittäminen sekoitetaan toisiinsa edelleen yllättävän usein. Onhan niillä tekemistä toistensa kanssa. Ideaalitilanteessa yrityksen työnantajakuva on positiivinen ja vetovoimainen, ja vaikuttaa suotuisasti rekrytointionnistumisiin. ...
#138 Kuratoitu sisältö ja sen hyödyntäminen | Eminen podcast
Tiedätkö, mitä kuratoitu sisältö on? Osaatko hyödyntää sisällön kuratointia nimenomaan työnantajabrändin rakentamisessa? Yksi yleisimmistä syistä, miksi yritykset epäonnistuvat sosiaalisen median hyödyntämisestä on julkaistava sisällön puute. Oman sisällön tuottaminen...