Työnantajabrändi ilman kuluttajamarkkinoinnin vipua – Podcast jakso 86
Alkuperäinen julkaisu 25.3.2019 Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten erilaista on rakentaa työnantajabrändi yritykseen, jossa työhön ei saa valmiiksi tunnetun kuluttajabrändin tukea? Isot kuluttajabränditalot käyttävät kuluttajamarkkinointiin vuosittain...
Mitä parhaat osaajat odottavat työelämältä? Case Eminaattorit | Podcast #100
Mitä parhaat osaajat odottavat työelämältä? Tämä kysymys on varmasti kaikkien itseään hyvinä esihenkilöinä ja työnantajina pitävien mielessä, ainakin toivon niin. Yrittäjänä olen tullut siihen tulokseen, että yrityksen johtaminen, liiketoiminnan johtaminen ja ihmisten...
Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan | Podcast jakso #102
Alkuperäinen julkaisu 19.8.2019 Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan. Tämä on kova väite, mutta seisomme rohkeasti väitteen takana. Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus siksi, että se tarjoaa konseptina selkeän ja eheän...
#143 Introvertti ja ekstrovertti työelämässä | Eminen podcast
Introvertti ja ekstrovertti - nuo kenties eniten väärin ymmärretyt persoonan piirteet esiintyvät todella aktiivisesti työelämän keskusteluissa. Oli aika jolloin työpaikkailmoituksissa haettiin lähes poikkeuksetta "ekstroverttejä tyyppejä." Onneksi tätä ei näe enää...
#127 Miten parannan hakijakokemuksia rekryviestinnällä? | Eminen podcast
Miten parannan hakijakokemuksia, jos hakijakokemus ei ole yksinomaan minun käsissäni? Viimeksi toissa viikolla sain kuulla joidenkin hakijoiden välttävän jo paria tunnettua rekryfirmaa huonojen hakijakokemusten johdosta. Mitä jos hakijakokemus on...
#140 Kasvuyritys ja työnantajakuvallinen kilpailuetu | Eminen podcast
Onko teillä jokin osaajayleisöillenne merkityksellinen työnantajakuvallinen kilpailuetu? Oletko koskaan pohtinut, miten työntekijä valitsee työpaikan? Ja ennen kaikkea, miksi etsimänne osaaja valitsisi juuri teidät seuraavaksi työnantajakseen? Tässä Vaikuttava...
#136 Pienyrityksen työnantajabrändi onkin human-to-human -yritysbrändi | Eminen podcast
Pienen yrityksen työnantajabrändi syntyy human-to-human -markkinoinnin seurauksena. Arvokkain tällainen brändi on yritykselle kuitenkin silloin, kun se koskee yritystä kokonaisuudessaan ja sisältää tasapainoisesti sekä työntekijäyleisön että asiakasyleisön. Tässä...
#135 Kasvuyrityksen oma osaajapool | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Alkuperäinen julkaisu 6.4.2020 Osaajapool, talent pool, talent community, osaajapankki.. kutsumanimiä on useita tälle kyseiselle tietokannalle, joka koostuu rekrytoinnin liideistä, avoimista hakijoista sekä jo jollain asteella laadullistetuista ehdokkaista. ...
Kun liiketoiminnan transformaatio muuttaa työnantajakuvaa, osa 1 – Podcast jakso #107
Digitaalinen transformaatio koskettaa meitä kaikkia. Miksi liiketoiminnan transformaatio muuttaa myös työnantajakuvaa (43:14)?
#133 Entiset työntekijät, eli alumni kohdeyleisönä | Eminen podcast
Entiset työntekijät, eli alumni on kasvuyritykselle erittäin tärkeä työnantajakuvan kohdesegmentti. Alumnien avulla kasvattaa jopa merkittävästi työnantajakuvallista vaikuttavuutta sekä rekrytointien onnistumista. Yksi selkeä alumnin hyöty piilee paluumuuttamisen...