Asiakaskokemus istuu myös HR:n työpöydällä. Mitä HR:n asiakkaat, eli työntekijät, työnhakijat ja esimiehet odottavat meiltä kokemusten tuottajina, vahvistajina ja johtajina? Miten me voimme vaikuttaa itse yrityksen työnantajakuvaan ja maineeseen varmistamalla hyvät hakija- ja työntekijäkokemukset?
Digitalisaatio ja sosiaalinen media ovat muokanneet isolla kädellä myös HR-työtä. Erityisen luupin alla ovat hakijakokemukset ja työntekijäkokemukset, sillä yleisömme kokemukset joko vahvistavat tai vaikeuttavat työnantajakuvan ja työnantajabrändin rakentamiseen liittyvää työtämme.
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään HR:n ja esimiesten tuottamia asiakaskokemuksia sekä niiden vaikutusta Vaikuttavan Työnantajabrändin muodostumiseen, rakentamiseen ja ylläpitämiseen.
Työnantajakuva syntyy aidoista, todellisista ja hyvin henkilökohtaisista kokemuksista. Jokaisella yksittäisellä, henkilökohtaisella kokemuksella on määräänsä suurempi merkitys kokonaisuuteen. Siksi jokaisen yksittäisen rekrytoijan, työsuhdeasioista vastaavan, palkanlaskijan, esimiehen, johtajan, henkilöstöpäällikön jne käyttäytymisellä, toiminnalla, vuorovaikutustaidoilla ja asiakaspalvelutaidoilla on vaikutus siihen, miten yritys koetaan suuremman yleisön mielessä.
Jakson sisältö
- Miten digitalisaatio ja sosiaalinen ovat muokanneet käyttäytymistämme ja odotuksiamme
- Sosiaalinen mediaa suorastaan kutsuu päivittelemään omia kokemuksia
- Ok-kokemukset vs. tunteita herättävät kokemukset
- Asiakaslähtöisyys informaatioaikakauden suurena trendinä
- Asiakaskokemus Suomessa 2017 -tutkimuksen otteita ja ajatuksia suhteessa vaikuttavamman työnantajabrändin rakentamiseen
- Miksi asiakaskokemusta ei kannata johtaa prosessien mukaan
- Mistä hyvä kokemus oikeastaan syntyy
- Tyytyväisyyden ja odotusten ylittämisen erot
- Ensiluokkainen hakijakokemus ja työntekijäkokemus
- Mikrohetket synnyttävät ensiluokkaiset kokemukset
- 3 ominaisuutta, jotka synnyttävät varmuudella huonoja kokemuksia
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso Soundcloudissa >>
Jakson kesto: 29:44 min
Jaksossa mainitun Asiakaskokemus Suomessa 2017 -tutkimuksen lähde >>
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.