Instagram ja työnantajabrändi? Kyllä! Instagram on nykyään erinomainen sosiaalinen media työnantajabrändin kehittämiseen.
Instagramin luonteesta johtuen se sopii kuitenkin paremmin mieltymyksen kasvattamiseen kuin tietoisuuden rakentamiseen. Jos muistatte, mieltymys seuraa hakijapolulla tietoisuuden syntymistä ja kehittymistä. Tietoisuus kannattaa rakentaa ensin muualla, esimerkiksi Linkedinissä ja Facebookissa, tietyille kohdeyleisöille myös Twitterissä. Siihen Instagram ei ole paras sosiaalinen media.
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan Instagramista, ja erityisesti 10 uudesta Instagram-ominaisuudesta, jotka olemme saaneet käyttöömme vuoden 2018 aikana. Nostimme esille sellaiset ominaisuudet, jotka tukevat myös työnantajabrändin rakentamista Instagramissa.
Later.com tietää kertoa, että Instagram on ollut tänä vuonna erityisen ahkera uusien ominaisuuksien kehittämisessä ja julkaisemisessa.
Jakson sisältö
Tässä jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg käy läpi valitsemansa 10 Instagram-ominaisuutta, joihin Instagram on satsannut tämän vuoden aikana.
Ominaisuudet ovat:
- Käyttäjien yksityisyyttä ja jopa turvallisuutta uhanneet Instagram botit on estetty ja yksityiskäyttäjien yksityisyyden säilymistä on paranneltu entisestään.
- Instagramin oma algoritmi.
- Instagram-julkaisujen ajastaminen.
- Tilien äänettömäksi (mute) asettaminen.
- Toimivat handlet (@[käyttäjätilin nimi]) tilin biossa.
- Anti-bullying filtterin julkaiseminen.
- Toimivan verkkokauppa-alustan integrointi Instagramiin (Tällä ei muuten ole mitään tekemistä vaikuttavamman työnantajabrändin rakentamisen kanssa. Se oli yksinkertaisesti kiinnostava ominaisuus, josta oli pakko kertoa.)
- Mainosten tekeminen olemassa olevista julkaisuista.
- Instagram Stories – uudet ominaisuudet (7 kpl).
- Uudistunut Explore-sivu.
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa
Jakson kesto: 48:33 min
Suunnitelmallisempi työnantajabrändi Instagramissa vuonna 2019
Poimi ideoita ja inspiraatiota Siirin testi-casesta:
Instagram-suunnitelma, osa 1 >>
Instagram-suunnitelma, osa 2 >>
Instagram-suunnitelma, osa 3 – tulokset >>
Tutustu yrityskäyttäjien keskeisimpiin Instagram-trendeihin vuonna 2018 >>
Instagram B2b-markkinoinnin alustana >>
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.