Rekrytointiviestintä Facebookissa – 5 vinkkiä, miten teet sen vaikuttavammin

Rekrytointiviestintä Facebookissa on modernille HR:lle loistava mahdollisuus suoraan talent-yleisöön vaikuttamiseen ja vuorovaikutukseen yritykselle strategisesti ideaalien ammattilaisten kanssa. Se on käytännössä ainoa foorumi, jossa on mahdollista tavoittaa passiiviset ja aktiiviset työnhakijat samalla kertaa.

Monilla aloilla rekrytointimarkkinointia tehdään jo ahkerasti Facebookissa, jossa erilaiset kampanjat kilpailevat talentien huomiosta keskenään. Jos omia tekemisen tapojaan ei tarkastele kriittisesti, voi massasta erottuminen olla haastavaa. Onneksi palvelu tarjoaa runsaat tekniset mahdollisuudet oman viestin luovaan muotoiluun.

Tässä sinulle 5 ajattelemisen arvoista vinkkiä, joista saat toivottavasti inspiraatiota yrityksesi rekrytointitoimenpiteisiin Facebookissa.

Suunnitelmallisuus, laadukas sisällöntuotanto ja vuorovaikutteinen läsnäolo ovat kokonaisuutena vahva yhdistelmä Facebookin rekrytointimarkkinoilla.

Ennen mainoskampanjan perustamista

Facebookin mainoskampanjoiden peruskysymykset, kuten tavoitteet ja kohderyhmät, on syytä kerrata aina välillä. Se ei vie paljoa aikaa ja selkeyttää seuraavien toimenpiteiden tekemistä merkittävästi. Kysy itseltäsi ainakin nämä: 

  1. Mikä on tavoitteemme?
  2. Kenet haluamme tavoittaa?
  3. Millä tavalla saamme talentin huomion?

Määrittämällä tavoitteen ja tavoitellun kohderyhmän, saat viestinnällesi ja sen tyylille selkeämmän kärjen. Tämän jälkeen voit siirtyä eteenpäin ja miettiä, millainen sisältö tekee tähän talentiin vaikutuksen?

Rekrytointiviestintä ja -markkinointi on vaikuttavimmillaan suoraan siellä, missä tavoiteltu talent-yleisö on.

Vaikuttavia sisältömuotoja rekrytointiin

  1. Avaa Messenger-yhteys & markkinoi sitä

Messenger-sovelluksen mainostaminen palvelussa mahdollistettiin aivan vasta. Avaamalla tämän suoran viestimismuodon ja markkinoimalla sitä, saat käyttöösi uuden viestimisulottuvuuden rekrytointiin. Voit rohkaista talentia kysymään lisää tai pyytää häntä laittamaan viestiä, jos tämä haluaa rekrytoinnin etenemisestä lyhyitä tilannepäivityksiä suoraan Messengeriin.

Hyvä tietää: tutkimusten mukaan yli 54,4 % amerikkalaisista kuluttajista asioi mieluummin yrityksen kanssa suoraan Messengerissä kuin sähköpostilla, puhelimessa tai popup-chatissa.

  1. Valitse tehokkain toimintokutsu

Suora ja selkeä call to action on jokaisen toimivan ja dynaamisen julkaisun elinehto. Facebook tarjoaa runsaan määrän eri tilanteisiin sopivia toimintokutsu-painikkeita, kuten: Lue lisää, Hae nyt ja Lähetä viesti. Näin pienellä detaljitason asialla voi olla iso vaikutus halutun toiminnan kannalta.

Rekrytointi Facebookissa

  1. Käytä karuselli-julkaisua näyttääksesi enemmän

Karuselli-julkaisu antaa sinun lisätä useampia kuvia yhteen julkaisuun. Karuselli on mobiilikäyttäjälle mielenkiintoinen sisältö, joka vetää puoleensa. Tällä sisällöllä voit esimerkiksi esitellä tiimin jäsenet, mihin haetaan uutta tekijää. Vain luovuus on rajana!

  1. Tee livestriimaus

Ehkä haastava ja jännittäväkin sisältömuoto, mutta on hyvin tehtynä varmasti vaikuttava ja erottuva tapa viestiä talenteille. Livelähetys voi pitää sisällään esimerkiksi työkavereiden esittäytymisen tai vaikkapa ”hyvä tietää meistä” -tyylisen puheenvuoron.

Vinkki: Livelähetyksen sisältö kannattaa suunnitella etukäteen, jotta asian esittäminen striimatessa on sujuvaa.

  1. Muista kohdentaa sisältö

Loistavakaan sisältö ei saa ansaitsemaansa huomiota, jos sitä esitetään väärälle yleisölle. Muista siis määrittää selkeä kohderyhmä kampanjallesi niin viestisi tavoittaa talentit.

Rekrytointiviestintä Facebookissa – kokeile rohkeasti ja ole luova

Rekrytointiviestintä ja -markkinointi on vaikuttavinta suoraan siellä, missä tavoiteltu talent-yleisö on. Voit erottautua massasta vaikuttavalla viestinnällä ja huomion kiinnittävillä sisällöillä. Kaikkea tekemistä on syytä peilata paitsi yrityksen myös talent-yleisön näkökulmasta – mikä on tavoitteemme ja miten tavoitamme juuri ne ammattilaiset, joiden huomion haluamme?

Suunnitelmallisuus, laadukas sisällöntuotanto ja vuorovaikutteinen läsnäolo ovat kokonaisuutena vahva yhdistelmä Facebookin rekrytointimarkkinoilla.

***

Kaipaatko lisää luettavaa? Lataa tästä ilmainen eBook: “Talent-yleisöön vaikuttavampi Facebook-yritysprofiili.”

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

Saattaisit pitää myös näistä
header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]