Moderni työnantajabrändi

rakettitiede-logo-color 100px
Solita_logo_CMYK_grey-uusi 100x
CybercomG_logo_Classic_RGB
futurice-logo 100x
Tori 100px
iflogo 100px
juha huttunen rakettitiede

Rohkea rekryviestintä erottavan työnantajabrändin rakentamisessa

Juha Huttunen, CEO, Rakettitiede

”Tulokset puhuvat puolestaan. Rekryviestintämme on totisesti huomattu, ja se on provosoinut keskustelua ja kommentointia niin sosiaalisessa mediassa kuin neukkareissa ja fudiskentän laidallakin. Vaikuttajiksi laskettavat ihmiset jakavat mainoksiamme edelleen omille verkostoilleen. Asiakkaat ja työnhakijat kommentoivat säännöllisesti meidän ’loistavaa brändiä’. 

Moderni työnantajabrändi nostaa talentien kokemukset keskiöön. Siirrymme vahvasti fiilistelystä vaikuttamaan talent-yleisömme asiantuntija-identiteettiin.

Modernia työnantajabrändiä kehitetään yrityksen sisältä: bisneksestä, yrityskulttuurista ja työntekijäkokemuksista käsin. Keinoina käytetään rekrytointimarkkinointia, HR-sisältömarkkinointia sekä tarinallistamista.

Sanoma kohdistetaan omiin talent-yleisöihin talon sisällä ja ulkona. Vaikutukset näkyvät työntekijäkokemuksissa, asiakaskokemuksissa ja hakijakokemuksissa.

Ratkaisuja modernin työnantajabrändin rakentamiseen

Strategian määrittäminen

Työnantajakuvastrategian työpajamme tukevat strategiatyötä purkamalla ja kasaamalla yrityksen liiketoimintastrategian painopisteet ja keskeiset tavoitteet sekä yrityskulttuurin ja työntekijäkokemukset selkeäksi ja erottavaksi työnantajabrändin visioksi.

Strategisen suunnitelman toimeenpaneminen

Opi uudenlainen tapa rakentaa työnantajakuvaa sosiaalisen median mahdollisuuksia hyödyntämällä.

Tarinallistamisen ohjelma vie strategian käytäntöön, luo pysyvän toimintatavan ja siirtää osaamista organisaatioonne.

HR-markkinointi

Ideoimme, suunnittelemme, tuotamme ja jakelemme HR-sisältöä copyteksteistä kuvituksiin, valokuviin ja videoon. 

Rekrytointiviestintä – Urasivut – Sosiaalinen media 

Moderni työnantajabrändi Case Tapsa

Case Cybercom: Työntekijä työnantajabrändi-kampanjan sankarina

Legendaarinen Tapsa-kampanja sai alkunsa oikeasta cybercomilaisesta Tapsasta, jonka herkullisen tarinan tunnistimme asiakkaan kanssa jutellessa. Tapsaan liittyvä työntekijäkokemus tarinallistettiin rekrytointikampanjaksi, jonka tavoitteena oli vuoden 2013 aikana vahvistaa Cybercomin työnantajabrändiä ja tukea massiivista, koko vuoden kestänyttä rekrytointikampanjaa.

Case Interquest urasivut

Case Interquest: Urasivut ja enemmän irti ”meistä”

InterQuestin kriittisimpiä tavoitteita on palkata osaavia käsipareja tekemään tieto- sekä asiakastyötä. Heidän nettisivuillaan oli ohkainen ”meistä”-osuus, jossa kerrottiin yrityksestä ja sen ihmisistä vain muutamalla lauseella ja kasvokuvalla. Sanoma ei ollut selkeä. Tavoitteiden saavuttamiseksi oli ehdottoman tärkeä saada markkinoinnille hyvä laskeutumissivu, joka kertoisi selkeästi: keitä olemme, mitä teemme, kenelle ja miksi.

Case EVRY & tarinallistaminen

Case Evry: Jatkuva yhteistyö työnantajakuvan kehittämisessä

EVRY Finland käynnisti kanssamme keskustelut työnantajakuvan kehittämiseen liittyen alkuvuodesta 2016. Yritys oli yhtiörakenteiden muutosten myötä solmukohdassa ja etsi oikeanlaista tapaa puhutella talent-kohdeyleisöjä, kertoa itsestään työnantajana ja tuoda esille yhtiön Suomessa tarjoamia työ- ja uramahdollisuuksia. Lähdimme tukemaan asiakkaan tarpeita jatkuvan yhteistyön mahdollistamin keinoin.

Moderni työnantajabrändi - keinoja ja vinkkejä talent-yleisöön vaikuttamiseen