Mittaroitu sisältömarkkinointi – luvut, joita sinun kannattaa seurata

Mittaroitu sisältömarkkinointi – luvut, joita sinun kannattaa seurata

Mittaroitu sisältömarkkinointi – luvut, joita sinun kannattaa seurata

Mittaroitu sisältömarkkinointi kertoo sinulle sen, vaikuttaako HR-viestintäsi tavoittelemaasi talent-yleisöön toivotulla tavalla. Facebookin sisältömarkkinointiin ja sen mittaamiseen tarjoamat keinot ovat suurenmoiset, mutta otatko niistä kaiken hyödyn irti?

Sisältömarkkinoinnin analytiikan seuranta auttaa sinua ymmärtämään paremmin kohderyhmääsi, heidän intressejään ja sivusi vetovoiman ydintä. Markkinoidut sisällöt tuottavat siis tulosta, jonka lukuihin myös HR:n on syytä kiinnittää huomiota.

Jo hyvin perustason tilastoseurannalla pystyt profiloimaan ja segmentoimaan talent-yleisösi. Tiedät siis paremmin ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita sivustasi ja joille markkinoit.

Tässä allekirjoittaneen vinkit siihen, miten teet yrityksesi Facebook-sivun HR-sisällöistä vaikuttavampia.

Selvitä tehokkuus julkaisun tiedoista

Nopein tapa tarkistaa julkaisun vaikuttavuus, on julkaisemasi sisällön vasemmasta alakulmasta löytyvä yhteenveto ”julkaisun tiedot”.

Riippuen siitä, onko julkaisu orgaaninen vai mainostettu, se näyttää joko tältä:

Mittaroitu sisältömarkkinointi

Tai tältä:

Mittaroitu sisältömarkkinointi

Ps. Oikeanpuoleinen palkki kertoo kuinka moni on nähnyt julkaisusi mainostettuna, vasen puolestaan orgaanisen kattavuuden.

Klikkaamalla ”_____ henkilöä tavoitettu” -tekstiä, saat näkyviin julkaisun tilastonäkymän.

Mittaroitu sisältömarkkinointi

Oikeanpuoleisessa sarakkeessa näet julkaisun tilastot. Kannaltasi oleellisinta tietoa ovat:

  • Tavoitetut henkilöt
  • Reaktiot, kommentit & jaot
  • Linkin klikkaukset (Huom. tämä on tärkein, jos kyseessä on linkkipostaus)

Erityisesti linkin klikkauksista voit päätellä sen, ovatko julkaisusi nähneet ihmiset siirtyneet eteenpäin lukemaan lisää. Tämä on luonnollisesti ensiarvoisen tärkeä asia työpaikkailmoitusten jakamisessa

Jos linkin klikkauksia ei ole kertynyt toivotulla tavalla, kokeile puhutella tavoittelemaasi yleisöä suoremmin. Mieti, millaisella tyylillä ja sisällöllä saat hänen huomionsa? Kuten mainitsin aiemmassa blogikirjoituksessani, aitous vetoaa talentiin.

Mittaroitu sisältömarkkinointi

Mainosjoukon analytiikka kertoo sinulle vaikuttavimman sisältömuodon

Facebook-yritysprofiilisi ylläpidosta löytyvä ”Mainosten hallinta” on työkalu, jota kannattaa aivan ehdottomasti hyödyntää. Voit tarkastella kampanjasi sisällä olleita mainoksia, jotka ovat Facebookissa nimellä ”Mainosjoukko”. Mainosjoukosta näet muun muassa:

  • Linkin klikkaukset
  • Tuloskohtaisen hinnan eli ”cost per click”
  • Kuluttamasi kokonaisbudjetin
  • Tavoittamasi yleisön

Erityisesti tuloskohtainen hinta auttaa sinua ymmärtämään sen, mitkä mainokset ovat toimineet parhaiten. Esimerkiksi mainoksessa, jonka tavoitteena on liikenne verkkosivustolle, maksat tuloksesta – klikeistä. Mitä pienempi tuloskohtainen hinta on, sitä onnistuneempana voit mainostasi pitää. Eli mitä pienempi tuloskohtainen hinta, sitä vaikuttavampi sisältö on ollut.

Vinkki: kannattaa kokeilla erilaisia mainoksia (teksti, kuva, video) samassa kampanjassa, jotta voit mittaroida niiden vaikuttavuutta talent-yleisössäsi.

Kun tiedät, mikä puree tavoittelemaasi talent-yleisöön, pystyt palvelemaan heitä paremmin ja kohdistamaan heille tehokkaampaa sisältöä.

Tilin yleiskatsaus auttaa ison kuvan hahmottamisessa

Saat näkyviin sivusi kattavuuden menemällä mainosten hallintaan ja avaamalla siellä välilehden ”Tilin yleiskatsaus”.

Voit vaihtaa tarkasteltua ajanjaksoa, tilastosarakkeita ja seurata sivuasi kokonaisuutena. Tätä sivua tarkastelemalla voit tehdä johtopäätöksiä mainostesi tehokkuudesta ja siitä, miten ne resonoivat talent-yleisösi keskuudessa.

Mitä sisältömarkkinointi-lukuja sinä seuraat?

Aktiivinen sisältömarkkinointi yhdistettynä tulosten mittarointiin on vaikuttavamman Facebook-profiilin ydin. Kun tiedät, mikä puree tavoittelemaasi talent-yleisöön, pystyt palvelemaan heitä paremmin ja kohdistamaan heille tehokkaampaa sisältöä. Tämä luo sinulle vastavuoroisen yleisösuhteen, josta kannattaa pitää kiinni.

***

Piditkö lukemastasi? Lataa tästä ilmainen eBook: “Talent-yleisöön vaikuttavampi Facebook-yritysprofiili.

Haluaisitko kuulla aiheesta lisää? Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi Vaikuttavampi Facebook-yritysprofiili -valmennukseen perjantaina 29.9.,  tiistaina 10.10., perjantaina 27.10. tai keskiviikkona 15.11. Varaa paikkasi viipymättä niin mahdut mukaan! Valmennuksessa perehdytään Facebookin teknisiin ominaisuuksiin, mainonnan hyötyihin ja analytiikkaan.

About the Author