Miten Varmistan, että Blogiteksti Toimii Verkossa (infograafi)

Sisältötulvan moninkertaistuessa meidän on varmistettava, että blogikirjoituksemme ovat yleisömme kannalta sekä kiinnostavia että helppolukuisia. Että ne avataan, niitä luetaan, niitä kommentoidaan, niistä tykätään ja niitä jaetaan eteenpäin. Jos yleisö ei koe blogitekstejämme kiinnostavaksi, kirjoitamme pöytälaatikkoon. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta sellainen kirjoittaminen kannattaa jättää vapaa-ajalle.

”Miten varmistan, että blogitekstini toimii verkossa?” – kysymys, jota jokaisen bloggaajan tulee aktiivisesti miettiä.

Hakukoneoptimointiin perehtyminen blogatessa on helpottanut itselläni blogikirjoituksen anatomian sisäistämistä. Käytämme tässä omassa blogissamme WordPress Pluginia nimeltään Yoast SEO. Se on mielestäni erinomainen plugari ohjaamaan kirjoittajaa toimivaan tekstin tuottamiseen.

Minkälainen teksti on ”toimiva”?

Tekstin toimivuudella viittaan sen luettavuuteen ja kykyyn pitää tekstin yleisöksi tarkoitettu lukija kiinnostuneena loppuun saakka. Kun bloggaan täällä Eminen blogissa, minulla on mielessäni Eminen asiakaskohderyhmä. Mietin, mistä kulmasta kirjoitan, minkälaiset asiat ja aiheet voisivat olla teille kiinnostavia, mitä lisäarvoa tekstini voisi tarjota juuri sinulle joissain edustamistamme työsi osa-alueista, eli yrityskulttuurin ja työnantajakuvan kehittämisessä, työntekijäkokemusten tarinallistamisessa tai HR-sisältömarkkinoinnissa.

Toimiva teksti palvelee juuri sinun kohdeyleisöäsi. Ei se poissulje sitä, etteikö kuka tahansa voisi tai saisi tekstiäsi lukea. Tekstisi ei kuitenkaan tarvitse syleillä koko maailman tarpeita. Tämä toivottavasti poistaa paineita tekstin tuottamisesta.

Hyvän blogitekstin anatomia

Pongasin alla olevan infograafin Hubspotin blogista. Se on selkokielinen toimintaohjeistus sinulle HR-bloggaaja. Seuraamalla alla olevia suosituksia varmistat, että kirjoittamasi blogiteksti toimii verkossa. Ei muuta kuin kynä suhisemaan!

 

blogitekstin anatomia

 

 

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua