Miksi HR-sisältömarkkinointi on hyvä tapa tavoittaa ideaalit osaajat?

Miksi HR-sisältömarkkinointi on hyvä tapa tavoittaa ideaalit osaajat?

Miksi HR-sisältömarkkinointi on hyvä tapa tavoittaa ideaalit osaajat?

Eminen HR-sisältömarkkinointi on yksi niistä syistä, jonka seurauksena minä löysin unelmieni työpaikan ja työkaverit. Minun tarinani on siis hyvä esimerkki HR-sisältömarkkinoinnin tehosta.

HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa laadukkaiden sisältöjen avulla vaikuttamista talent-kohdeyleisöömme sekä tällä tavoin mielikuvan luomista yrityksestä työnantajana. HR-sisältömarkkinointia teemme tarjoamalla talent-yleisöllemme välitöntä arvoa tuottavaa asiantuntijasisältöä houkuttelevassa muodossa oikeassa kanavassa.

Tämä minun tarinani alkoi niin, että olin tekemässä yrityskulttuuria ja luovuutta käsittelevää opinnäytetyötäni ammattikorkeakoulun loppusuoralla. Olin saanut koulukaveriltani jo vinkin Eminestä, mutta kiikarit olivat tietenkin suunnattuina opinnäytetyöhön ja sitä varten tarvittavaan tiedonkeruuseen ja lisäksi vähän joka suuntaan erilaisia tulevaisuuden mahdollisuuksia kohti. Lähdin liikkeelle viattomasta Google-hausta koulun kirjastossa: ”yrityskulttuuri”.

Google-haun ensimmäisten osumien joukosta löytyi Susanna Rantasen blogiteksti, Mitä yrityskulttuuri tarkoittaa? Artikkeli sattui sisältämään juuri sellaista tietoa, jota minä halusin lukea aiheesta tutkimustani varten. Emine yrityksenä tuli näin tietoisuuteeni vähän niin kuin itsestään, ja vieläpä minulle arvoa tuottavalla tavalla.

Miksi HR-sisältömarkkinointi on hyvä tapa vaikuttaa talent-yleisöön?

Yleinen pohdinnan aihe kuuluu: miksi kannattaa tarjota ilmaiseksi arvokasta tietoa ja käyttää vieläpä aikaa sen tarjoilemiseen houkuttelevasti? Sen lisäksi, että sisältömarkkinoinnin avulla puhtaasti vaikutamme potentiaalisiin asiakkaisiimme, sisällöt tavoittavat myös talent-yleisömme. Blogiartikkelien sisältö, relevanttius ja ajankohtaisuus kertovat yrityksen asiantuntijuudesta, arvoista sekä näkemyksistä.

HR-sisältömarkkinointi on hvyä tapa tavoittaa ideaalit osaajat

Tunnistettuani blogiartikkeleiden minulle tarjoaman arvon, päädyin olemaan Eminen blogin suurkuluttaja kunnes minusta tuli eminaattori. Myös Eminessä työskennelleet Roosa ja Iida ovat kertoneet blogisisältöjen herättäneen heissä oivalluksia ja innostusta oman ajatusmaailmansa jakavaa yritystä kohtaan jo ennen Eminessä työskentelyä. Itse muistan, kun luin Kärkiosaajien sielunelämää. Se oli viimeinen niitti. Päätin hakea Emineen töihin. Sen lisäksi, että tuo blogiartikkeli sisälsi ainutlaatuisia asiantuntijanäkemyksiä, myös samastuin siihen ajatuksineni. Hyvät sisällöt ovat siis arvoa tuottavia, mutta ne onnistuvat kertomaan myös tarinaa siitä, millaista yrityksessä työskentely on, millaista osaamista ja asennetta yrityksessä arvostetaan sekä millaista arvoa työ tuo tekijälleen.

Ole talent-yleisöllesi alan tietosanakirja

Eminen blogisisällöt olivat vakuuttaneet minut yrityskulttuurin, HR-sisältömarkkinoinnin ja työnantajamielikuvan asiantuntevuudellaan. Voisi sanoa, että Eminen blogi oli minulle vähän niin kuin alan tietosanakirja. Hyvän yritysblogin tunnistaakin siitä, että yleisön pohtiessa jotakin alaan liittyvää kysymystä, tulee yritys ensimmäisenä mieleen vastauksen etsimisen kanavana. Laadukasta sisältöä tuottava yritys onkin siis yleisölleen kuin oman alansa tietosanakirja. Kukapa ei tahtoisi työskennellä sellaisessa yrityksessä.

Lopuksi: kuinka kääntää bloggaaminen HR-sisältömarkkinoinniksi? Lue Susannan vinkit aikaisemmin julkaistusta blogitekstistä Mitä HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa ja miten se eroaa bloggaamisesta:

About the Author