Case InterQuest – Enemmän irti ”meistä”

Case InterQuest – Enemmän irti ”meistä”

Case InterQuest – Enemmän irti ”meistä”

InterQuest on osallistavan palvelukehityksen ja digitaalisen markkinoinnin mittauksen ekspertti. InterQuestiläiset ovat joukko intohimoisia co-creationin suunnannäyttäjiä, jotka tekevät palvelukehitystä ja digitaalisen markkinoinnin mittausta yhdessä asiakasorganisaatioiden kanssa luoden maailmaan uusia, parempia tuotteita ja palveluita. (Lähde: https://www.interquest.com)

 

blogi faktaboksi IQ

 

InterQuestin kriittisimpiä tavoitteita on palkata osaavia käsipareja tekemään tieto- sekä asiakastyötä. Heidän nettisivuillaan oli ohkainen ”meistä”-osuus, jossa kerrottiin yrityksestä ja sen ihmisistä vain muutamalla lauseella ja kasvokuvalla. Sanoma ei ollut selkeä. Tavoitteiden saavuttamiseksi oli ehdottoman tärkeä saada markkinoinnille hyvä laskeutumissivu, joka kertoisi selkeästi: keitä olemme, mitä teemme, kenelle ja miksi.

Rekrymarkkinointia ei kannata aloittaa ennen kuin ”meistä”-laskeutumissivu on kunnossa. Tämä tuli takapuolen alla polttaen ryhdyimme työhön, jossa päivitettäisiin ”Meistä” -sivu vastaamaan potentiaalisten työntekijöiden tarpeita. Sivu sijaitsi jo näppärästi osana yrityksen kevyitä ja varsin linjakkaita pääsivuja, joten tarvetta erilliselle kampanjasivulle ei nähty. Työn toteutusaikataulu oli hyvin nopea, mutta ketterästi saman päivän aikana jututimme työntekijät, nappasimme valokuvat ja lyhytvideon ”Meistä” -sivujen paraatipaikalle. Samalla käynnillä konsultoimme urasivujen toteutustyötä ja muodostimme yhdessä asiakkaan kanssa raakaversion sivun rakenteesta ja sisällöstä. Sivuston toteutuksesta vastasi asiakkaan oma tech-tiimi.

 

iq-blogi-1

iq-blogi2

 

”Työ sujui mallikkaasti, kun kaikki tarvittavat henkilöt olivat kerralla paikan päällä – saatiin ketterästi kasattua sekä materiaalit että vietyä suunnitelma eteenpäin. Vaikka kastuin kauttaaltaan kesämyrskyssä, päivä sujui lopulta oikein mukavasti.”, virnistää Storifyer tehopäivän jälkeen.

 

Tuottoisan materiaalinkeräyspäivän jälkeen muodostimme sivulle copy-tekstit, joissa huomioitiin asiakkaan toiveet ja korostettiin vahvaa missiopohjaa. Kärkenä pidettiin sovitusti työntekijöiden kokemukset, joiden pohjalta pääviestit rakentuivat. Valokuvat ja lyhytvideo avaavat asiakkaan näköistä maailmaa ja ovat avainasemassa sivun kiinnostuskertoimen kannalta. Sivun lisäksi materiaalit toimivat hyvin osana markkinointiviestintää, erityisesti rekrykampanjan yhteydessä.

About the Author